|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nowy rower elektryczny - problem z baterią, odcinanie prądu |
Autor |
Wiadomość |
jajko1993
początkujący jajko1993
Wiek: 30 Dołączył: 24 Maj 2022 Posty: 3 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2022 Nowy rower elektryczny - problem z baterią, odcinanie prądu
|
|
|
Witam. Niedawno zakupiłem rower elektryczny od firmy Energy-bike.pl, 2000w, 48v, 40A Akumulator 20,8 Ah, generalnie najmocniejszy zestaw. Pomijając fakt, że rower dotarł do mnie po ponad 2 miesiącach (10-15 dni roboczych czas realizacji), gdy przyjechał to całkowicie nie działało w nim wspomaganie jazdy, natomiast podczas jazdy na manetce, przy naładowaniu baterii do 1-2 kresek, odcinało mi prąd co kilka sekund. Rower odesłałem do serwisu na gwarancji, gdzie ponoć przelutowali kable. Po powrocie roweru, wspomaganie jazdy przez jakiś czas działało (później się znowu zepsuło), natomiast problem odcinania prądu podczas jeździe na manetce pozostał. Napięcie baterii (wg wskazań na wyświetlaczu) w momencie gazowania spada od 3 do nawet 5v np. z 52v do 47v, na kilka sekund a potem z powrotem wraca na 52. Pytanie czy to jest normalne czy świadczy może o uszkodzonej, wadliwej baterii? Problem pojawia się wraz z rozładowywaniem baterii, gdyż przy napięciu 46-47v, podczas gazowania spada ono do 42v i odcina mi prąd. Rower jest zaprogramowany na odcinanie przy 40v, a nawet ustawiałem go na 38v. Zawsze to samo. Przy napięciu około 42v odcina zasilanie. Kolejny problem to wspomaganie, które obecnie zaczęło pracować w trybie 2 sekundy pracuje stop, 2 sekundy stop itd. bez względu na napięcie baterii. Czym może być to spowodowane? Zasięgam opinii tutaj, gdyż energy-bike.pl odpowiedział mi, że to całkowicie normalne. |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 846 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022
|
|
|
Generalnie, to kontroler powinien odciąć zasilanie przy 41-42V i to jest prawidłowa reakcja. Natomiast tak duże spadki napięcia nie są normalne. Powodów może być kilka. Uszkodzona bateria, uszkodzony BMS, brak dobrego styku na złączkach i stykach od strony zasilania. Naładuj akumulator do pełna i sprawdź jego napięcie po podłączeniu jakiegoś większego obciążenia np. żarówki samochodowe, żelazko, czy coś podobnego.
Co do wspomagania, to sprawdź, czy nie przekrzywiło, odsunęło się od czujnika kółko magnesowe na osi pedałów przy zębatce. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022
|
|
|
Z moich doswiadczeń z zakupami, mam delikatne podejrzenie, że wcisnęli ci zwrot od klienta lub rower, który od nowości ma jakąś skazę. Nie mam doswiadczeń z tak dużą mocą, ale u mnie /750w 17,5 Ah, 48V/ działa to tak: w pełni naładowany aku poczatkowo niewrażliwy jest na obciążenie, ale jak już zaczyna spadać, to przy ostrym "gazowaniu" szybko leci w dół, nawet b.szybko. Po odpuszczeniu manetki wskaźnik rośnie nawet o 10%. Przy tej poj. bat i mocy którą masz, wydaje mi się, ze jest to normalne. Zależy jeszcze jakie ogniwa masz w aku. Chemii nie oszukasz. To, ze ustawiłeś sobie napiecie na 40 czy 38v jest bez znaczenia bo to BMS w aku decyduje a one są ustawiane na 42v. Niestety im większa moc silnika tym łatwiej "wypompować" aku do poziomu odciecia. Ja się posługuję wskaźnikiem procentowym, jest to dla mnie b. przejrzyste. Przy poziomie 50% lub mniej zmniejszam poziom wspomagania i manetki uzywam rozważnie, jeśli nie chcę wracac do domu "z buta". Te przerwy w działaniu, to nie mam pojecia skąd moga być. Wszyscy robia testy na bateriach naładowanych do pełna. Jakoś nikt nie robi testów z baterią od 50% w dół
PS. To co opisałem wyżej działo się przy ustawieniu prądu max na 20A. A moja bateria jest mniejsza o ca 3.5 Ah od twojej. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
jajko1993
początkujący jajko1993
