ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Napęd elektryczny do roweru - pytania
Autor Wiadomość
ahilles
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   Napęd elektryczny do roweru - pytania

Witam wszystkich!

To mój pierwszy post tak więc nie ograniczę się tylko do zadawania pytań.
Od dłuższego czasu interesuję się napędem elektrycznym, w szczególności
napędami AC dużej mocy do ciężkich pojazdów elektrycznych, takich
jak rewolucyjny elektryczny samochód sportowy T-Zero firmy AC Propulsion
http://www.acpropulsion.c...o_html_home.htm
Mieszkam w Warszawie i w podróżach do pracy zrezygnowałem z samochodu
na rzecz metra. Zamierzam jednak zbudować elektryczny rower bo to jest
i ekologiczne i zdrowe zarazem :)

W moim projekcie użyję silnika Unitemotor MY1020 36V 500W. http://www.ahilles.republ...a1/galeria.html
Chciałbym uzyskać zasięg 50km i prędkość 40 km/h

A moje pierwsze pytania to:

Jakiego Kontrolera byście użyli do tego projektu? (to najważniejsze)
i jakich prądów mogę się spodziewać w takim układzie?

Jaka pojemność akumulatorów wystarczy do osiągnięcia założonego zasięgu?

Gdzie można kupić ładowarkę 36V do takiego systemu?

Czy korzystnie byłoby podłączyć ten silnik na 48V i czy to mu nie zaszkodzi?

Liczę na sugestie polegając na waszym doświadczeniu ;)
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

Witam
Pojazd elektryczny który ma predkość 40km/h i zasiąg 50km można by zrobić uzywając silnika z ekonapędy i aku litowych więc jak to mówia w reklamie "Takie rzeczy to tylko w erze" :) a na serio to z silnikiem 350w 36V przewoltowanym na 48V z kontrolerem 36V powinieneś wyciagnąć ok. 40km/h (co do roweru nie jestem pewien ale na przerobionym kintajskim skuterze Grzegorz wyciagnął ok. 40km/h tylko zasięgu nie znam) kontroler według grzegorza wytrzyma(odszkodowania za spalowe kontrolery nie są prze ze mnie wyplacane :D ) więc mozna by cos z tym pomyśleć tylko zasięg to prędzej 40km
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

Daj sobie spokój z przewoltowywaniem, oryginalna moc w zupełności powinna wystarczyć do założonej prędkości, a będzie mniejszy problem z przekładnią i kontrolerem. Chyba że zamierzasz startować w wyścigach na 1/4 mili :)
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

hehe jakbym se zbudował cos takiego jak ma grzegorz tylko dałbym silnik 450w 36V lub 500w 36V i przewoltował to bym sie z komarkami i simsonami na 100m ścigał :D
 
 
ahilles
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

Marucha79 napisał/a:
Daj sobie spokój z przewoltowywaniem, oryginalna moc w zupełności powinna wystarczyć do założonej prędkości, a będzie mniejszy problem z przekładnią i kontrolerem. Chyba że zamierzasz startować w wyścigach na 1/4 mili :)

Też myślę że 500W w zupełności wystarczy, dlatego tak zaciekle walczyłem
z Adamem na allegro o ten silnik :) Niestety nie wiem jakiego kontrolera miałbym użyć. Chcę zbudować przekładnię tak jak tutaj http://www.peltzer.net/ebike/index.html
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 921
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

ahilles
Silnik który posiadasz bez przewoltowywania wystarczy do osiagniecia predkosci 40kmh. Jednak przy tym nie bedzie miał super mocy. Jeśli chcesz mieć dobrą moc to powinieneś zastosować bardziej miękkie przełożenie i przewoltować na 48V. Jesli planujesz zasilać silnik 36V to przy przełożeniu 1:11,6 i 2500rpm osiagniesz około 30kmh.

Dla silnika który posiadasz proponuję przełożenie około 1:12 i 48V. Akurat rozwinie rower 40kmh i bedzie miał bardzo dobrą siłę.

NIe wiem, jaki zasięg masz na myśli - tzn maxymalny przy ekonomicznej predkości 20-25km/h , czy przy predkosci maksymalnej. Jeśli chcesz osiągnać 50km przy 40km/h non stop to potrzebujesz około 100Ah pojemnosci (duzy problem).

