|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kulczyk bierze się za auta elektryczne |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
Ale tu jakbyś sprzedał ten alkohol dla Państwa, to władza by zarobiła na sprawie.
Do Bieszczad jadą elektryczne pociągi, można przewieźć np. rower EV, a w elektrycznych pociągach są fajne dziewczyny i jest z kim pogadać.
Po Bieszczadach pojeździsz tym np. rowerem EV, bo np. Kulczyk już tam zrobi słupki dla EV i rozrywkę przy nich.
Same uroki EV. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
Ale po co mam komuś ten alkohol sprzedawać jak mogę na nim jeździć ponosząc podobny koszt za każdy przejechany kilometr - biorąc pod uwagę koszt przeróbki pojazdu na elektryczny. Po co mi słupki ?? tankuje spiryt i jadę , koszta podobne i nie truję bo alkohol to czyste paliwo żadnych związków siarki itp syfów... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
Koszta na EV są mniejsze.
Spalanie nawet alkoholu (z powietrzem) w warunkach wielkich ciśnień w cylindrze tworzy trujące i rakotwórcze azotany, azotyny itp.. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Koszta na EV są mniejsze.
Spalanie nawet alkoholu (z powietrzem) w warunkach wielkich ciśnień w cylindrze tworzy trujące i rakotwórcze azotany, azotyny itp.. |
Od jutra przestanę korzystać z gazu w kuchni !! w Ogóle ognia nie będę używał , i przestanę oddychać - inaczej będę również wytwarzał azotyny !
Alkohol to najczystsze paliwo nawet LPG przy nim wymięka w tej kwestii !
Teraz niech Pan szanowny ekolog-Kopeć pomyśli ile trzeba nasyfić i zużyć energii oraz różnych zasobów ziemskich żeby wyprodukować akumulatory szczególnie te nowoczesne litowe .Proszę też zaznajomić się z tym co w tych akumulatorach się znajduje .
etanol -czyste jak najbardziej ekologiczne paliwo dające po spaleniu głównie parę wodną + co2 jakiekolwiek substancje szkodliwe są liczone w tysięcznych procentach gazów wynikowych i jest to potwierdzone naukowo.
pojazd elektryczny w polsce to:
energia uzyskana do ładowania pochodzi i długo jeszcze będzie pochodziła ze spalania węgla i jego pochodnych !!
By wyprodukować ogniwa dla tego pojazdu zużywamy mnóstwo energii przy tym zanieczyszczamy środowisko , później trzeba to jeszcze skutecznie zrecyklingować
Koszt silnika i ogniw jest wysoki , konieczność częstego doładowywania niewielki zasięg i brak możliwości wożenia ze sobą znacznych zapasów energii w postaci paliwa
Koszta eksploatacji pojazdu elektrycznego wcale nie są mniejsze bo nowoczesne ogniwa kosztują krocie do tego silnik i sterownik.
Ps.Najśmieszniejsze jest to że ekolodzy pasjonaci EV są ślepo przekonani o rzekomej wyższości pojazdów elektrycznych co jest bzdurą z użyciem kilku argumentów możliwych do naukowego udokumentowaniu ta niby wyższość sypie się jak domek z kart.
Poza tym Panie Kopeć gdzie ta nowoczesność ?? najprędzej w nowych typach ogniw bo wszystko inne znane jest od 100 lat biorąc pod uwagę że wciąż najczęściej się stosuje zwykłe silniki szczotkowe ! |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Przecież ten cały wywód, to obowiązkowa prasówka od lobby paliwowego.
Chociaż zgadza się, że spalany alkohol jest bardziej ekogiczny niż spalanie innych paliw.
Akumulatory ciągle rozwijają się tak przez te 100 lat i ciągle są coraz lepsze, tylko idea jest niby stara, tak jak auta spalinowe są w zasadzie niezmiennne od ponad 100 lat - ciągle ta sama zasada.
Sam fakt, że zimą na masce mojego auta EV leży warstwa lodu, ciężka do odbicia (nawet po całodziennej jeździe), świadczy o ekologiczności EV itp..
Dobre silniki szczotkowe (jak naleśnik) są idealne i najbardziej nowoczesne w tej chwili.
Tak swoją drogą, to Kulczyk zajmuje się też słupkami dla EV, ale żadnego nie wpisał:
http://www.ecomoto.info
a wypadało by, bo
http://www.polenergia.pl/index.php?id=9
i tematyczny link tego wątku dyskusji, a do tego RWE i powiązania.