Wiek: 30 Dołączył: 24 Maj 2022 Posty: 3 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Dla mnie takie spadki nie są normalne, gdyż mam porównanie do mojego starego Eco-bike'a 960w 48v, którego gazowałem maksymalnie. Tam spadki napięcia są stopniowe, o 0,1-0,2, maksymalnie 0,5v. Bateria wydaje mi się wadliwa lub po prostu to jakiś gniot zrobiony po taniości, mimo iż napisali "tylko nowe i oryginalne ogniwa bez ryzyka zakupu baterii drugiej kategorii", szczegółów brak. Proszę was o informacje, jakie wy macie spadki napięcia w swoich rowerach, podczas jazdy na manetce, przy jakich parametrach (moc silnika, napięcie, ampery). Im więcej odpowiedzi tym lepiej. Potrzebuję porównania, żeby się upewnić w przekonaniu, że warto tutaj działać w stronę baterii. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022
|
|
|
jajko1993 napisał/a: | Proszę was o informacje, jakie wy macie spadki napięcia w swoich rowerach, podczas jazdy na manetce, przy jakich parametrach (moc silnika, napięcie, ampery). ... |
Do porównania przydałby się jeszcze informacja na jakich ogniwach i w jakiej konfiguracji jest bateria. Wyglada mi ona na Hailong 13S5P, czyli jak na 2kW to szału raczej nie ma. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 846 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2022
|
|
|
Podsumowując: spadek napięcia jest za duży. Jeszcze raz: naładuj akumulator do pełna i obciążaj go sztucznym obciążeniem. Sprawdź wtedy napięcie na pakiecie przed i za BMS. Od czegoś trzeba zacząć, by zdiagnozować sam akumulator.
Jako obciążenie możesz zastosować 4 żarówki od reflektorów samochodowych połączonych szeregowo. Najlepsze do takiej zabawy są żarówki dwuwłóknowe zrównoleglone żarniki dla większego prądu. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2022
|
|
|
tak i mi się coś zdaje, że ogniwa masz lipne w aku. jakby tam coś dobrego siedziało pochwalili by się. a tak nie ma podstaw do" niezgodności towaru z umową"
w tej chwili mam baterię naladowaną w 100%. jak trochę spadnie, przełaczę na V i zobaczę na full wspomaganiu ile spada na manetce pod górkę. sam jestem ciekaw bo już hula 2 rok.
Ps. jeśli piszesz jakiej mocy masz silnik stary czy nowy to podaj też na ile A max masz ustawione.
Mozne mieć silnik 3k ale zadać mu góra 25 A. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2022
|
|
|
Pokaż zdjecie tego pakietu, bo coś się nie zgadza. 2KW, 40 A, 20Ah a jednocześnie mialoby być 13S5P ?
Jesli tam są ogniwa > 4Ah, to w bidon tyle ogniw raczej nie wejdzie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
jajko1993
początkujący jajko1993
Wiek: 30 Dołączył: 24 Maj 2022 Posty: 3 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pią 27 Maj, 2022
|
|
|
Tam nie ma w środku 13S5P, tyle mi powiedzieli. Póki bateria jest na gwarancji, nie mogę w niej grzebać, robić zdjęć tego co w środku. Silnik to niespełna 2kw, a przynajmniej tak wynika z moich pomiarów. Maksymalnie udało mi się z niego wycisnąć 1650w, przy pełnej baterii. Odsyłam rower do Energy-bike'a, gdzie mają wymienić czujnik PAS i przetestować baterię pod obciążeniem. Rower jest nowy. Zrobiłem na nim może 150km. Faktycznie ta bateria jest zdumiewająco mała jak na jej pojemność. Wiadomo, że pojemność ogniw nie równa się zasięgowi, jednak widziały gały co brały. Mam w planach przetestować baterię innej firmy i zobaczyć jak ona będzie się zachowywać w tym rowerze. |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 846 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 01 Cze, 2022
|
|
|
Zrobiłem dziś /dosyc silny wiatr/ mały teścik. Bateria 48V, wyswietlacz pokazuje 47,6 V. Przy mocnym ciśnięciu na 9 st. wspomagania spada napięcie do 45,1V czyli o 2,5. Po odpuszczeniu wraca j/w. Silnik 750W, prąd max ustawiony na 18A obecnie. bateria 17,5Ah Tak to u mnie wyglada przy mocy max ca 860W. Strach sie bać co by było przy prądzie 40A |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|