ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A
Autor Wiadomość
m.j. 
początkujący


Dołączył: 19 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Świdnik
Wysłany: Wto 23 Kwi, 2019   Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Temat watomierza załatwiony w poprzednim temacie. Teraz przyszła kolej na ustawienie sterownika KT LCD3 wraz ze sterownikiem KT36/48SVPRCL oraz z silnikiem Mxus 30H 10x6 (wszystko z nexuna).
Niby jest opis parametrów na forum jednak znalazłem kilka wersji instrukcji dla KT-LCD3 oraz kilka opisów ustawień na Youtube i są między nimi pewne rozbieżności. Chciałbym wszystko dobrze ustawić i cieszyć się jazdą, a nie walczyć z ustawieniami tak więc czekając na kółko z silnikiem zawczasu wolę dopytać i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Przypomnę opis parametrów z tematu na tymże forum dotyczącym KT-LCD3 coby było bardziej wyraziście i czytelnie.
Cytat:
P1 – ilość magnesów w silniku ( jeśli silnik przekładniowy P=współczynnik redukcji przełożenia silnika X ilość magnesów)
P2 – ilość impulsów (magnesów) koła na jeden obrót (dotyczy zewnętrznego czujnika prędkości)
P3 – Ustawienie parametrów stopnia wspomagania (jeśli 1 sterujemy mocą na poszczególnych trybach, jeśli ustawimy na 0 sterujemy prędkością na poszczególnych trybach wspomagania)
P4 – obsługa manetki (0 – działanie manetki od prędkości 0, 1- manetka nie działa na postoju)
P5 – regulacja, kalibracja wyświetlania poziomu baterii
C1 – czujnik wspomagania PAS, wybór typu
Wartość C1 00 5 magnesów
Wartość C1 01 8 magnesów
Wartość C1 02 10 magnesów
Wartość C1 03 12 magnesów

C2 – identyfikacja faz silnika
C3 – jaki stopień wspomagania ma być ustawiony po włączeniu zasilania
C4 - ustawienia pracy manetki (współgra z P4)
C5 – Przydział mocy wspomagania na poszczególne stopnie wspomagania w sposób liniowy. Ile amper na poszczególnych stopniach 10 – max
C6 – stopnie podświetlenia wyświetlacza
C7 – włączenie lub wyłączenie funkcji tempomatu (dodatkowe wyjście w sterowniku) – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C8 – temperatura silnika (jeśli jest podłączony czujnik) – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C9 – ustawienie hasła do sterownika – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C 10 – ustawienia fabryczne
C11 – ustawienie protokołu komunikacji między nowymi a starymi wyświetlaczami
C12 – ustawienie minimalnego napięcia przy, którym sterownik ma odciąć zasilanie
C13 – funkcja odzyskiwania energii, 0 – funkcja odzysku wyłączony
C14 – ustawienie mocy sterownika


Na początku oczywiście ustawiamy maks prędkość (tutaj z racji starej ramy i samego rowerzysty prędkość maks ustawiam na 35km/h, a i tak nie wiem czy po prostu nie ograniczyć na razie do ustawowych 25 km/h i mieć święty spokój).
>>Tutaj moje pierwsze pytanie tzn czy można za pomocą sterownika podać takie parametry aby w łatwy sposób przełączać między legalnymi 25km/h dla trybu miejskiego i powyżej 25km/h jakbym jechał sobie po jakiś odludziach? Nie chce mi się przeprogramowywać sterownika mimo że to chwilka.

Zacznę od parametrów P (gdy rozumiem coś nie tak to proszę reagować).
- P1 czyli ilość magnesów silnika: tutaj wklepuję 46 dla Mxusa 10x6 (jeśli nie to proszę poprawić)

- P2 tutaj wpisuję "0" ponieważ nie mam czujnika magnetycznego obrotów koła (rolę pomiaru prędkości jak rozumiem spełnia ilość magnesów wklepana w P1). Rozumiem że parametr ten jest istotny gdy mamy zewnętrzny czujnik prędkości, a czujnik PAS i ilość jego magnesów nie ma tu nic do rzeczy.

