|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Szukam silnika typu MID do przeróbki starego roweru |
Autor |
Wiadomość |
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18 Wrz, 2019 Szukam silnika typu MID do przeróbki starego roweru
|
|
|
Nie mam pojęcia czym się kierować przy zakupie. Zależy mi na jakości i "bezobsługowości". Widzę, że najczęściej przewija się w dyskusji BBS02. Zależy mi na możliwie minimalistycznym montażu (mały wyświetlacz, brak manetki itp.). Bateria będzie w bidonie. Rower to stary SCOTT ze stalową ramą (~1997r.). Koła 26".
Z góry dzięki za wszelkie sugestie,
Kamil |
|
|
|
|
ErrorekPL
początkujący
Wiek: 30 Dołączył: 15 Wrz 2019 Posty: 5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019
|
|
|
Polecam Ci bafanga BBSHD lepiej radzi sobie w terenie niz silnik w tylnym kole |
|
|
|
|
hetm4n
początkujący
Dołączył: 12 Lip 2019 Posty: 44 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019
|
|
|
Pytanie, czego oczekujesz dokładniej,
1.W jakim terenie jeździsz?
2. Wolisz naturalne uczucie przy pedałowaniu jak w zwykłym rowerze ? Czujnik PAS stwarza wrażenie jak by cię ktoś popychał, możesz wolniej kręcić korbą a silnik nadal z mniej więcej z stałą prędkością będzie kręcił. Natomiast czujnik nacisku na pedałach bardzo płynnie działa, jak byś miał dodatkowe Waty w nogach
3. z jakimi prędkościami chcesz jeździć ? |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019
|
|
|
Nie mam zamiaru "szaleć" w terenie - chcę zelektryfikować rower "turystyczny".
Chciałbym trochę szybciej poruszać się po mieście ~30km/h (40km/h max).
Poza miastem to liczę na wsparcie na długich, łagodnych podjazdach po szosie w górach lub po prostu na szybszą jazdę "po Mazowszu".
Wydaje mi się, że wolę czujnik nacisku, choć testowałem rower z silnikiem Bosch Performance Line CX i trochę drażniła mnie jego bezwładność (tzn. przestaje kręcić jakąś sekundę później niż ja) - nie wiem jak to wygląda w przypadku PAS, ale pewnie jeszcze "gorzej".
Mam doświadczenie z silnikami w kole i nie podoba mi się "rozkład masy" takiego roweru.
Pozdrawiam,
Kamil |
|
|
|
|
hetm4n
początkujący
Dołączył: 12 Lip 2019 Posty: 44 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019
|
|
|
To wg mnie dobrym wyborem będzie zestaw tsdz2 tani i dobry. W górach rewelacja, tylko ze ja to jeżdżę w ostrym terenie jeżdżę od miesiąca, na razie mam 400km na nowym łańcuchu i kasecie, co do zużycia ocenie później. Dodatkowo wgranie modyfikowanego oprogramowania otwiera furtkę do ustawienia go idealnie pod siebie |
_________________ mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W
Dartmoor Primal 2017 BBS02 750W
Wgram oprogramowanie do TSDZ2 okolice Bytomia -PW |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019
|
|
|
Przejechałem na używanym łańcuchu 1,5k i teraz się skończył /0,75 ciasno wchodzi/ kaseta wygląda normalnie i obecnie syn na niej hula, przyjęła nowy łańcuch bez problemu.
Zrobiłem na midzie 350W 1,5 k km, rower stary. Zależało mi na wspomaganiu w mieście i na podjazdach. Świetnie zdaje to egzamin, rower jest zwinny, nic nie stracił z właściwości trakcyjnych - środek ciężkości dokładnie nad suportem wypada. obsługa polegała na kilku smarowaniach łańcucha.
Wymieniłem tylną piastę na speedhuba, bo napęd jednorzędowy to król napędów, jedynie wymiana oleju raz w roku, łańcuch conex 1z1 wygląda jak motocyklowy no i możliwość zmiany biegów na postoju - bezcenne.
Normalna prędkość "przelotowa" to 28-32 km/h, zasięg na 5 st wspomagania 70-100 km zależy m.in od wiatru /dla baterii 36V 15 Ah/. W terenie i tak zmniejszam wspomaganie, bo za mocno ciągnie.
Jeśli masz zamiar podrasować trochę normalny rower i rozsądnie sobie zmniejszyć wysiłek to jesteś na dobrej ścieżce. Jeśli chcesz konwersji dokonać w 1h, podłączyć wtyczki, właczyć i pojechać - bierz bafanga np. Nie wiem czy z czujnikiem nacisku jest lepiej czy nie bo nie porównywałem, trochę moc mnie przeraża Na mój mały rozumek trzeba mocniej deptac żeby dostac power - ja wolę tylko zakręcić
Płaska, asfaltowa droga, prędkość 28 km/h, co kilka/kilkanaście metrów obracam korbami 2-3 obroty i jadę, jadę, jadę ... czego więcej potrzeba? |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2019
|
|
|
jakoś takoś dziwnie się składa, że użytkownicy hub-ów wiedzą najlepiej co boli midy jeżdżą za nami i mierzą łąńcuchy czy co?
