ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
motorynka 24V
Autor Wiadomość
audiosurfer
[Usunięty]

  Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   motorynka 24V

Proszę Szanownych Foumowiczów o poradę. Chcę zbudować motorynkę elektryczną 24V w oparciu o posiadane 2 amumulatory żelowe Toyama 70AH 12V. Założenia: silnik 800-1200W w piaście (jak najcichsze rozwiązanie), koła 10-18cali, prostota konstrukcji (optymalnie sterownik zabudowany w silniku). Czy ktoś wesprze mnie sugestią nt. ramy, silnika, innych elementów? Czy istnieją silniki o sensownej mocy na 24V? Wierzę, że z 46kg żelu da się coś wycisnąć tylko potrzebuję wsparcia merytorycznego na starcie projektu.
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   

co do ramy to proponuję Simsona SR50. Konstrukcja z tłoczonych blach zgrzanych z sobą tworących przestrzeń w środku na umieszczenie akumulatorów, lecz nie wiem czy akurat dla tych w Twoim posiadaniu.
 
 
audiosurfer
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   

Dzięki za sugestię
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   

Witaj!

Silnik w piaście (hub) o parametrach 800-1200W/24V będzie raczej ciężko zdobyć.
Czyli albo zostajesz przy tych parametrach i dajesz silnik zewnętrzny + przeniesienie napędu (pasek, łańcuch) albo dajesz "hub'a" i napięcie 48V.
 
 
audiosurfer
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   

Moim marzeniem jest konwersja a raczej hybrydyzacja (spalina+hub@48V+lifepo w kufrze) fajnego skutera np. hondy zoomer, ale... póki co zależy mi na wykorzystaniu akumulatorów, które posiadam i wydaniu minimum pln.
Kurcze zależy mi na tym hubie, bo te silniczki zewnętrzne zawsze są głośne.
Chociaż gdybym jednak znalazł cichy silniczek zewnętrzny (może ktoś z Szanownych Forumowiczów ma doświadczenie w tej materii) i np. wykorzystał tylną przerzutkę w piaście typu Shimanano Nexus mogłoby być super. Jednak idea pojazdu elektrycznego, który jest hałaśliwy jakoś mnie nie kręci - chcę jeździć po parkach i lasach, poza tym zajmuję się zawodowo dźwiękiem więc w wolnych chwilach lubię ciszę.
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   

nie ma nic lepszego dla ucha jak dźwięk pracy silniczka elektrycznego w każdej opcji montażowej. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group