|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość? |
Autor |
Wiadomość |
Roswell
młodzik
Dołączył: 08 Wrz 2016 Posty: 89 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pon 02 Lip, 2018
|
|
|
Z tego co na szybko poszukałem to np. mxus mx15r masz 350W-500W albo jak chcesz słabszy to mxus F08 ma chyba 250W
skoro szukasz silnika o niższej mocy to może jednak na przód ? będzie to chyba odrobinę wygodniejsze w ewentualnym serwisowaniu |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 338 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 03 Lip, 2018
|
|
|
Ja mam XF08 z zasilaniem 36V i bardzo sobie chwalę mimo mojej wagi ok. 90kg |
|
|
|
|
krzych
początkujący
Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 37 Skąd: Polska
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 04 Lip, 2018
|
|
|
krzych napisał/a: | ..Zerknąłem - nie umiem szukać najwyraźniej... nawet google nie bardzo daje radę ....Podałbyś jakiś przykład np. 250 watowego...? |
Naprawdę nie umiesz szukać, podaję najprostsze przykłady które jednak nie są "okazjami" ale są.Dodam, że dokładnie 28.czerwca br. ja na OLX kupiłem za 350 zł silnik Bafang BBS01 chociaż o sporym przebiegu (3000km) którego muszę tylko przesmarować.Jest to mój drugi BBS01 a pierwszego też kupiłem na OLX za 450zł.Jak więc widzisz okazje bywają.Teraz te wspomniane wyżej : https://www.olx.pl/oferta...html#ce780d9d03
https://www.olx.pl/oferta...html#ce780d9d03
https://www.olx.pl/oferta...html#ce780d9d03 |
|
|
|
|
krzych
początkujący
Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 37 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 05 Lip, 2018
|
|
|
Takie być może głupie pytanie mam...
Jest taka strona (jedyna która wygląda lekko na "firmową", ale coś mi tu nie pasuje) https://www.bafang-e.com/en/components/motor.html
Na tej stronie są jakieś inne midy, a w ogóle nie widzę BBS01. Czy ja o czymś nie wiem? Już nie produkują? O co chodzi? |
|
|
|
|
krzych
początkujący
Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 37 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 05 Lip, 2018
|
|
|
Hehe, tak, to jest ich strona - tutaj jak gość tak samo nie wiedzący o co chodzi to odkrył https://www.youtube.com/watch?v=2FmMHqtMMtk
Nawet wspomniał coś o "starej nazwie" 8fun. Co jeszcze bardziej mnie zniechęca, bo skoro tak to wygląda na to, że naprawdę już nie produkują skoro nie ma na stronie? |
|
|
|
|
doomsayer
początkujący
Dołączył: 18 Sie 2018 Posty: 2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Sob 18 Sie, 2018 Silnik do ramy falcon.
|
|
|
Witam. Przymierzam się do budowy elektryka na bazie ramy falcon v2. Mam spore doświadczenie jesli chodzi o enduro rowerowe o jazdę motocyklem. Jaki jest wedlug Was najlepszy silnik do tego typu roweru. Szukam silnika ktory bedzie juz tym ostatecznym a nie że za sezon lib dwa będę musiał wymieniać na mocniejszy. Myslalem nad mxsusem 5k turbo i jego slabszym odpowiednikiem 3k turbo.
Czy zwiekszenie masy nieamortyzowanej w tylnim kole ma.wplyw na jazdę?
Czy posiadanie przerzutek.wntego typu rowerze ma sens, czy wystarczy pojedyncza zębatka?
Rower bedzie dosyć często jezdzilr w terenie a i moja waga 110kg robi swoje.
Zgory dziękuję za odpowiedz i wyrozumiałość |
|
|
|
|
exif
początkujący exif
Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2018 Posty: 16 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2019
|
|
|
Moim zdaniem do Falcona to bardziej silnik QS 205 lub 273, bo z mxusem skonczy sie to watowicą, grzaniem silnika i zmianą na mocniejszy. |
_________________ 250W HUB
BBSHD 1000W FATBIKE na sprzedaż
Kona Stinky Mxus 3K in progress |
|
|
|
|
soad
młodzik
Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 65 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 26 Mar, 2019
|
|
|
Witam.