- P3 tutaj mam zagwozdkę, ponieważ nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przykładowo wpisując "1" będę miał kontrolę mocą czyli Watami czy może chodzi o utrzymanie stałego momentu (ale to chyba mają już takie sterowniki jak Sabvotony z tego co czytałem). Czy może mam wpisać "0" i wtedy będę miał kontrolę prędkością. Jak to działa czy mając parametr P3-0 to wtedy ustawiając Vmaks na 35km/h to na Trybie asysty 1 będę miał przykładowo 10km/h, na 2-ce 15km/h, na 3 20km/h, a na 5-ce 35km/h. Tak to działa cz jakoś inaczej. Co tutaj będzie się lepiej spisywało uwzględniając sterownik, który zakupiłem?

- P4 tutaj to manetka i wiadomo o co chodzi. Powrócę to niej przy okazji innego parametru.
- P5 tutaj wklepię 0 bo jednak wolę mieć pomiar Voltów. Chyba że polecacie coś innego dla bateryjki 48V 20Ah 13s10p zbudowanej na ogniwach SONY VTC4

Parametry C

- C1 : mam PAS od nexuna:
https://nexun.pl/pl/p/Czujnik-PAS-ISIS%2C-Hollowtech/436
tylko na fotce jest 12 magnesów, a w opisie 10magnesów, a czujnika nie mam przy sobie. Przykładowo jeśli zdjęcie jest OK to C1 ma być ustawiony na "03", a jeśli opis to na "02" ??
- C2: tutaj wartość domyślna to "0" i rozumiem, że mam ją zostawić dla mojego sterownika?
- C3: jeśli chcę aby po starcie rower zaczynał na asyscie nr 1 to wklepuję "1" itd. Jeśli chcę aby zaczął od takiej asysty na jakiej wyłączyłem rower to wtedy ma być "6" ? Spotkałem bowiem też instrukcje gdzie parametr C3 kończy się na "8" i ta ósemka właśnie przywraca ustrawienia sprzed wyłączenia roweru. Która opcja jest prawdziwa?
- C4: tutaj myślałem aby P4=0 i wtedy C4=1, aby manetka działała tylko do 6km na godzinę i bez aktywacji czujnikiem PAS co pozwoli na prowadzenie roweru z asystą np przez przejście za pomocą manetki. Ponoć manetka do 6km/h jest legalna (tak gdzieś na forum wyczytałem). Jednak chcę aby mój rower był rowerem i silnik mnie wspomagał, a nie odwalał za mnie robotę :wink: )
- C5: tutaj znalazłem dwie wersje ustawień. Ponoć ta poprawna to dzielnik maksymalnego prądu sterownika i przykładowo jeśli chcę aby mój 30A sterownik był bezpieczny i maksymalnie dawał 25A to C5 ma być "07" tzn dzielnik jes 1.2 (30A/1.2=25A). Maks amperaż to C5="10", a gdybym chciał mieć 15A maks to wtedy C5="03" (dzielnik 2). Parametry od "00" do "02" to jakieś "slow starty". O co w nich chodzi??
- C6: to jasność wyświetlacza i ty pewnie będzie standard czyli C6="3"
- C7: tryb tempomatu: czy opcja C7="1) tzn tempomat włączony jest aktywna dla mojego sterownika? Być może czasem by się przydała. Jeśli jednak źle działa to zostanę przy wyłączonym tempomacie i C7=0
- C8" monitoring temperatury silnika. Jako że Mxus ma wyjście czujnika to C8=1
- C9 ,C10, C11 zostawiamy w spokoju
- C12: przy ilu V rozłącza baterię. Domyślnie 40V (C12=4). Zostawić 40V czy może podnieść lub jeszcze obniżyć. Jak to robicie dla swoich Lit-ion ogniw. Chodzi mi o maksymalną żywotność ogniw tzn mój styl jazdy to wspomaganie jazdy i jak najwięcej pedałowania.
- C13 czyli hamowanie silnikiem i odzysk energii. Z tego co piszą to albo silniejsze hamowanie, albo silniejszy odzysk energii (a myślałem że hamując równocześnie odzyskuje energię i to jest to samo). Jak do tego podejść, szczególnie że ostrzegają że dla C13=5 jest najsilniejsze hamowanie i najgorszy odzysk energii oraz największe prawdopodobieństwo uszkodzenia osi silnika. to jak C13=1 czy bardziej hamować silnikiem? (mam na razie hamulce V-brake).
-C14 intensywność wspomagania: tutaj standard tzn C14=2 czy coś innego? Styl jazdy taki jak pisałem poprzednio czyli pedałowanie, a wspomaganie tylko jako odciążenie przy trudach podróży :wink:

