|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
wtyk czy gniazdo - podłączenie baterii |
Autor |
Wiadomość |
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018 wtyk czy gniazdo - podłączenie baterii
|
|
|
Hejka,
Czy są jakieś zasady, dobre praktyki zwał jak zwał-
z baterii powinien wychodzić wtyk czy może gniazdo czy to obojętne - dotyczy to wyjścia na sterownik jak i wyjścia do ładowarki - mowa o XT60.
Wiem że jakkolwiek to połączę to będzie działać ale jeśli coś może być bardziej praktyczne to chciałbym zrobić to lepiej niż gorzej. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018
|
|
|
Moim zdaneim z baterii gniazdo żeńskie - podobnie jak gniazdka w ścianie. Dlaczego? bo w ten sposób uniknie się przypadkowego zwarcia (np moneta która może wpaść między piny gdy bateria jest odłączona i transportowana) |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018
|
|
|
Czyli to z lewej ma być od strony baterii
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018
|
|
|
tak to jest to z lewej ( żeńskie konektory to te które maja "dziurke" ;P ) |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018
|
|
|
Zarówno zasilacz, jak i bateria powinny mieć gniazda ŻEŃSKIE!
A do łączenia (oprócz normalnego kabla męsko-żeńskiego) potrzebne jest oczywiście przejście męsko-męskie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018
|
|
|
Standardowo WEJCIA / ODBIORNIKI prądu mają gniazda żeńskie. A zasilacze wtyki męskie
W (fabrycznych) rowerach też jest tak najczęściej. Dotyczy gniazd roweru z zewnatrz.
Zasilacze/ladowarki mają wtyki z bolcem lub bolcami.
Z samym akumulatorem sprawa jest bardziej skomplikowana bo aku ma na ogół dwa gniazda: do łądowania a drugie to wyjście do sterownika. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018
|
|
|
Inc0 napisał/a: | tak to jest to z lewej ( żeńskie konektory to te które maja "dziurke" ;P ) |
I to jest praktyczne podejście, bo możesz wtedy podłączyć do baterii fabryczny watomierz, chociażby słynny HK-010. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 20 Mar, 2018
|
|
|
JerzyZ napisał/a: | Zarówno zasilacz, jak i bateria powinny mieć gniazda ŻEŃSKIE!
A do łączenia (oprócz normalnego kabla męsko-żeńskiego) potrzebne jest oczywiście przejście męsko-męskie. |
Nieprawda kolego, bateria zawsze żeńskie czyli gniazdo a zasilacz męskie czyli wtyk i nie ma żadnego ryzyka i żadnych przejściówek się nie stosuje bo to by była bzdura.
Najpierw łączysz zasilacz z baterią a potem zasilacz do prądu |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20 Mar, 2018
|
|
|
djmarcin56 napisał/a: | JerzyZ napisał/a: | Zarówno zasilacz, jak i bateria powinny mieć gniazda ŻEŃSKIE!
A do łączenia (oprócz normalnego kabla męsko-żeńskiego) potrzebne jest oczywiście przejście męsko-męskie. |
Nieprawda kolego, bateria zawsze żeńskie czyli gniazdo a zasilacz męskie czyli wtyk i nie ma żadnego ryzyka i żadnych przejściówek się nie stosuje bo to by była bzdura.
Najpierw łączysz zasilacz z baterią a potem zasilacz do prądu |
Nie chodzi o przejsciówki..
W "świecie" wysokich napięć gdzie od strony AKUMULATORA i zasilacza są wysokie napięcia takie są zasady. Ale w systemach rowerowych, niskich napięciach jest w zdecydowanej większości WTYK z BOLCEM zasila aku. Z AKU wyjście jest często na gnieżdzie typu żeńskiego. To gniazdo z kolei jest wsuwane do złacza typu żeńskiego, które prowadzi do sterownika.
Czyli inaczej wygląda wnetrze aku i ich gniazda/wtyki a inaczej gdy mówimy o gniazdach/wtykach ZEWNETRZNYCH. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018 Re: wtyk czy gniazdo - podłączenie baterii
|
|
|
xyz2a napisał/a: | Hejka,
Czy są jakieś zasady, dobre praktyki zwał jak zwał-
z baterii powinien wychodzić wtyk czy może gniazdo czy to obojętne - dotyczy to wyjścia na sterownik jak i wyjścia do ładowarki - mowa o XT60.
Wiem że jakkolwiek to połączę to będzie działać ale jeśli coś może być bardziej praktyczne to chciałbym zrobić to lepiej niż gorzej. |
Rozumiem, że zamiast oryginalnych takich, czy innych wtyków chcesz mieć XT60 zarówno do podłaczenia baterii do kontrolera jak i ładowarki. Podłączenie baterii do kontrolera XT60 żeński od strony baterii, podłączenie ładowarki (a nie zasilacza, trzeba używać odpowiedniej ładowarki) XT60 męski od strony baterii. To w przypadku osobnego portu do ładowania.
Tak wyglada praktyka, a o teorii koledzy mogą zadyskutowac się na śmierć |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|