|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Reset BMS |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Wszystko fajnie, ale ja nie podłączam ładowarki, tylko chcę podpiąć minus akumulatora do minusa ładowania BMS, gdzie żadna duża pojemność nie występuje. Dlatego pytam skąd ma się brać to iskrzenie żeby zabezpieczać to opornikiem? |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Nie będzie iskrzenia. Musisz koniecznie bez opornika. Oporniki to zło wszelakie tylko straty mocy i ocieplanie klimatu |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Zeltom a jaki masz bms z wspólnym portem ładowanie i rozładowanie? Czy też osobno? Co do iskrzenia pisałem kilka postów wyżej dlaczego. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Nie. Osobne porty do ładowania i rozładowania. Różnica napięć będzie tylko na spadku FET, czyli jakieś minimalne wartości, rzędu mV, to skąd ma się brać to iskrzenie? Przecież praktycznie podpinam ten sam akumulator do siebie przez jakiegoś FET-a. Plus jest wspólny, a podpinam minus do minusa przez FET-a.
Nadal nie rozumiem skąd ma być taka różnica potencjałów, żeby to iskrzyło?
Proszę o łopatologiczne wyjaśnienie tej zagadki |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
Ja bym był jednak ostrożny. Nie wiem czy zawsze zaiskrzy, czy 3 razy się uda ale 4-ty juz nie, w każdym razie skoro działa z rezystorem 50 ohm, to dlaczego tak nie robić na wszelki wypadek.
Bo jednak tam są 2 mosfety których sterowanie idzie z BMS, i są rózne potencjały WE/WY (szkic ponizej).
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
Zwierasz -B z -C. To gdzie ta iskra ma być? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Zwierasz (mosfet) -B -C i w tym momencie dochodzi do 'strzalu' z -P bo następuje odblokowanie wyjscia. A to wszystko idzie w głąb BMS, do sterowania mosfetami.
Strzeli/nie strzeli, nie wiadomo. Zależy od konstrukcji, napiecia max, elementow. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Podpinając ładowarkę masz dokładnie ten sam efekt. Włącza ci napięcie na -P. Nigdy nie widziałem iskry przy podłączaniu ładowarki do gniazda ładowania. Oczywiście, można dla bezpieczeństwa dać jakiś opornik, ale w tym przypadku to chyba nie ma sensu. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | ...Nigdy nie widziałem iskry przy podłączaniu ładowarki do gniazda ładowania. |
A ja widziałem. Na wyjściu typowej chińskiej ładowarki li-ion (takiej z trzema PRkami do regulacji prądu, napięcia i prądu wyłączenia) jest kondensator kilkaset mikroFaradów.
Dla takiej ładowarki jest zalecenie, żeby najpierw podłaczać do sieci a później do baterii. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Ja nie widziałem typowych ładowarek chińskich z takimi potencjometrami Jest obudowa, dioda i dwie wtyczki. Zaiskrzy i owszem, jak się źle wtyczkę wsadzi i się zwarcie zrobi
Nadal nie wiem, czemu to ma zaiskrzyć. Uparty jestem Muszę rozładować jakiś akumulator do wyłączenia i samemu sprawdzić. Ktoś kiedyś popsuł BMS przez taki reset bez opornika? Prędzej bym się spodziewał zaiskrzenia przy rozładowanym akumulatorze i ładowarce z pełnym napięciem. Wtedy różnica potencjałów będzie rzędu 10V dla 10S. A dla tego samego akumulatora? Według mnie 0V, lub jakieś setne części V. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Ja nie widziałem typowych ładowarek chińskich z takimi potencjometrami Jest obudowa, dioda i dwie wtyczki. |
Gniazdo i wtyczka oraz 2 diody. Spostrzegawczy to raczej nie jesteś
Obudowy też nigdy nie zdejmowałeś? |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
A po co? Skoro wszystko działa? Zaglądasz do środka każdego zakupionego i działającego sprzętu elektronicznego? Jak się psuje, to zaglądam, a jak nie, to po co?
Dioda jest u mnie jedna, dwukolorowa, a wtyczki są dwie. Jedna do 230V a druga do akumulatora. To ja nie zaglądam do sprzętu? Przeczytaj, co odpisałeś |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Przeczytaj, co odpisałeś |
Myślę, że większość użytkowników wie o jakich ładowarkach napisałem. Dla niewiedzących mogę zamieścić zdjęcie i schemat.
Dodam jeszcze, że widziałem też ładowarki zawierające układ przeciw iskrowy na wyjściu. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Rozumiem, że każdy użytkownik otwiera obudowę urządzenia i sprawdza, co w środku siedzi, zanim włączy to do prądu. Otóż ja do takich użytkowników nie należę, ponieważ zazwyczaj na takich urządzeniach są plomby gwarancyjne. Nadal nie wiem, czemu ma powstać iskra na złączu o, praktycznie, tym samym potencjale. Potrafi mi to ktoś wyjaśnić? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|