50km przy 25kmh jest do osiagniecia przy pojemnosci około 56 Ah.
Kontroler - jakis mocny od skutera na 36V powinien wytrzymać
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

myślę że można byłoby sprawę uprościć i dać jednostopniową przekładnię łańcuchową na dużej zębatce do e-skutera (największa ma chyba ok 80 zębów), i wtedy zobaczyłbyś jak się sprawuje. Bo z samego paska zebatego jeszcze trudniej byłoby sensowne przełożenie wykroić, ale miał byś cichszy napęd. Gdyby miała być przekładnia dwustopniowa, to rzeczywiście, jakiś ułamek hałasu mniej. Masz rozpracowany sposób zamocowania zębatki do felgi?
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 921
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

niestety te zebatki ze skuterków sie nie nadają do takich mocy. przy silniku 500W jeśli chcemy troche pojezdzic trzeba stosować mocne łańcuchy.

Przełozenie 11/80 - 7,2 bedzie ponadto za słabym przełożeniem.
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

a może taka przekładnia
 
 
ahilles
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

Marucha79 napisał/a:
myślę że można byłoby sprawę uprościć i dać jednostopniową przekładnię łańcuchową na dużej zębatce do e-skutera (największa ma chyba ok 80 zębów), i wtedy zobaczyłbyś jak się sprawuje. Bo z samego paska zebatego jeszcze trudniej byłoby sensowne przełożenie wykroić, ale miał byś cichszy napęd. Gdyby miała być przekładnia dwustopniowa, to rzeczywiście, jakiś ułamek hałasu mniej. Masz rozpracowany sposób zamocowania zębatki do felgi?

Najbardziej sensownym sposobem mocowania zębatki wydaje mi się ten
z oryginalnego pomysłu Erica Peltzera, inaczej trzebaby było przerabiać piastę albo coś innego wykombinować.

 
 
ahilles
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

Arbiter napisał/a:
ahilles
...NIe wiem, jaki zasięg masz na myśli - tzn maxymalny przy ekonomicznej predkości 20-25km/h , czy przy predkosci maksymalnej. Jeśli chcesz osiągnać 50km przy 40km/h non stop to potrzebujesz około 100Ah pojemnosci (duzy problem).

50km przy 25kmh jest do osiagniecia przy pojemnosci około 56 Ah.
Kontroler - jakis mocny od skutera na 36V powinien wytrzymać


Nie chodziło mi oczywiście o utrzymanie Vmax bez przerwy. 56Ah to też
sporo jak na możliwości załadunkowe roweru. Widziałem ostatnie zmiany w Twoim eBike'u i wyszło Ci 28Ah a cała rama załadowana aku :/
Ja właśnie myślę nad 28Ah bo więcej trudno uzbierać na rowerze.
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 921
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

ahilles napisał/a:
w Twoim eBike'u i wyszło Ci 28Ah a cała rama załadowana aku :/
Ja właśnie myślę nad 28Ah bo więcej trudno uzbierać na rowerze.


tzn ja mam na mysli pojemnosc podawaną przy 12V. A jak to juz w wolty sie zagospodaruje to inna bajka. Dla łatwiejszego zrozumienia warto wiec podawac przy napieciu 12V

Dla silnika ktory posiadasz powinieneś zastosowac 4x17Ah
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

Mozesz ewentualnie zrobić tak jak Adam, piasta pod tarczę hamulcową i do tego zębatka
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

ahilles napisał/a:
Marucha79 napisał/a:
myślę że można byłoby sprawę uprościć i dać jednostopniową przekładnię łańcuchową na dużej zębatce do e-skutera (największa ma chyba ok 80 zębów), i wtedy zobaczyłbyś jak się sprawuje. Bo z samego paska zebatego jeszcze trudniej byłoby sensowne przełożenie wykroić, ale miał byś cichszy napęd. Gdyby miała być przekładnia dwustopniowa, to rzeczywiście, jakiś ułamek hałasu mniej. Masz rozpracowany sposób zamocowania zębatki do felgi?

Najbardziej sensownym sposobem mocowania zębatki wydaje mi się ten
z oryginalnego pomysłu Erica Peltzera, inaczej trzebaby było przerabiać piastę albo coś innego wykombinować.


tylko będziesz musiał sobie chyba załatwić mocniejsze szprychy bo te co są na zdjeciu to trochę grube są
 
 
ahilles
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

Cytat:
tylko będziesz musiał sobie chyba załatwić mocniejsze szprychy bo te co są na zdjeciu to trochę grube są


Marucha79 zaproponował i oświecił mnie że można wykorzystać Twój pomysł z piastą pod tarczę hamulcową.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group