Mile widziane opinia jak kto co ustawia i dlaczego. Czego unikać, a jakie ustawienia są wręcz wskazane.
 
 
kamil004 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2019
Posty: 2
Skąd: Ozarow Mazowiecki
Wysłany: Pią 26 Kwi, 2019   

Witam serdecznie wszystkich, opisze swoja wiedze ktora do tej pory nabylem po zlozeniu wlasnego elektryka i przejechaniu 75km na zestawie Rapid S-2100
Nie odpowiem na wszystkie pytania ale postaram sie nakreslic te co juz sam przetestowalem i rozumiem na swoj sposob.

Cytat:
Tutaj moje pierwsze pytanie tzn czy można za pomocą sterownika podać takie parametry aby w łatwy sposób przełączać między legalnymi 25km/h dla trybu miejskiego i powyżej 25km/h jakbym jechał sobie po jakiś odludziach? Nie chce mi się przeprogramowywać sterownika mimo że to chwilka.

- P3 tutaj mam zagwozdkę, ponieważ nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przykładowo wpisując "1" będę miał kontrolę mocą czyli Watami czy może chodzi o utrzymanie stałego momentu (ale to chyba mają już takie sterowniki jak Sabvotony z tego co czytałem). Czy może mam wpisać "0" i wtedy będę miał kontrolę prędkością. Jak to działa czy mając parametr P3-0 to wtedy ustawiając Vmaks na 35km/h to na Trybie asysty 1 będę miał przykładowo 10km/h, na 2-ce 15km/h, na 3 20km/h, a na 5-ce 35km/h. Tak to działa cz jakoś inaczej. Co tutaj będzie się lepiej spisywało uwzględniając sterownik, który zakupiłem?

I tak i nie,
TAK jesli ustawisz parametr P3 na predkosc to wtedy mozesz np. przypisac do asysty 1 predkosc 25km/h itd (przykladowo)
NIE jesli ustawisz parametr na moc, co wydaje mi sie lepszym rozwiazaniem
Przyznam ze nie sprawdzalem ustawienia predkosci bo wydaje mi sie to kiepskim rozwiazaniem i sam uzywam ograniczenia mocowego.

Cytat:
- P5 tutaj wklepię 0 bo jednak wolę mieć pomiar Voltów. Chyba że polecacie coś innego dla bateryjki 48V 20Ah 13s10p zbudowanej na ogniwach SONY VTC4

Jesli chodzi o ustawienie "0" czyli tryb real time voltage to to nie dziala, uzywalem tak kilka dni i zjechalem baterie do polowy a wskaznik i tak pokazywal pelna baterie.
Pozatym pomiar woltow masz zawsze na komputerku jak przelaczysz ekrany, a samo ustawienie tyczy sie tylko wskaznika/ikonki baterii
Ustaw standardowo na smart monitoring czyli "15" ew. dostosuj gdyby cos bylo nie tak.
Ja korzystalem z tej instrukcji https://880b28d3d003e6b1c176-ee9159906b823979ce618332e73bec87.ssl.cf4.rackcdn.com/other/en_KT-LCD3.pdf

Cytat:
- C3: jeśli chcę aby po starcie rower zaczynał na asyscie nr 1 to wklepuję "1" itd. Jeśli chcę aby zaczął od takiej asysty na jakiej wyłączyłem rower to wtedy ma być "6" ? Spotkałem bowiem też instrukcje gdzie parametr C3 kończy się na "8" i ta ósemka właśnie przywraca ustrawienia sprzed wyłączenia roweru. Która opcja jest prawdziwa?

Zgodnie z powyzsza instrukcja jesli dobrze rozumiem to : 0-5 are only used. Production errors produced additional settings of 6-8.
Tlumaczyc chyba nie trzeba ;) ale rozumiem to jako nie uzywane ustawienia lub blad w produkcji.
Ja mam ustawione zeby startowal zawsze z 1, a reszty ustawien nie sprawdzalem od razu uprzedzam.

Cytat:
- C7: tryb tempomatu: czy opcja C7="1) tzn tempomat włączony jest aktywna dla mojego sterownika? Być może czasem by się przydała. Jeśli jednak źle działa to zostanę przy wyłączonym tempomacie i C7=0

Tempomat dziala spoko, mozna go wlaczyc podczas pedalowania badz na manetce. wylacza sie poprzez nacisniecie hamulca jesli masz rekuperacje wlaczona, oraz po ponownym zaczeciu pedalowania.

