Budowa pierwszego ebika na ramie dh 5000w |
Autor |
Wiadomość |
ZiBi
początkujący
Dołączył: 25 Cze 2017 Posty: 13 Skąd: Londyn/ Białystok
|
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017 Budowa pierwszego ebika na ramie dh 5000w
|
|
|
Witam wszystkich forowiczów.
Przymierzam sie do budowy swojego pierwszego ebika a ze jestem kompletnie zielony w tym temacie bede liczyl na wasza pomoc.
No wiec po koleji.
Lista rzeczy ktore mam badz ktore sa zamowione:
Rower ktory bede przerabial to norco aurum 2 DH 2013
Amortyzator rock shox boxxer rc 200mm
Damper fox vanrc skok kola 200mm
Hamulce przod/tyl hydrauliczne shimano zee 203mm czterotloczkowe
Kola 24 czy 26 i jakie jeszcze nie wiem licze na wasza podpowiedz..(zaznacze tylko ze rower bedzie uzywany w 80% do jazdy po zatloczonym miescie (londyn) w 20% lasy polne drogi i szutrowe sciezki rowerowe)
Silnik mxus v3 16x4 (zamowiony z faster bike)
Sterownik adaptto midi-e (zamowiony jest w drodze z vectora)
Bateria 18s12p okolo 40Ah na ogniwach lg mj1 3500mah 10A (zamowione w cyklonebike)
PAS
Lista rzeczy do kupienia (tu bardzo licze na wasza pomoc w wyborze):
Blat i wolnobieg. Ten co mam ma tylko 36 zebow a chcialbym wspomagac pedalowaniem przy okolo 40 km/h. Ile zebow bedzie najlepsze i jaki?
Obrecze kol, szprychy i opony. 24 czy 26 no i musza byc bardzo mocne (mam 193cm i 100kg)
Manetka. Czy jest jakas specjalnnie dedykowana pod adaptto. Chcialbym dobrej jakosci fulla.
Sprezyna do dampera. Oryginalna jest 400x3.25 i jest duzo za miekka.
Stacyjka
Ladowarka do aku
Mam tez pytanie do uzytkowniko adaptto czy bede potrzebowal jakies specjalne zlaczki ktorych nie ma przy sterowniku.
Na chwile obecna wiecej mi nie przychodzi do glowy jezeli o czyms zapomnialem prosze o dopisanie.
WP_20170629_19_12_05_Pro.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 2100 raz(y) 399,41 KB |
WP_20170629_19_15_58_Pro.jpg . |
Pobierz Plik ściągnięto 805 raz(y) 413,62 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez ZiBi Pon 03 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017
|
|
|
Świetny sprzęt, aż żal wkładać huba Koła zostaw 26" oczywiście ale swoją drogą nie masz czasem z tyłu osi Thru-Axle 157/12mm? Pozostanie Ci albo wyciananie na zamówienie adapterów na zwykłą oś QR 10mm albo szlifierka |
|
|
|
|
ZiBi
początkujący
Dołączył: 25 Cze 2017 Posty: 13 Skąd: Londyn/ Białystok
|
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017
|
|
|
Tak dokladnie jest tam taka os i bede sie musial trocha napracowac zeby zamocowac tam os silnika ale mam nadzieje ze moj doswiadczony spawacz sobie z tym poradzi. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017
|
|
|
Biedna rama... naprawde szkoda furki |
|
|
|
|
ZiBi
początkujący
Dołączył: 25 Cze 2017 Posty: 13 Skąd: Londyn/ Białystok
|
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017
|
|
|
Spojrz na to z drugiej strony ze jak wszystko pojdzie zgodnie z planem powstanie bardzo fajny sprzecik.
