To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang BBS01 nowy napęd korbowy (mid drive)

beazee - Czw 13 Lut, 2014

Jakieś doniesienia o GBK i oporach na sprzegle pojawiły się na EndlessSphere:
http://endless-sphere.com...pinning#p850725
Wg porady Keplera - sprawdź czy czasem wałek (ośka) supportu nie jest zbytnio ściśnięta pomiędzy łożyskami.

Zamówione przez AliExpress od Amy z General Electronics Battery.

O wrażenia odsłuchowe tez będzie chodziło. Nadal jestem pod wpływem komentarzy, które twierdzą, że z tym napędem jesteś w stanie zbudować "niemal niewykrywalny" rowerek elektryczny. Co z tego wyniknie - przekonamy się.

Rower używany do codziennych dojazdów na trasie dom->przedszkole->praca->przedszkole->dom (11 km) w dość zróżnicowanym terenie (odcinek 500m o nachuleniu 9% w drodze do) i dość często silnym wiatrem w twarz.

W tylnim kole bezstopniowa piasta NuVinci N360.


toft - Czw 13 Lut, 2014

Dobra już wiem sory za zaśmiecanie posta i czekamy na relacje obu Panów:).
Pozdrawiam:)

toft - Czw 13 Mar, 2014

Minął miesiąc... Jakieś relacje? Doszły silniki? Jak z głośnością.
beazee - Czw 13 Mar, 2014

Bateria własnie w drodze. Jeśli chodzi o silnik - cisza.
Wiem, samego mnie to zaczyna już wkurzać!

borsuk - Czw 13 Mar, 2014

toft napisał/a:
Minął miesiąc... Jakieś relacje? Doszły silniki? Jak z głośnością.


Z głośnością rewelacyjnie, szum opon jest głośniejszy. Przejechałem na razie 67 km, jutro jeszcze planuję dłuższy wypad. Szczegółowy opis umieszczę chyba w niedzielę (jeśli sprawdzi się prognoza pogody :) )
Opór na sprzęgle to było złudzenie, występujące podczas obracania osi silnika palcami, przed zamontowaniem.

superwojownik - Nie 16 Mar, 2014

WITAM

ile dałeś za ten silnik z przesyłką?

toft - Nie 16 Mar, 2014

To swietna wiadomość. Podaj trochęparametrów jak smigasz. Fajnie by było zrobić jakis filmik z działania. Pozdrawiam:).
borsuk - Nie 16 Mar, 2014

toft napisał/a:
To swietna wiadomość. Podaj trochęparametrów jak smigasz. Fajnie by było zrobić jakis filmik z działania. Pozdrawiam:).


Filmiku na razie nie mam czym zrobić, ale przymierzam się do zakupu.
Opis roweru z zamontowanym BBS01 350W oraz wrażenia z eksploatacji wrzuciłem tutaj: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2497
Pozdrawiam :)

superwojownik - Pon 17 Mar, 2014

witam

piszesz że zestaw kosztowal okolo 480usd ja widzialem kompletny zestaw 48v 750w bbs02 za 535USD z presylka fedex express a za 520USD wszystko ale bez hamulcow jak dla mnie to przepłacileś

borsuk - Pon 17 Mar, 2014

superwojownik napisał/a:
witam

piszesz że zestaw kosztowal okolo 480usd ja widzialem kompletny zestaw 48v 750w bbs02 za 535USD z presylka fedex express a za 520USD wszystko ale bez hamulcow jak dla mnie to przepłacileś

No to zamawiaj, a po 3 miesiącach może okazać się, że przepłaciłeś :)
Świadomie wybrałem 36V 350W i akurat to mnie nie martwi.

beazee - Pon 24 Mar, 2014

Dzisiaj do mnie dotrze!
beazee - Śro 26 Mar, 2014

Pierwsza jazda za mną.

Potrafi być głośnawy bez obciążenia. Zmiana przełożenia sprawia, że milknie i zaczyna ciągnąć.

Zaskoczony jestem jak dobrze ciągnie. Wersja 36V 500W 25A pociągnęła nas dzisiaj na prostym odcinku do 38 km/h (z manetki gazu). Pod górkę z którą zawsze miałem problem (6-9 km/h w zależności jak wiatr wieje) śmigaliśmy dziś 22 km/h (manetka).

A co do wagi: 45kg rower, 137kg pasażerowie i ich śniadania.

Anonymous - Śro 26 Mar, 2014

Jak to zachwalał sprzęt sprzedawca odkurzaczy? "Panie, ciągnie, że aż łzy lecą" ;)
toft - Śro 26 Mar, 2014

Ja się może nieśmiało też wypowiem jako użytkownik paru midów. 36x25 to już około 900w. Ta prędkość jest więc dość normalna bym powiedział. I dobrze:). Tak ma być. podjazd z prędkością22 kmh pod taka górkę teżjest raczej si... Ze sprawnością wiele tu nie wykombinujemy. Jeśli projekt jest poprawny to będzie okej. I tak ma być. Głowna sprawa (tak mi się wydaje - przynajmiej dla mnie) to odpowiednia cichość takiego napędu (tego moje midy niestety nie mialy) oraz odpowiednia trwałość ( tu już było powiedziałbym bardzo dobrze). W każdym razie życzliwie obserwuję i czekam z ciekawością na raporty. Być może będzie to następny napęd dla jednej z bliskich mi osób. Czas pokaże. A swoją drogą jest różnica w obrotach pomiędzy wersją 36V a 48V? czy jest to jakoś niwelowane przełożeniem?
Pozdrawiam serdecznie:).

beazee - Czw 27 Mar, 2014

toft napisał/a:
Głowna sprawa (tak mi się wydaje - przynajmiej dla mnie) to odpowiednia cichość takiego napędu (tego moje midy niestety nie mialy)

Czekam na opdowiednie warunki by móc to sfilmować. Jest szansa, że w weekend mi się uda. Chyba, że znowu spadnie deszcz.
Porównując do huba 36V 250W to ten był wyraźnie głośny przy wyższych prędkościach obrotowych. W przypadku mid-drive'a - zmieniasz mu bieg i milknie.

Cytat:
A swoją drogą jest różnica w obrotach pomiędzy wersją 36V a 48V?

Właśnie ponoć nie ma. Ale nie potrafię stwierdzić z czego to wynika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group