Cytat:
- C12: przy ilu V rozłącza baterię. Domyślnie 40V (C12=4). Zostawić 40V czy może podnieść lub jeszcze obniżyć. Jak to robicie dla swoich Lit-ion ogniw. Chodzi mi o maksymalną żywotność ogniw tzn mój styl jazdy to wspomaganie jazdy i jak najwięcej pedałowania.

Tak naprawde jest to optymalne ustawienie, bo przy 40V przypada 3.07V na ogniwo, ponizej 3V napiecie juz bardzo szybko spada i raczej nic sensownego nie usyskasz jesli chodzi o wydluzenie trasy na ladowaniu, owszem mozna sie pokusic o obnizenie napiecia , w tym celu zerknij do noty katalogowej swoich ogniw i zobacz minimalne napiecie ogniwa, srednio jest to ok 2.5-2.7V
Co ciekawe ja mam ustawione domyslnie na "0" czyli -2V i jak dobrze rozumiem sterownik odetnie mi baterie przy 38V? hmm jesli tak to w sumie tez dobre ustawienie i chyba tak zostawie.


Cytat:
- C13 czyli hamowanie silnikiem i odzysk energii. Z tego co piszą to albo silniejsze hamowanie, albo silniejszy odzysk energii (a myślałem że hamując równocześnie odzyskuje energię i to jest to samo). Jak do tego podejść, szczególnie że ostrzegają że dla C13=5 jest najsilniejsze hamowanie i najgorszy odzysk energii oraz największe prawdopodobieństwo uszkodzenia osi silnika. to jak C13=1 czy bardziej hamować silnikiem? (mam na razie hamulce V-brake).

Ten parametr mam ustawiony na 5 i powiem ci ze hamowanie jest super, w zasadzie mozna nie uzywac hamulcow (tez mam V-Brake) i czujnik mam pod przedni hamulec, wiec obrazowo tlumaczac lekko naciskam hamuje tylem a jak docisne hamuje przodem gdy klocki dotkna felgi, dzieki temu mam pod jedna klamka pelne hamowanie, a wracajac do tego co chcialem napisac ... bo na lekkim piasku (opisal bym to jako zakurzony asfalt) prawie traci przyczepnosc, i momentalnie wyhamowuje, im szybciej jedziesz tym mocniej hamuje i jak zwalniasz sila hamowania maleje.
Jesli chodzi o sam opis w instrukcji ja to rozumiem tak ze na 5 masz najwieksza sile hamowania ale slaby odzysk energi gdyz momentalnie tracisz predkosc i czas ladowania jest bardzo krotki, z 50km/h jest to doslownie max 5sekund.
Zas przy ustawieniu 1 bedzie slabe hamowanie i efekt ladowania rozciagnie sie w czasie, tak to rozumiem jesli chodzi o tabelke z instrukcji
Bede musial przetestowac inne ustawienia i zobaczyc jak to bedzie wygladalo w praktyce.
Bo przyznam szczerze ze ustawienie 5 bardzo mi sie podoba ;)

Cytat:
-C14 intensywność wspomagania: tutaj standard tzn C14=2 czy coś innego? Styl jazdy taki jak pisałem poprzednio czyli pedałowanie, a wspomaganie tylko jako odciążenie przy trudach podróży :wink:

Ten parametr tez bym opisal jako wspolczynnik.
Przykladowo jesli P3 ustawisz na moc to przy C14=1 masz 100W przy asyscie 1
Jak ustawisz C14=2 bedziesz mial zalozmy 200W, a przy C14=3 okolo 280W
Czyli mozesz jakby dopasowac dodatkowo w pewnym zakresie poziomy mocowe na stopniu asysty.
Ja obecnie mam C14=1 tak aby miec dolny zakres ECOnomiczny.
Oczywiscie asysty 2,3,4 tez sie zmieniaja w zaleznosci od C14.


