ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Cyclone 1200W - problem z podłączeniem
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011   Cyclone 1200W - problem z podłączeniem

Witam
Mam problem z połaczeniem kitu cyclona. Za każdym razem jak podłaczam baterie robi się chyba zwarcie i BMS odłącza baterię.
Każda wtyczka jest inna i raczej nie mogło zajść do błedu z podłączeniem, przynajniej z mojego punktu widzenia. Po podłączeniu wszystkiego i podłączeniu wtyczki bateri do BMS( amoże ta wtyczka musi być cały czas podłączona do BMSa i dlatego BMS wyłącza baterię?) robi się krótkie PUK i nic nie działa( widać że minus wtyczki zaczyna się lekko czarnić). Coś ja zrobiłem źle czy wadliwy zestaw?
Później dołączę filmik z połączeniem, na obecną chwilę się ładuje na youtuba.
Jak sprawdzić co robi zwarcie?
Nie chce ciągle podłaczać i na chybił trafił sprawdzać żeby nei zepsuć BMSa.
Bateria pokazuje 53-53.1V
Pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=n-OSaeZuxEg
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011   

To co pokazałeś na filmiku zupełnie nie pokazuje nic.
Rozrysuj schemat połączenia i wtedy można coś będzie powiedzieć
_________________
pozdr
Tomek
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011   

Wiecie ja to mam jakiegoś strasznego pecha co do tego zesawu, najpier zwarcie baterii a teraz to. Złośliwość rzeczy martwych.
No ale właśnie chodziłem próbować podłączyć jeszcze raz. Sprawdziłem podłączenie wszystkich kabli( faktycznie każda końcówka jest inna i nie da się podłączyć źle nawet jakby ktoś chciał). A wieć na początek odpiąłem wszystkie złączki i podpiąłem ponownie po czym podłączyłem baterię i znowy pukneło i iskra w złączce a więc w strachu odłączyłem. Stanąłem i myślałęm co zrobić...naszykowałęm sobie miernik i postanowiłem podpiąc po czym mierzyć napięcie czy przechodzi przez kontroler czy nie. A więc kolejna próba i puk znowu iskra ale na spokojnie miernikiem badam napięcie i okazuje się że jest więc włączam guzik power i wszystko działa :mrgreen:
Dlatego też nie wiem czemu 3 razy wczesniej jak podpianełm nie działało, za każdym razem podłaczałem, puk - iskra po czym szybko power on ale silnik się nie kręcił a żadna kontrolka od naładowania bateri na manetce nie świeciła.
Jedyne moje domysły to to że kondensator nie zdążył się w sterowniku naładować i podać napięcia dalej bo za szybko odłączałem.
No cóż pozostało mi wymienić jeszcze suport ale to w przyszłym tygodniu bo nie mam klucza i dokupić łańcuch.
Jak tylko złoże i potestuje założę temat z moimi spostrzeżeniami i testami kitu.
Pozdrawiam
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011   

A może masz nienaładowaną baterię? Ja tak miałem, myślałem, że coś się zepsuło, ale bateria była nienaładowana...
zaznaczam - nie czytałem całego Twego postu, a po przeczytaniu poczatku mnie natchnęło i napisałem co napisałem....
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011   

Wystarczyło ruszyć kołem;) Czy ty w ogóle masz jakiś włącznik czy podłączasz za każdym razem baterię do sterownika jak chcesz gdzieś wyruszyć?
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011   

u mnie jest tak, że za każdym razem jak musze wyruszyć, podpinam baterię w całości, więc nie mam żadnego wyłącznika.
Jak tam Robsonik się jeździ sprzetem?
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011   

Pierwszą rzeczą jaką robię ,to montuję układ "na sucho",tzn bez zamontowania na rower.Silnik w imadło ,podłączam baterię ,kontroler i gaz,wszystko przez amperomierz nastawiony na 20A.I obserwuję co się dzieje,zazwyczaj jest dobrze ale nie zawsze,nie raz trzeba sporo pozamieniać przewodów,przeważnie główne 3fazy od silnika,albo fazy od hallotronów.Bezpiecznik zawsze jest wskazany w szereg w obwodzie zasilania 30A.Pracę generatora kontrolera słyszę w radio na falach długich :grin: Tak zgrubsza,zaznaczam że się dopiero uczę :grin:
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011   

Podczas podpinania zasilania występuje efekt lekkiego iskrzenia jest rzecz jak najbardziej normalna,ważne żeby prąd spoczynkowy bez dodawania gazu był mały rzędu 40mA,prąd na biegu jałowym też możliwie mały.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group