No i mógłby się pochwalić chociaż rowerem EV. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
telemah napisał/a: | Ja do dojazdów wszelakich w obrębie miasta używam bioetanolu wychodzi mi troche ponad złotówkę taniej na litrze ...
spalam nie więcej jak 3-3,25 litra alkoholu na 100km czyli maksymalny koszt przejechania 100km to maksymalnie 28zł... |
Coś mi tu nie gra... 28/3.25 = 8,61 ... benzyna (Pb95) jest po ok 5,15 - 5,20
Gdzie tu jest to taniej?
Pozdrawiam
Jacek |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Panie Kopeć ! Nie zachowuj się Pan jak "eko oszołom" .Proszę ustosunkować się do tego co napisałem.
Przede wszystkim interesuje mnie , czy wie Pan jakie i ile zasobów również energetycznych zużywa się aby wyprodukować nowoczesne ogniwa np.litowe , i oczywiście czy zdaje sobie Pan sprawę jak toksyczne są substancje znajdujące się w takich ogniwach i jakie paskudne odczynniki stosuje się do ich produkcji ?? Sama produkcja ogniw truje jak diabli dodatkowo sam proces produkcji pochłania kolosalne ilości energii.
Co do nowoczesności to sam Pan widzi że jeśli nie liczyć ogniw którymi są zasilane EV to tkwią one w mrokach przeszłości w każdym przeciętnym dzisiejszym samochodzie spalinowym jest 10 razy więcej zaawansowanej techniki niż w elektrycznych, dlatego gdy czytam Pana podpis to się uśmiecham gdy dochodzę do tej nowoczesności.
Ps.Póki co w Polsce niemal 99% energii to energia z węgla i jego pochodnych więc póki co DALEJ TRUJE Pan samo jak inni tyle że nieco mniej, ja jeżdżąc na etanolu truje mniej niż
Pan swoim elektrycznym pojazdem zasilanym prądem uzyskanym z zupełnie nieekologicznych źródeł.
Więc póki co:
O ekologi porozmawiamy jak w Polsce choć 25-30% energii będzie ze źródeł odnawialnych
(z litości nie wspominam o produkcji ogniw do pojazdów EV)
Ew. Nowoczesność tkwi w samym źródle zasilania o ile ktoś jeździ z użyciem baterii litowych lub używa zaawansowanych mikroprocesorowo sterownych kontrolerów .Reszta to wynalazki znane od dziesiątek lat chyba że ktoś silnik szczotkowy uważa za nowość .
O "śliczności" się nie wypowiem bo to sprawa estetyki .
Tyle na temat.Zamiast w kółko zaciemniać o "lobby paliwowym" proszę wytoczyć SENSOWNE i POTWIERDZALNE NAUKOWO I EKONOMICZNIE argumenty, bo póki co smęci
Pan w kółko o tym samym pokazując jednocześnie swoje zaślepienie .
Ja jeżdżę na spirytusie niestety póki co nie do końca legalnie więc nie popieram jakiegokolwiek lobby , po prostu skoro mogę jeździć pojazdem silnikowym używając ekologicznego paliwa jakim jest czysty etanol do tego za ok 65-70% ceny benzyny to robię to bo jest to proste nie muszę przerabiać pojazdu na elektryczny i zachowuje duży zasięg pojazdu.
UWAGA ! do mojego postu wkradł się błąd.Za litr bioetanolu płacę różnie od 2,6-3zł za litr
więc wychodzi mi przy jeździe moim pojazdem ok 9zł za 100km więc jakieś 90 groszy za kilometr. Nie musiałem w nic inwestować wymieniłem tylko dyszę główną w gaźniku i wyregulowałem silnik. |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Cytat: | ok 9zł za 100km więc jakieś 90 groszy za kilometr |
jak dla mnie to wyższa matematyka
0,90 x 100 = 90 |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Wyższa matematyka toto nie jest ale tak to jest jak człowiek w pracy na szybko posta pisze.Oczywiście wychodzi 9 groszy za przejechany kilometr. |
|
|
|
|
rafallorek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
>etanol -czyste jak najbardziej ekologiczne paliwo dające po spaleniu głównie parę wodną + >co2 jakiekolwiek substancje szkodliwe są liczone w tysięcznych procentach gazów >wynikowych i jest to potwierdzone naukowo.
Nie jest tak różowo. Do wyprodukowania etanolu też musiały zostać zużyte zasoby: ON (do maszyn rolniczych), nawozy sztuczne, energia elektryczna. |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Maszyny rolnicze mogą jeździć na biodieslu albo po niewielkim przystosowaniu nawet na samym oleju roślinnym.Nawozy nie muszą być sztuczne, nie potrzeba energii elektrycznej trzeba tylko nieco jakiegokolwiek gazu by "przepędzić" nasz zacier .Poza tym etanol można produkować w bioreaktorach oraz używając klasycznych metod chemicznych używając odpadków zwierających celulozę . Ja jako "kowalski" nie mam takich możliwości więc musiałbym pędzić ze zboża gorszej jakości a mimo to wliczając surowiec drożdże enzymy gorzelnicze i gaz potrzebny do przepędzenia mam litr paliwa za ok 1,6-1,7zł a uzyskany produkt ma czystość w zasadzie spożywczą
Ps.Powtarzam , czy zwolennicy EV wiedzą ile energii i innych zasobów marnuje się przy produkcji ogniw dla pojazdów elektrycznych ?? Orientują się co jest w środku tych ogniw ??
