Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Mały samochód dla dzieci |
Autor |
Wiadomość |
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011
|
|
|
Bardzo jestem ciekawy wyniku Twoich prac.
U mnie następują raczej zmiany kosmetyczne:
- wymiana przednich amortyzatorów na porządniejsze a nie samodzielnie robione z siłowników bagażnikowych
- dorobienie poprzeczki na przód z mocowaniem reflektora i klaksonu
- wymiana kierownicy na samochodową
- dorobienie deski rozdzielczej w kierownicy z włącznikami, wskaźnikami itp
- wymiana silnika na mocniejszy (wspominałem że czekam na dostawę - 350W/24V) co wiązało się z niewielką przeróbką mocowania
- dorobienie podłogi
- dorobienie pedału gazu
- przymiarka do innych akumulatorów - chilwee 12V/20Ah
i to chyba wszystko. Efekt końcowy jeszcze nie gotowy ale zdjęcia pokażę. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Kupa dobrej roboty i to mi się podoba.Niestety nie podoba mi się efekt estetyczny wygląda to jak jeżdżąca rama od jakiegoś akwarium lub szkielet jakiegoś stołu warsztatowego z kołami i silnikiem. Niestety to dotyczy wielu konstrukcji typu "SAM" nie tylko tych elektrycznych. Warto dodać że konstrukcję zrobiłeś jak do jakiegoś ciągnika rolniczego a nie samochodziku dla dziecka nie wiem po co tam było ładować tyle stali. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Złe nawyki zmuszają do zrobienia autka jak te na naszych ulicach, które i tak potem każdy stara się tuningować.
Wystarczy popatrzeć na prawdziwe drogi w Indii lub w innych krajach i tamta różnorodność jest piękna. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Złe nawyki zmuszają do zrobienia autka jak te na naszych ulicach, które i tak potem każdy stara się tuningować.
Wystarczy popatrzeć na prawdziwe drogi w Indii lub w innych krajach i tamta różnorodność jest piękna. |
Nie wiem co ten post wnosi do tematu , ale jak już jesteśmy przy tych nieszczęsnych Indiach
to tam jest już w ogóle mega-ekologicznie większość pojazdów to stare kopcące graty które w europie dawno by poszły na złom , i te ekologiczne serwisy przy tych indyjskich drogach palące później zużytym olejem w piecu i wylewające zużyte płyny serwisowe na ziemie , robiące zaprawki lakiernicze malując elementy wprost na przysłowiowej trawie to jest ekologia |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Przecież pisałem o tej estetyce, a przecież ona jest rzeczą gustu i z gustami się nie dyskutuje.
Zależy co kto chce zobaczyć w Indiach, to to sobie wyszuka, faktem jest u nich duża różnorodność.
A ich ekologia, to np. z krowich odchodów produkują prąd elektryczny w swojej energetyce, a reszta świata dopiero chwali się badaniami w TV DISCOVERY. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
produkują energię z G-wna krowiego bo mają tego na tony a sam proces jeśli jest prowadzony na mniejszą skalę jest stosunkowo prosty nie czynią tego z czystych pobudek ekologicznych .Wszystkie większe rzeki mają tak zanieczyszczone pod względem chemicznym jak i bilogicznym że nasza brudna wisła to jest nic .W ogóle już nawet nie wspominam o manufakturkach które odzyskują cenne metale z elektroniki , tam są widoki typu hałdy płytek drukowanych na gołej glebie kilku wieśniaków rozdrabnia młotkami surowiec a przy użyciu m.in cyjanków wypłukuje metale szlachetne i półszlachetne po czym mazia pozostała po tym ląduje w rzece albo wylewana jest na ziemię. Do tego te dziesiętki ton różnego złomu z europy ktory przez ludzi na prowincjach jest wykorzystywany do różnych celów , wspomniane samochody które dawno powinny być na złomie kopcące i cieknące olejami.