Rower ten kupilem specjalnie z przeznaczeniem na przerobienie go na elektryka i chcialbym aby po przerobce ciagle wygladal jak rower nie jak klocek |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017
|
|
|
do takiego cacka to tylko skrzyneczka carbonowa, silniczek mid albo mocna przekłdniowka. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 03 Lip, 2017
|
|
|
Serio chcesz tę piękną i zapewne drogą ramę zepsuć hubem? Pomyśl sobie na spokojnie o tym co Ci koledzy z forum radzą. Zepsujesz pracę zawieszenia które zapewne pracuje bardzo fajnie. Hub ma swoje zalety ale w takim sprzęcie to oj niee.
Gdybyś tę płytę którą przyłożyłeś na zdjęciu z lewej strony przymocował z prawej z mocnego aluminium to może dałoby się zamocować tam jakiegoś MIDa outrunnera dość łatwo. Raz że byłby leciutki a dwa że znajdowałby się w części resorowanej.
Pomyśl, masz sporo do stracenia. I tak nie wiadomo czy się wyrobisz na ten sezon.
Pojeździj nim póki jeszcze nie jest zepsuty, może Ci się odwidzi |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Wto 04 Lip, 2017
|
|
|
Przecież autor kupił go pod przeróbke i ma już zamówione części
Na przód weź duży blat (np 48) a na tył wolnobieg z najmniejszą zębatką 12t to wspomaganie będzie komfortowe nawet przy 50km/h. Najważniejsza sprawa tutaj to mocowanie silnika, trzeba zrobić porządnie bo mxus się będzie mścić. |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
ZiBi
początkujący
Dołączył: 25 Cze 2017 Posty: 13 Skąd: Londyn/ Białystok
|
Wysłany: Wto 04 Lip, 2017
|
|
|
Dzieki Tomek za porade. Faktycznie mocowanie silnika to najwiekszy problem w tej chwili ale mysle ze jakos sie z tym uporam, najpierw musze wszystko rozkrecic I dac rame do piaskowania pozniej Bede dzialal nad mocowaniem I skrzynka Na aku.
Co do ramy to tak jak pisalem wczesniej kupilem rower specjalnie pod elektryka I ani troche nie jest mi szkoda jej przerabiac. Uwazam ze zeby zrobic ladnego ebika potrzebna jest ladna rama jak to mowia z go..a bata nie ukrecisz. Jezeli chodzi o cene to mysle ze jest porownywalna z cena ramy falkon z calym osprzetem wiec tragedji nie ma. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 04 Lip, 2017
|
|
|
Tomek napisał/a: |
Na przód weź duży blat (np 48) |
Weź lepiej korbę szosową z blatem 52 lub 53t W wersji trzy rzędowej masz awaryjnie jeszcze mały blat. |
|
|
|
|
ZiBi
początkujący
Dołączył: 25 Cze 2017 Posty: 13 Skąd: Londyn/ Białystok
|
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017
|
|
|
Korby wolal bym nie zmieniac oryginalna mam shimano zee i poszukam do niej blatu o jak najwiekszej ilosci zebow. A wiecie moze ilo rzedowy wolnobieg zmiesci sie na osi silnika?? |
|
|
|
|
ZiBi
początkujący
Dołączył: 25 Cze 2017 Posty: 13 Skąd: Londyn/ Białystok
|
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017
|
|
|
Czy ktos z Was wie czy przedni amor mozna wypiaskowac i pomalowac proszkowo?? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017
|
|
|
można ale z tym piaskowaniem ostrożnie, lepiej zdjąć lakier na mokro |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ZiBi
początkujący
Dołączył: 25 Cze 2017 Posty: 13 Skąd: Londyn/ Białystok
|
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | można ale z tym piaskowaniem ostrożnie, lepiej zdjąć lakier na mokro |
Na mokro znaczy specjalnym srodkiem chemicznym? Dlaczego ostroznie z piaskowaniem, mozna cosuszkodzic? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017
|
|
|
mocowania uszczelniaczy czy zrobić fazy na uchwycie hamulca.
Piaskowanie jest niedokładne, jedzie jak leci i lepiej dać taką pracę w odpowiednie ręce. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|