Związki litu raczej do nieszkodliwych nie należą , a tam są jeszcze inne świństwa.
Wiem że to swoisty kubeł zimnej wody na głowę eko-zapaleńców ale prawdziwym eko-pojazdem i to też nie w 100% jest zwyczajny rower taka jest prawda. Czemu nie w 100% - Bo degradacja środowiska zachodzi również podczas jego produkcji i również na nią trzeba wiele niezbyt ekologicznej energii wykorzystać no chyba że istnieją ekologiczne huty , zakłady produkujące ekologiczną gumę maluje się je ekologicznymi farbami.
Ekologiczny pojazd będziesz miał wtedy jak sobie złożysz rower z używanych części z recyklingu walających się komuś po przysłowiowej stodole kupując tylko to co niezbędne.
Jak ekologia to ekologia co nie |
|
|
|
|
pzinek
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Etanol zawiera tak naprawde energie słoneczna, zgromadzona za pomoca bardzo niewydajnych reakcji biologicnzych. Plusem etanolu jest duza energia na jednostke masy i ciekły stan skupienia. Zeby na polach uprawnych ustawic panele fotowoltaiczne, ilosc uzyskiwanej energii bylaby zapewne duzo wieksza.
Kolega telemah napisal ze w silnikach jest stosowana technologia sprzed 100 lat. Nie do konca jest to prawda. Bo magnesy neodymowe zostały wynalezione w latach 80 XX wieku. Nowoczesne akumulatory to tez czasy bardziej nam wspolczesne.
Wedlug mnie problemy komunikacyjne wynikaja z niedostowania wielkosci pojazdow do przewozonego "ładunku". Najbardziej typowy przyklad to samochod osobowy. Jest przystosowany do przewozu 5 osob + 500kg . Wazy taki pojazd kolo 1 tony. Moze jechac z predkoscia 150 km/h. Posiada moc 75 kW. Zazwyczaj taki pojazd jest wykorzystywane do transportu 1 osoby ze srednia predkoscia 20km/h. Jest to oczywistym marnotrastwem. To takie strzelanie do komara z armaty.
W celu zmniejszenia kosztow nalezy dostosowywac pojazd do "ładunku" i potrzbenje predkosci. Posiadam rower z silnikem 250W. Jedzie ze srednia predkoscia 20km/h. Moj pojazd ma mase (25kg) mnijesza 40 razy i moc mnijesza 300 razy niz samochód osobowy. Nic wiec dziwnego ze koszt 1km to 1 gr. Po prostu pojazd zoptymalizowany pod katem wymaganych osiągów. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Po pierwsze te nasze wywody nie mają związku z tematem WĄTKU: Kulczyk bierze się za auta elektryczne.
Po drugie każde auto spalinowe ma akumulator, a moje auta EV mają ich po 7 szt, tylko trochę większych, zaś technologię produkcji należy przeliczać na jedną sztukę i potem policzyć same zyski, głównie bez trucia siebie i innych bezpośrednio na ulicach.
Dla porównania, jeśli auto spalinowe będzie uruchomione w zamknięm garażu, to po krótkim czasie wszystko co żywe w tym garażu przestaje żyć, a ja mogę w moim aucie EV oprzeć cegłę na "gazie" i zostawić silnik na wolnych obrotach w tym garażu, a sam przespać sę w tym czasie w tym samochodzie EV lub obok.
Już nawet Kulczyk wie, że to jest zdrowsze i chce bać o Polaków, ważne aby przy tych słupkach dla EV zrobił podesty na potańcówki i zapewnił inną rozrywkę przy czekaniu na odpowiedni poziom doładowania się EV. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
wszystko zawiera energię słoneczną r.naftowa węgiel gaz ziemny.Wszystko to powstało z przeobrażonych szczątków organicznych roślin które to wyprodukowały to za pomocą fotosyntezy a więc potrzebne było światło i co2.Tyle że dostaliśmy to niejako "gratis" bo w czasach gdy to wszystko się przetworzyło nie było człowieka który by to wykorzystał.