Można by dalej wymieniać, ale prawda jest taka że tam w Indiach ludzie bardzo szybko pracują nad tym by dogonić nas w truciu planety a niektórych rejonach już dawno nas przegonili. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
telemah napisał/a: | Kupa dobrej roboty i to mi się podoba.Niestety nie podoba mi się efekt estetyczny wygląda to jak jeżdżąca rama od jakiegoś akwarium lub szkielet jakiegoś stołu warsztatowego z kołami i silnikiem. Niestety to dotyczy wielu konstrukcji typu "SAM" nie tylko tych elektrycznych. Warto dodać że konstrukcję zrobiłeś jak do jakiegoś ciągnika rolniczego a nie samochodziku dla dziecka nie wiem po co tam było ładować tyle stali. |
Przecież każdy samochód pod spodem to wanna lub jeżdżące pudełko, starczy zdjąć zderzak i błotnik i już widać jakie samochody fabryczne są brzydkie
Na estetykę jest jeszcze czas, a taka rama jest wieczna. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Nie chcę się włączać do dyskusji o Indiach itp. Wspomnę tylko że mój kolega służbowo był w tym kraju i po powrocie stwierdził że Polska jest najpiękniejszym krajem i cieszy się że się w Indiach nie urodził
telemah
Muszę się zgodzić że jeśli chodzi o estetykę pojazdu to można wiele zarzucić W sumie jeśli chodzi o ramę to częściowo wzorowałem się na pojazdach samoróbkach typu buggie, stąd w dużej mierze jej kształt. A materiał? Stal jest dość tania i można ją spawać też niedrogą spawarką, o aluminum nawet nie marzyłem. Profile natomiast wybrałem czytając TO forum, bo w jednym z tematów było ostrzeżenie by zbyt cienkich (cieńszych niż moje o ile dobrze pamiętam) nie używać, aby pojazd przy pierwszej jeździe się nie rozpadł. Zrobiliśmy już kilkadziesiąt jazd i jak dotąd się trzyma a że teraz wiem że zrobiłem z zapasem...
Zdjęcia które pokazałem to na razie półprodukt, coś jak dom w stanie surowym, chociaż efekt końcowy pewnie dużo nie będzie odbiegał
Ucieszyłem się że to jeździ bo to mój PIERWSZY POJAZD i chciałem się tym pochwalić kolegom forumowiczom. Może za wcześnie?
W miniony weekend zacząłem prace wykończeniowe, wymieniając część elementów które okazały się nie do końca dobre w prototypie ale tak wygląda zdobywanie doświadczeń w dziedzinie zupełnie mi do tej pory obcej.
I najważniejsze - podoba się mojemu synkowi, który dzielnie mi w niektórych pracach pomaga i dopytuje się kiedy znów pójdziemy do garażu |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011
|
|
|
kremir napisał/a: | I najważniejsze - podoba się mojemu synkowi, który dzielnie mi w niektórych pracach pomaga i dopytuje się kiedy znów pójdziemy do garażu |
super mam nadzieję że mój też będzie pomagał, twoja konstrukcja jest rozwojowa ja widzę tam za rok, dwa czy też trzy silnik 1kw lub 2kw |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011
|
|
|
no to trzymam kciuki za powodzenie projektu. To niesamowita sprawa móc razem z dzieckiem coś wspólnie robić. Na razie mój synek pomaga mi przytrzymując coś albo wkręcając jakieś śrubki. Gdy tnę szlifierką kątową to zakłada nauszniki i z daleka się przygląda. Jedynie gdy spawam to muszę go wyganiać Najważniejsze że i on i ja mamy z tego frajdę i tego i Tobie życzę... |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
kojack
początkujący kojack
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011
|
|
|
Prześledziłem wątek i postanowiłem dodać coś od siebie. Mało wyszukany pojazd ale przy moich skromnych możliwościach narzędziowych i tak jestem z niego dumny
Postawiłem na napęd na jedno koło i wahliwą oś przednią (całkowity klasyk i mało skomplikowany). Napęd to elektryczne wspomaganie kierownicy z toyoty (była uszkodzona elektronika) oraz akumulator samochodowy (zbieram się do zastosowania żeli ale dopiero jak ten padnie).
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011
|
|
|
Całkiem fajna zabawka (chociaż zaraz wpadnie tu jeden "kolega" i skrytykuje nazywając pojazd "elektrycznym mastodontem" ). Gdybym sklecił coś podobnego mojemu urwisowi to byłby On wniebowzięty. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 28 Maj, 2011
|
|
|
Mi się podoba, "arcydzieło sztuki", szkoda że jest w salonie, jeszcze lepiej by się prezentował w plenerze. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
kojack
początkujący kojack
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Sob 28 Maj, 2011
|
|
|
No rzeczywiście w plenerze prezentuje się dużo lepiej Niestety pogoda była kiepska więc zdjęcia z garażu. Akumulator na razie zapewnia prawie 2h nieprzerwanej jazdy z prędkością do ok. 9 km/h. Wykonie całkowicie budżetowe. Poniosłem koszt tylko w związku z kółkami 20zł/szt. oraz tarczą hamulcową z zaciskiem (38zł) - reszta z odzysku.
Dodam jeszcze, że fotelik jest regulowany (przód - tył) tak jak i również wysokość kierownicy co pozwala dopasować pojazd do dzieci w różnym wieku. Do tej pory używa go mój siostrzeniec (9lat) bo moja 2,5 roczna córa jeszcze nie "ogarnia" sterowania. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2011
|
|
|
Bardzo fajny samochodzik. Podoba mi się rama bo dzięki takiej konstrukcji, samochód jest kilkakrotnie lżejszy od mojego i trochę teraz żałuję że wzorowałem się na mocnych konstrukcjach buggy przeznaczonych do innej jazdy (teren, duże szybkości). |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
|