ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Zasilanie - żelowe lub LiFePO4
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011   Zasilanie - żelowe lub LiFePO4

Witam
Poszukuję jakiegoś źródła energii, nie ukrywam że niezbyt drogiego a nawet napiszę że taniego. Potrzebuję 48V 20Ah.
Myslałem nad 4 żelówkami z allegro takimi najtańszymi za niecałe 100zł Vipow ale przeglądając forum natknąłem się na ten sklepik i te aku:
http://www.elifebike.com/...1-3U-0DG9.426TH
Jak myślicie warte swojej ceny? Nie popsują się po jakimś czasie? Jaki jest koszt wysyłki do polski? CZy wogóle ten sklep jest pewny i można smiało kupywać?
Pozdrawiam
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Hej, żeby nie przedłużać ta cena jest atrakcyjna ale była jeszcze niższa parę tygodni temu. Zwróć uwagę, że pakiet jest zrobiony z małych paluszków. W razie awarii jakiegoś koszt wymiany jest mały ale znalezienie miejsca awarii i procedura wymiany uciążliwa.
Na endlessphere poleca się tego ressellera: http://www.pingbattery.co...hosphate/Detail zwróć uwagę na 50% różnicy w cenie. Jednak mówi się, że za to Pingbattery dają jakąś tam gwarancję (przynajmniej na terenie stanów) oraz że ich bmsy nie psują się często. Są tam pakiety które jeżdżą już 3 lata i pod 1000 ładowań. Firmy zdecydowanie tańsze od ping battery mają więcej postów nieprzychylnych.

Dodatkowa uwaga - wydaje się że mimo tego co pisze na elifebatery stały maksymalny prąd jaki możesz ciągnąć nie powinien przekraczać 20A. To jest warunkiem długiej żywotności baterii. (podobnie jak w pingbattery).

Reasumując cena jest atrakcyjna, natomiast nie wiadomo jak będzie z trwałością. Być może jest tak, że opinie o pingbattery są akurat dobre bo są oni długo na rynku. Jednak te 50% róznicy w cenie... Kup, będziesz pierwszym testerem na forum:). Jeśli chodzi o kontakt i przesyłka sprzedawca jest raczej pewny. Najlepiej porozmawiaj z tomasz_kombi - zakupił tam swój pakiet (inny).
Pozdrawiam:)
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Swoją drogą ciekawe jak rozwiązali problem BMS-a dla 288 ogniw :shock:
Pewnie podpinają łańcuch 18p pod pojedynczy moduł...
Nie bardzo czuję, jak to się sprawdza w praktyce.
Osobiście jestem zwolennikiem pojedynczych ogniw o nominalnej pojemności pakietu, no max 2p.

Te celki 18650 są po ok 1.8$ czyli cena 18 szt. jest porównywalna z 2x 38120

Pozdrawiam
Jacek
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Pingbattery maja dobre komentarze i wsparcie jednak cena z przesyłką to aż ponad 700$ a do jazdy dla frajdy nie bardzo mi się widzi kupywać baterię za taką kwotę co innego dojazdy do pracy.
Te co podałem są na akceptowalnym poziomie no właśnie tylko czy są dobre.
Poszukam opinni na endlessphere a jak będą nie za dobre pozostanę raczej przy zwykłych aku żelowych.
Ile większy może być zasięg na aku LiFePO4 w porównaniu do zelowych? 2x, 3x czy więcej?
Wogóle to kupiłem silnik 120WW od cyclona 48V, jaki tam może być pobór mocy?
Trochę akumulatorki 18650 Li-ion znam i 1.5A mocy z jednego aku dają radę chociąz jeżeli są z zabezpieczeniem wyłaczają sie przedwcześnie natomiast powyżej 2A nie każdy działą i zabezpiecznie uruchamia się od razu, najlepiej działają tak przy poborze prądu do 1A na jedno ogniwo.
Jak myslicie ile tutaj może przypadać?
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