Cały pic z ekologią polega na zachowaniu równowagi bogactwa takiej jak np. wspomniany węgiel tworzyły się miliony lat , my zaś spalamy to w przeciągu tysięcy lat w coraz większych ilościach co powoduje zachwianie równowagi przez zbyt gwałtowne wprowadzenie do atmosfery ogromnej ilości co2 i innych związków. To samo można powiedzieć o innych surowcach.Człowiek poza tym nie potrafi niektórych pozostałości zdegradować tak aby zostały z powrotrem przyswojone przez naszą planetę.100% recykling każdej substancji jest możliwy oraz jej całkowita biodegradacja i powrót do puli tego co znajduje się na ziemi/w ziemi tylko problem w tym że człowiek jeszcze wielu substancji nie potrafi skutecznie unieszkodliwić.Podobnie jest z energią jądrową ona też nie jest ekologiczna ani bezpieczna .Człowiek do dziś nie wie co zrobić z odpadami atomowymi bo chowanie ich w kryptach wyłożonych ołowiem i betonem to raczej jest żaden recykling.Prawda jest taka że mówiąc w przenośni "wciąż robimy pod siebie" zaś
różni pseudo-ekolodzy chcą nas przekonać że jak będziemy robić kupę w wielu miejscach to jej nie będzie wtedy tak widać, lub jeśli spowodujemy że nie będzie śmierdzieć to sama zniknie.
Żeby być ekologicznym trzeba wykorzystywać powtórnie co tylko się da, rozsądnie wykorzystywać energię .
pseudo-ekologia ma miejsce wtedy gdy pseudo-ekolog jedzie na drobne zakupy do sklepu oddalonego o paręset metrów samochodem choćby i elektrycznym.
Wtedy gdy ten sam pseudo-ekolog jedzie samochodem choćby i elektrycznym do pracy
wożąc samemu dupsko a mógłby zabrać jeszcze 2 -3 kolegów żeby na pusto nie jeździć.
Ale przecież mamy wolność i demokrację i każdemu ile dusza zapragnie byleby miał za co zapłacić !! A to jest błąd i w ten sposób stosując nawet najbardziej ekologiczne rozwiązania jesteśmy pseudo-ekologami
Co do magnesów neodymowych to wcześniej były samarowo kobaltowe oraz alnico
szczególnie te pierwsze nie ustępują wiele tym neodymowym ale są sporo droższe
są też odporniejsze na korozję.Poza tym magnes neodymowy nie jest potrzebny w szczotkowych silnikach bo ze względu na konstrukcję i jej wydajność niewiele da zastosowanie mocniejszych magnesów.Co innego silniki bezszczotkowe tam faktycznie neodymowy magnes pozwolił na uzyskiwanie kosmicznych wręcz mocy przy małych wymiarach i wadze.
Panie Kopeć Pana argumenty są wyjatkowo durne.Ja mogę sobie w pokoju zapalić swój motocykl napędzany etanolem spaliny nie mają właściwie zapachu. Akumulator jest w pojazdach spalinowych ale tylko jeden i to przez ładnych kilka lat.
Tak czy inaczej póki co wykorzystuje Pan energię ze spalonego węgla i pochodnych , w Pańskim pojeździe są ogniwa z toksycznymi związkami litu przy któych każdy kawsowy akumulator wymięka jeśli chodzi o szkodliwość tego co jest wewnątrz.
Tyle na ten temat , nie ma Pan zbytnio argumentów na potwierdzenie ekologiczności swoich pojazdów tylko puste slogany.
A co do kulczyków to ja jestem zbyt mądrym człowiekiem żeby wierzyć w to że milioner- kapitalistyczny zdzierca chce dbać o kogokolwiek prócz własnej d_py i własnego portfela.Tu chodzi o kasę ,akurat tym razem będzie ją kręcił na naiwniakach którzy wierzą w różne pseudo-ekologiczne bajeczki . |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
telemah:
Proszę czytać moje teksty ze zrozumieniem, bo zacietrzewienie się i bezpodstawny atak nikogo nie przekona. Rozumiem, że osoby żyjace dotychczas ze sprzedaży paliw i części do segment spalinowego boją sie o robotę, ale tu wystarczy mała zmiana akcesoriów i robota będzie dalej.
Ja przeprowadziłem tę próbę ze spaniem 12 godz w zamkniętym garażu i z pracującym silnikiem w moim EV, ale nikomu nie radzę robić takiej próby ze spalnowceem nawet napędzanym alkoholem, bo to oczywiste co będzie (te spaliny z ich związkami azotu są straszne).
Kulczyk dotychczas pomagał ludziom swoimi usługami, przy okazji zarabiał kasę, nawet lekarz pracuje za pieniądze, jak dużo pracuje, to może dużo zarobi.
Najważniejsza jest organizacja rozrywki lub zapewienie innych potrzeb ludzi podczas ładowania elektrycznych rowerów EV, samochodów EV i innych EV po drodze ze słupków np. Kulczyka. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|