Kupiłem silnik w tylnim kole z Aliexpress. Zestaw: koło 700c ( 28 cali ) i silnik Bafang 48V 500W. Zestaw przyszedł już do mnie, ale jeszcze go nie podłączałem, gdyż jestem w pracy. Na silniku jest napisane, że jest do kół 20 cali. Tzw. code jest 10, czyli to silnik wysokoobrotowy z niskim momentem, a z tego co mi wiadomo, to do kół 28 cali powinien być raczej silnik wolnoobrotowy ale z dużym momentem ( code 12 lub code 13 ). Czym to może skutkować? Czy rzeczywiście to jest aż tak ważne? |
|
|
|
|
Wojtek
młodzik
Dołączył: 11 Lut 2018 Posty: 59 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 27 Mar, 2019
|
|
|
Podczas przyspieszania i jazdy pod górkę w porównaniu do wolnego silnika będzie pobierał większy prąd. Nawet o 40-50%, aby utrzymać tą samą prędkość co silnik wolny. Po równym prąd będzie podobny przy tej samej prędkości, tyle, że wolny rozpędzi się do np. 40km/h, a szybki dopiero „ożyje” i bujnie się do 60km/h, oczywiście pobierając odpowiedni prąd. |
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 27 Mar, 2019
|
|
|
Dzięki. Ja mieszkam w kujawsko-pomorskim, górek u nas brak. Jak już są to jedynie jakieś krótkie podjazdy, także zostanę przy tym silniku co mam, tym bardziej, że sprzedawca z ali odpisał mi, że ten model w wersji na kasetę istnieje tylko w takim szybkim nawoju oraz paczka przyszła mi bez cła i VAT dlatego chyba pasuje mi to co mam. |
|
|
|
|
Cas05
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 16 Lut 2019 Posty: 1 Skąd: Klucze
|
Wysłany: Nie 26 Maj, 2019
|
|
|
Witam!
Kupiłem "grubasa" z zamiarem jazdy po piaszczystym terenie - mieszkam przy pustyni Błędowskiej. Jest na kolach 26"x4". Dawno nie jeździłem na rowerze i powiem ze ciężko się na nim jeździ po sypkim piasku, a wyjechać pod piaszczyste wydmie to nie takie łatwe (trochę techniki trzeba mieć - dociążać tył bo inaczej opona buksuje - może trzeba jednak założyć oponę z moto??).
Jaki silnik polecilibyście - szybkich prędkości nie będzie, tylko z powodu jeżdżeniu ciągłego po piachu to tak jak by nontoper pod górkę w normalnym rowerze - przynajmniej mi się tak wydaje (i takie odczucie maja moje nogi parę set metrów po piachu i przerwa musi być).
A może napęd na dwa koła ...
Z racji tego że nawet nie jestem "zielony" to pytam tu - nie moglem znaleźć podobnego tematu, jeśli coś powtórzyłem to proszę o przekierowanie.
Pozdro! |
|
|
|
|
kuń
początkujący
Dołączył: 23 Cze 2019 Posty: 2 Skąd: międzyzdroje
|
Wysłany: Nie 23 Cze, 2019
|
|
|
Witajcie.
Potrzebuje podpowiedzi, pomocy.
Nietypowe zastosowanie napędu rowerowego. Kawiarnia rowerowa, cos w ten deseń. ( to nie moja kawiarnia )
https://www.google.pl/sea...f=1554471832310
czyli 2 koła z przodu i 1 z tyłu napędowe.
Zamieniłem poprzednie tylne koło - zamiast wolobiegu 34 dałem kasete 46 oraz zamiana korby z 24 na 22 wszystko by uzyskac maksymalną moc bo pa pierwotnym zestawie 24 z przodu i 34 z tyłu ciężko się jechało.
do tego zestawu mamy przerzutkę tył slx 7000 i łańcuch 120 ogniw.
używanie tylko 1 blatu z przduu-22- oraz 1 zębatki z tyłu- mianowicie 46
Koło zaplecione na maksymalnie pancernych podzespołach jakie mogłem kupic w sensownej cenie.
ostatnie jazdy próbne : jazda po płaskim jest ok, górki wykańczają albo wręcz uniemożliwiają jazdę.
mam po drodze podjazd -ul bukowa w Międzyzdrojach. można obejrzeć w gogle map.
gogle map przekłamuje, nachylenie nieco większe niż widać to na zdjęciach.
sąsiednia ulica -leśna- jest stroma ma nachylenie ponad 10% liczyłem mniej więcej w programach zczytujacych wysokość ( wysokościomierz.pl ) i wyszło mi ze nachylenie ulicy jaka mnie interesuje to około 9%
wykombinowałem coś takiego:
tylne koło zostaje rowerowe ,na nim kaseta 46t na tej zębatce jest lańcuch i tylko na tym ustawieniu będzie jechane na nogach.
