|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Zabawa z FETami |
Autor |
Wiadomość |
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2006 Zabawa z FETami
|
|
|
Probuje cos zrobic z kontrolerem. Ale wyglada na to ze FET ktory podłaczyłem jest zwarty non stop. CZy moze byc tak fet uszkodzony ze nawet bez polaryzacji bramki przepuszcza prad?
Wzialem inny FET - mniejszy. Ten jest ok, bo jest rozwarty. Podlaczylem 24V i zarówke 24V/100W pomiędzy D i S. PO spolaryzowaniu bramki (24V) prad poplynał. Tranzystor zaczał sie grzac. BYl bez radiatora i mysle ze w kilkadziesiat sekund by sie zagotował. A niby jest na duży prąd
A w ogole to nic mi nie idzie z tym kontrolerem. Mam silniki, wszystko jest i stoje w miejscu. Z lutownicą na tej płytce to sie poruszam jak słoń w składzie porcelany. ALe juz jest sukces, bo wzialem oporową 15W zamiast transformatorowej 100w |
|
|
|
|
eP [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2006 Re: Zabawa z FETami
|
|
|
Arbiter napisał/a: | Probuje cos zrobic z kontrolerem. Ale wyglada na to ze FET ktory podłaczyłem jest zwarty non stop. CZy moze byc tak fet uszkodzony ze nawet bez polaryzacji bramki przepuszcza prad?
|
Niekoniecznie musi byc to uszkodzony fet.
Moze to byc fet z kanalem zubozanym takie przewodza bez polaryzacji bramki. Dopiero przylozenie ujemnego napiecia wzgledem zrodla zamyka kanal w przypadku kanalu N.
( dla tych ze wzbogacanym kanalem typu N trzeba przyozyc dodatnie aby kanal otworzyc - takie sie powszechnie spotyka w kontrolerach i przetwornicach )
Arbiter napisał/a: |
Wzialem inny FET - mniejszy. Ten jest ok, bo jest rozwarty. Podlaczylem 24V i zarówke 24V/100W pomiędzy D i S. PO spolaryzowaniu bramki (24V) prad poplynał. Tranzystor zaczał sie grzac. BYl bez radiatora i mysle ze w kilkadziesiat sekund by sie zagotował. A niby jest na duży prąd
|
Jesli to byla zarowka na 24V to miales tam juz 4A wiec moglo sie tam wydzielac z 1/4-1/2 wata mocy. Wtedy bez radiatora to obudowa moze sie rozgrzac 30-40 stopni powyzej temp. otoczenia zalezy jeszcze w jakiej byl obudowie.
A napiecie do polaryzacji bramki wziales niebezpiecznie wysokie.
Zwykle bezpiecznie jest nie przekraczac 20V i podaja to jako wartosc maksymalna.
Baw sie tak dalej -duzo ci jeszcze tych fetow zostalo?
Arbiter napisał/a: |
A w ogole to nic mi nie idzie z tym kontrolerem. Mam silniki, wszystko jest i stoje w miejscu. Z lutownicą na tej płytce to sie poruszam jak słoń w składzie porcelany. ALe juz jest sukces, bo wzialem oporową 15W zamiast transformatorowej 100w |
To wez jeszcze odsysacz i pojdzie Ci juz gladko
Moze warto by zrobic ankiete kto by chcial kontroler na jakie napiecia i prady ?
A takze jaki silnik i akumulatory ? Tak zeby wszystko sie wybieralo przy pomocy przyciskow radiowych.
Np. przy wyborze silnika podawaloby sie pozadana predkosc maksymalna, mase z rowerem i zasieg a skrypt wyliczalby moc silnika i poj. ogniw.
Nie kazdy ma czas wglebiac sie w dyskusje by sie dowiedziec cos praktycznego o osiagach po konwersji.
Wtedy szybciej wielu ludzi by moglo poznac korzysci - a czesc z nich zanteresoawala by sie tez i dlubaniem w elektronice.
Galeria pojazdow ladnie wyglada, ale kupic albo zamowic tego nie mozna. Gdyby dac ludziom szanse poznania swoich potrzeb i wyrazenia ich w ankiecie to moze zainteresowanie tym tematem by znacznie wzroslo. |
|
|
|
|
eAndre [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2006
|
|
|
Adam, wpadnij któregoś dnia damy radę |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|