Ja chyba zacznę wozić termometr |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019
|
|
|
jakoś tak się dziwnie składa że użytkownicy hubów używali mida przed hubem |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019
|
|
|
legend napisał/a: | Nie mam zamiaru "szaleć" w terenie - chcę zelektryfikować rower "turystyczny"
Mam doświadczenie z silnikami w kole i nie podoba mi się "rozkład masy" takiego roweru.
Pozdrawiam,
Kamil |
w drugą stronę to też działa |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019
|
|
|
leszcz napisał/a: | Bezobsługowość i mid? Każda jazda = czyszczenie napędu albo masz wymianę kasety+łańcucha w krócej niż miesiąc. Do tego teren. Przekładniówka 500W na tył i po temacie. |
Bylo to już wszystko 100 razy wałkowane.
Podstawowa zasada: w góry mid, na płaski asfalt do codziennej jazdy hub.
Zużycie łańcucha , kasety, tarczy w midzie szybsze, ale zależne od sposobu eksploatacji (szybkość i wykorzystywana moc silnika). Czyszczenie napędu takie samo jak w zwykłym rowerze.
Przewaga w górach mida w porównaniu z hubem tej samej mocy miażdżąca.
Jeżdzę wyłacznie po górach od 6 lat na midach, asfaltu staram się unikać. Wymiana łańcucha (HG40) co ok.1200 km , wymiana kasety 3000km, wymiana tarczy 5000km. W przypadu huba i płaskiego terenu te wartości kilkakrotnie większe. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019
|
|
|
borsuk napisał/a: |
Jeżdzę wyłacznie po górach od 6 lat na midach, asfaltu staram się unikać. Wymiana łańcucha (HG40) co ok.1200 km , wymiana kasety 3000km, wymiana tarczy 5000km. W przypadu huba i płaskiego terenu te wartości kilkakrotnie większe. |
Od marca na BBS02B na 26"
Przejechane ponad 2500 km, głównie w trybie PAS nie więcej niż 400W
Średnie prędkości około 20-22 km/h
Na trzech łańcuchach [2 HG93, 1 HG 53] - w żaden nie wpada przymiar 0,75.
Ale HG53 wyraźnie bardziej się rozciąga.
Kaseta i blat powinny do 6000km dociągnąć.
Alivio 9 rz.
Teraz przeprogramowałem na trochę wyższe prędkości i moc do 650W,
częściej bawię się manetką, zobaczymy jak będzie.
I uściślijmy: @leszcz nabijał 2000 km ale miesięcznie, ze średnią prędkością 30 km/h to go trochę obsługa mogła zagotować. |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019
|
|
|
Cytat: | I uściślijmy: @leszcz nabijał 2000 km ale miesięcznie, ze średnią prędkością 30 km/h to go trochę obsługa mogła zagotować. |
..jak uściślać to uscislajmy leszcz jeździł kolejno midem i hubem w tej samej ramie nawiną tysiace kilometrów na oba silniki w różnorodnym terenie zarówno na asfaltach jak i po piachu i błocie po płaskim i po pagórkach. nie wielu z tu obecnych ma lepsze rozeznanie tych dwóch typów napedu niż on i nie wydaje mi sie by katował mida a oszczędzał huba tylko po to żeby powiedzieć ze mid zjada naped a hub jest tip top bezawaryjny???! nie sadze !
...autor tematu zadeklarował sie że nie chce huba szanuje jego wybór którym siła rzeczy jest mid czy bedzie z tego zadowolony jego sprawa mi nic do tego. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2019
|
|
|
lessero napisał/a: | Od marca na BBS02B na 26"
Przejechane ponad 2500 km, głównie w trybie PAS nie więcej niż 400W
Średnie prędkości około 20-22 km/h
Na trzech łańcuchach [2 HG93, 1 HG 53] - w żaden nie wpada przymiar 0,75.
Ale HG53 wyraźnie bardziej się rozciąga.
Kaseta i blat powinny do 6000km dociągnąć.
Alivio 9 rz. |
przed elektryfikacja wymieniłem kasete i łańcuch na sram pc971 od tego czasu 6000km jest zrobione przymiar 0,5% nie wpada silnik NC 2809 1500W mocy ciagłej ale to bez znaczenia bo..łańcuch przenosi tylko moc jaką sam generuje wiec zużycie napędu jest identyczne jak w rowerze czysto analogowym a nawet może i mniejsze bo sie mniej przykładam do platform oprócz dwóch snake'ów na poczatku "kariery" i problemu z łożyskiem ( wymienione w ramach gwarancji) nie zanotowano żadnej awarii silnika /sterownika bezawaryjność to najwiekszy atut huba DDdlatego to najlepszy wybór na długodystansowca asfaltowo-miejskiego na szaleństwa po górkach mocny mid bedzie bardziej przyjazny |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|