120W / 48V = 2,5A
Oczywiście przy ruszaniu czy podjazdach silnik zapewne pociągnie więcej (nie wiem ile ale zakładam, że jakieś 200W ???) ... może 4-5A ?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Pomyłka, zamiast 120 miało być 1200W.
W sumie to baterie pinga mają identyczne parametry z bateriami z elifebike. Więc jeżeli by to była prawda powinny chodzić przy silniku 1200W, dobrze mówie?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Powinny chodzić maksymalnie... Mój pakiet Li- ion laptopowy przy nominale 26ah a z realu 21ah, podaje do 40A chwilowo. A do około 15-20A ciągle. Te lifepo4 dadzą zapewne i i 5c bez bms tylko pytanie jak to wpłynie na planowane tysiące cykli? Uciekaj od żeli jak możesz. W cenie niewiele wyższej jak pokombinujesz będziesz miał 3x lżejsze baterie 2x mniejsze, o 2x większej nominalnej i praktycznej pojemności niż żele.

Jeśli mówiśz ze silnik jest 600W tzn że 600W/24V około = 25A. Kup 24V30Ah jakąś z tych baterii będą pewnie pasować pod ten silnik i sterownik. Jeśli nie pozostają Tobie headway'je które praktycznie dają do 3-4C.
Pozdrawiam.:).
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

No .... 1200W to już "nieco" więcej ;)
Więc przy nominalnych 48V będziesz miał średnio 25A a to już sporo ... jednak ...
Nie sądzę abyś wykorzystywał tą moc (to znaczy nie wiem jak będziesz jeździł bo jeśli ekstremalnie to te 25 a nawet więcej wyciągniesz).
Jeśli jednak planujesz jazdę z prędkością rzędu 35km/h i mało podjazdów oraz relatywnie wolne przyspieszanie to spokojnie możesz spodziewać się niższych prądów.
Różnice mogą być nawet bardzo duże.
 
 
krolik144
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Cze, 2011   

Czyli mniej wiecej przy tym silniku 1200W ile będzie pobierał prądu załóżmy przy 35 km/h?
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   

przy prędkości 35km silnik nie pobierze tobie więcej niż 600W w płaskim terenie także prądy przy zasilaniu 48V to nie więcej niż 13A
_________________
pozdr
Tomek
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011   

Witam
właśnie dzwonił do mnie kurier że wiezie do mnie zasilanie i poinformował mnie że mam do zapłaty grubo ponad 200zł opłat celnych.
I tu pytanie ktoś wie na jakiej zasadzie zostały naliczone te opłaty?
Paczka o zadeklarowanej wartości włącznie z przesyłką 50$, wysyłka od osoby prywatnej do osoby prywatnej na użytek własny.
Mieli prawo czy nie?
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011   

Jeżeli korzystałeś z zabezpieczenia DHL(oni zajmują się sprawami celnymi) to ta opcja kosztuje 73.2zł + opłaty celne już od towaru do tego jeszcze.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 68
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011   

tomson napisał/a:
Jeżeli korzystałeś z zabezpieczenia DHL(oni zajmują się sprawami celnymi) to ta opcja kosztuje 73.2zł + opłaty celne już od towaru do tego jeszcze.
Mógłbyś wytłumaczyć w jaki sposób korzysta się z tego zabezpieczenia,przy sprowadzaniu towaru i czy to się opłaci finansowo.Jak agencje celne naliczają cło,czy biorą pod uwagę to co zadeklarował chińczyk,czy mają własne cenniki,czy sprawdzają przelewy przez np.paypal?Pytam gdyż nie mam zbyt dużego doświadczenia,dotychczas nie płaciłem cła za jednostkowe części zamówione z Chin.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011   

jeżeli przesyłka była realizowana przez DHL to najpierw przysyłają informacje na maila (lub dzwonią jak podałeś tel )ze przesyłka o numerze xxx jest dostarczona do izby celnej .
Przesyłają tobie wzory druków do wypełnienia i tam jest opcja z wykorzystaniem zabezpieczenia firmy DHL.Ja realizowałem bez zabezpieczenia i to polega na tym że ty załatwiasz opłaty celne i musisz dostarczyć do izby celnej dowód wpłaty za opłaty celne i jak przesyłka zostanie zwolniona to dopiero DHL może ją odebrać i dostarczyć do ciebie.Im się nie śpieszy bo z tego kasy nie mają.Cała akcja trwa ok tygodnia dłużej ale taniej.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group