Natomiast na bagażniku ( może w skrzynce) dodam cos takiego:
https://magma.sklep.pl/product-pol-1216-Silnik-z-przekladnia-slimakowa-200W-12V-wozek-motoreduktor-naped-ogrodniczy-naped-do-bramy-slimakowy.html
ten silnik przez wolnobieg z zebatką 12 T bedzie spięty z kasetą ( na kasecie będą 2 łańcuchy ) oddalone od siebie o 1 zębatkę by nie tarły. będzie na zębatce 36 t
wolnobieg : https://nexun.pl/pl/p/Wolnobieg-1s-12T/451
podobno można go przerobić, zeszlifować tak by pasował na łańcuch 11 rzedowy .
silnik z wolnobiegiem połączony bedzie wytoczoną osią, wolnobieg nakrecony na oś.
200W 12v z przekładnią, obroty na wyjściu 110/min co da przy zębatce wyjściowej 12T i zębatce odbiorczej 36t około 37 obr /min razy 60 min mamy 2200obr /h , licząc ze koło ma w zaokręgleniu 2m obwodu mamy 4400 m /h = 4,4km/h
licze że: jadąc na napedzie rowerowym ten wolnobieg na zębatce z silnika na to pozwoli- nie będzie oporów dużych, natomiast przy jeździe na silniku silnik kręci zębatką zębatka przenosi napęd łańcuchem na kasetę kaseta kręci kołem tylnym i jedziemy, oczywiste jest ze nie wysprzęgle nie odłączę wtedy napędu rowerowego i pedały będą sie kręciły-napędzane łańcuchem rowerowym ale przy prędkości 4,5km /h bedzie to do przeżycia .
silnik 200W 12V z obrotami 110 /min ma 15 NM po przekładni. licze że jak puszcze napęd przez kolejną przekładnię-czyli przerzutkę- to wzrośnie x3
https://magma.sklep.pl/product-pol-4601-Silnik-elektryczny-do-roweru-24V-350W-1016LZ-motoreduktor-do-wozkow-inwalidzkich.html
ten ma 19,76
dobrze kombinuje?
są silniki tańsze już z zębatką i wolnobiegiem ale nawet po przekładni maja za duże obroty- około 350 /min
aha i najważniejsze, takiej jazdy nie będzie dużo, ze 200m dziennie.
pytanie czy to zadziala? czy takie spięcie 2 napedów bedzie ok?
jak myślicie silnik 200W da rade? bedzie jakis sterownik zeby miękko to startowało i manetka gazu.
i pytanie o akumulator : silnik pod obciążeniem bierze 24A to jaki akumulator brać ? żelowy pewnie, ale jaki? jak dobrze rozumuje np akumulator 24AH -magazynuje 24A ( i moze to oddać -np 1 A przez 24h albo 24A w 1 h ) oczywiscie mówimy o całkowitym rozładowaniu itp,niewskazanym i chyba niemożliwym nawet.
Ale jak rozpoznać ile odda akumulator w poborze ciągłym bez uszczerbku dla siebie? rozruchowy prąd np 200A nic mi nie mówi, nie wiem ile on odda przez np 4 minuty działania stałego )
odnosnie pojemności:
jesli mam do przejechania 200m a prędkość to około 4,5h to przez 1 min przejade 75m .
czyli 200 m przejade w okolicy 3 min
jesli pobór silnika pod obciążeniem to 24A /h bo tak to rozumiem.
to 24dzielimy przez 1/20 h ( 3 min ) i mamy 5 A poboru przez 3 min
więc np akumulator 10AH byłby wyładowywany do połowy ?
proszę podpowiedzcie bo na silnikach w ogóle się nie znam. |
|
|
|
|
kuń
początkujący
Dołączył: 23 Cze 2019 Posty: 2 Skąd: międzyzdroje
|
Wysłany: Nie 23 Cze, 2019
|
|
|
Możecie się śmiać ale zastanawiałem się nawet nad systemem mocowania wyciągarki elektrycznej.jakis system by obecny łańcuch wykorzystać a dodawać tylko mocowana doraźnie na 2. czy 4 śruby lekka wyciągarek o mocy 700w. Sterownik w rękę ,tyłek na siodełko .wyciągarka podłączona pod mój akumulator.110 ah głębokiego rozładowania i pojechali.tylko jakoś wykombinowac by wyciągarka szybciej się kręciła albo dodać do niej zębatkę np 36t i chwilowo zrzucić przerzutek z tyłu na 36t wtedy 1 obr wyciągarki to 1 obr koła .kwestia dobrania.ale to już raczej ostateczność.wolalbym silnik z tyłu.moze i dało by się z niego prądnice zrobić;) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|