To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang BBS01 nowy napęd korbowy (mid drive)
beazee - Czw 27 Mar, 2014
Znalazłem, silniki różnią się uzwojeniem i szerokością statora. Stator wersji 36V (BBS-01) jest 5mm węższy, 24.7 mm gdy wersja 48V (BBS-02) ma 29.7 mm
tomson - Czw 27 Mar, 2014
Masz jakieś fotki do wglądu.
beazee - Czw 27 Mar, 2014
Będę miał jak rower umyję i prowizorkę (do testów) zastąpię rozwiązaniem na dłużej
Mam nadzieję, że stanie się to w ten weekend.
beazee - Pon 31 Mar, 2014
Dla tych żądnych wrażeń słuchowych:
https://www.youtube.com/watch?v=OklbEnsvjQU
Dla wzrokowców:
michalg - Śro 07 Maj, 2014
Jak jest z oporami przy jeździe bez wspomagania tj. na samych pedałach? Tak samo, jak w normalnym rowerze, czy jednak jest wyczuwalna różnica?
beazee - Śro 07 Maj, 2014
Nie odczuwam jakiegoś zauważalnego oporu przy braku zasilania czy ustawieniu poziomu PAS na 0. Jest trochę ciężej z racji dodatkowych 8kg w postaci silnika i baterii.
Z racji, że nadal rozpracowuję styl jazdy ze wspomaganiem już kilkukrotnie zdarzyło się, że ostatnie 5-10 km musiałem wracać bez zasilania. Dało się
borsuk - Śro 07 Maj, 2014
beazee napisał/a: | Nie odczuwam jakiegoś zauważalnego oporu przy braku zasilania czy ustawieniu poziomu PAS na 0. |
Potwierdzam, nie czuję żadnej różnicy. Zazwyczaj przynajmniej połowę trasy jadę bez wspomagania.
W moim opisie tu tabelkę z wynikami (prąd, moc itp.) uzupełniłem o jazdę na samym wspomaganiu, bez użycia manetki (trasa 3). Wygląda na to, że oprogramowanie ogranicza wtedy moc do wartości nominalnej 350W.
gulipin - Wto 27 Maj, 2014
koledzy, napiszcie jak działa pas, chodzi mi o to czy wspomaganie jest proporcjonalne do siły nacisku na pedały, czy raczej prędkości obrotowej korby? Czy wspomaganie utrzymuje się jeszcze przez chwilę po zaprzestaniu pedałowania? Czy od razu przestaje wspomagać?
Anonymous - Wto 27 Maj, 2014
To zależy od kontrolera. Najczęściej od szybkości obrotowej korby i utrzymuje się parę sekund po zaprzestaniu pedałowania. Moc wspomagania jest najczęściej regulowana w 3 poziomach.
gulipin - Wto 27 Maj, 2014
Wiem jak działa pas w takich zwykłych chińskich sterownikach - porażka, wiem też jak działa w lepszych, firmowych konstrukcjach, wspomaganie jest proporcjonalne do siły nacisku na pedały - bardzo fajnie. Pytanie jest jak działa w przypadku tych mid-drive bbs01 i bbs02???
borsuk - Wto 27 Maj, 2014
gulipin napisał/a: | Wiem jak działa pas w takich zwykłych chińskich sterownikach - porażka, wiem też jak działa w lepszych, firmowych konstrukcjach, wspomaganie jest proporcjonalne do siły nacisku na pedały - bardzo fajnie. Pytanie jest jak działa w przypadku tych mid-drive bbs01 i bbs02??? |
BBS nie ma czujnika momentu obrotowego, natomiast ma dość rozbudowane sterowanie wspomaganiem z uwzględnieniem kadencji i szybkości.
Można go przeprogramować w szerokim zakresie po złączu szeregowym.
Jak dla mnie działa dobrze, lepiej od zwykłego PAS.
Niestety nie mogę go porównać z systemem Boscha (który ma czujnik momentu), ponieważ nigdy na nim nie jeździłem.
gulipin - Wto 27 Maj, 2014
Nie ma takiego efektu że nie pedałujesz a on jeszcze przez chwilę napędza koło???
borsuk - Wto 27 Maj, 2014
gulipin napisał/a: | Nie ma takiego efektu że nie pedałujesz a on jeszcze przez chwilę napędza koło??? |
Ten czas jest wyraźnie krótszy, niż w typowym PASie (ale jest )
Anonymous - Wto 27 Maj, 2014
Ja do chinskiego kontrolera dorobiłem przystawkę ( ala Pikacz & Cycle Analist ) i teraz mogę dowolnie regulować czas włączenia PAS ( po zaprzestaniu pedałowania od 0.5s do 9s ) i poziom wspomagania ( 6 poziomow).Algorytm z kodem w Bascomie był zamieszczony na forum.Z pudełeczkiem śmigam już prawie 2 sezon i sprawuje się OK.
beazee - Czw 29 Maj, 2014
gulipin napisał/a: | Nie ma takiego efektu że nie pedałujesz a on jeszcze przez chwilę napędza koło??? |
Jest taki moment, że przeciskając się między ciasno spakowanymi samochodami w korku lepiej jest nie obracać korbami, bo może porwać
Określiłbym ten moment na coś poniżej sekundy, może jedną całą sekundę.
Patrz 18-20 sekunda filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=OklbEnsvjQU
|
|
|