Mam nadzieje ze te wazniejsze funkcje i ciekawsze wytlumaczylem na tyle na ile moglem ;) w razie co chetnie podyskutuje i wymienie sie doswiadczeniami.
Mysle ze ta instrukcja co podlinkowalem wyzej jest najlepiej opisana i z niej korzystalem (wszystkie inne czy opisy na forum sa lakoniczne)
 
 
m.j. 
początkujący


Dołączył: 19 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Świdnik
Wysłany: Śro 01 Maj, 2019   

Dzięki za odpowiedź. Właśnie jestem już po pierwszych jazdach próbnych i ustawieniu wstępnym sterownika poprzez KTLCD3. Mam takiego "zonka" że jeśli wpisuję ilość magnesów w czujniku PAS zgodnie z ich ilością to mi nie działał. Jak ustawię na 6 (a nie 12 jakie mam) to wtedy działa. Być może następuje jakaś interferencja z innymi parametrami. Grunt, że rowerek pięknie działa. Co zauważyłem po pierwszych próbach?
Mam stopnie wspomagania ustawione na prędkość (pokazuje też moc na wyświetlaczu więc idzie oszacować ile A pobiera mniej więcej). Maksymalny prąd ustawiłem na około 27A tzn dzielnik 1.1
czyli C5=09 (mam bezpieczik samochodowy 30A i wolałem aby nie wywalio mi go w czasie jazdy).
Na 1 stopniu mam podawane ≈ 160W, na 2≈250W, na 3≈450W, na 4≈650W, a na 5 maks czyli ≈1300W. Generalnie najprzyjemniej kręci się na poziomie 2 i 3 gdzie na 2 spokojnie utrzymujemy dozowolone 25km/h, a na 3-ce mamy taką miłą prędkość ok. 30km/h.
Jak to koledzy mówili - banan na twarzy z automatu się pojawia. Nawet hamulce V-brake dobrze sobie radzą mimo chwilowo wyłączonego hamowaia silnikiem.
 
 
kamil004 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2019
Posty: 2
Skąd: Ozarow Mazowiecki
Wysłany: Śro 01 Maj, 2019   

No ja wczoraj sobie zrobilem trase po Kapinosie i przyznam ze sama przyjemnosc jazdy po lesie.
A wracajac do tematu, ustawilem hamowanie silnikiem na 4 gdyz wszystkie inne nizsze wartosci mijaja sie z celem tej funkcji, chodz i tak na 4 hamowanie dziala w miare sensownie powyzej 30km/h i troszke jestem zawiedziony tym faktem, ale rozumiem i mam swiadomosc ze jest to zalezne od predkosci silnika, a musi byc spora zeby wytworzyc sensowna sile hamujaca/ladujaca.
Ja mam ustawienie MOC i na 1 mam w okolicy 100W i przynam ze spokojnie osiagam 25km/h na tym trybie , na 2ce przy ok 230W to juz spokojnie 30km/h wskakuje i wiecej.
Troszke mnie zastanawia czemu masz zawyzona MOC wzgledem predkosci.

V-Brake pewnie ze daja rade, idealny kompromis pomiedzy sila hamowania a wyleceniem przez kierownice :D
Jedyny sens montazu tarczowek jest taki aby sie nie zuzywaly tak szybko, chodz to wystepuje dopiero jak hamujesz kilkukrotnie z 50+km/h wtedy guma sie strasznie sciera :P

Z tymi magnesami to niewiem czemu tak jest.
 
 
m.j. 
początkujący


Dołączył: 19 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Świdnik
Wysłany: Śro 08 Maj, 2019   

Nie wiem od czego zależą te różnice, ale w moim przypadku dość dobrze pokrywają mi się z symulatorem:
http://www.apk.electricbi...m/index,pl.html
Ja swoje ważę, rower też. Zresztą ja mam ustawione sterownik nie na moc tylko na prędkość więc może tutaj tkwi przyczyna. Po prostu przy danej prędkości odcina prąd mimo że "moc" pozwalała by na większą prędkość? Zresztą nawet wydawałoby się te same podzespoły, a mogą różnie reagować po zgraniu całości.
Zrobiłem sobie już taką jazdę testową i wyszło całkiem nieźle. Przy wspomaganiu nożnym zrobiłem 85km i zostało mi jeszcze 45V z 54V, a był dość silny wiatr i teren być może nie jakiś strasznie pagórkowaty, ale też nie płaski i zdarzały się dość strome podjazdy, które normalnego rowerzystę zwykle przyprawiają o dość wysokie tętno :wink: W każdym razie jestem naprawdę zadowolony z osiągów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group