|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
motorynka 24V |
Autor |
Wiadomość |
audiosurfer [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012 motorynka 24V
|
|
|
Proszę Szanownych Foumowiczów o poradę. Chcę zbudować motorynkę elektryczną 24V w oparciu o posiadane 2 amumulatory żelowe Toyama 70AH 12V. Założenia: silnik 800-1200W w piaście (jak najcichsze rozwiązanie), koła 10-18cali, prostota konstrukcji (optymalnie sterownik zabudowany w silniku). Czy ktoś wesprze mnie sugestią nt. ramy, silnika, innych elementów? Czy istnieją silniki o sensownej mocy na 24V? Wierzę, że z 46kg żelu da się coś wycisnąć tylko potrzebuję wsparcia merytorycznego na starcie projektu. |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
co do ramy to proponuję Simsona SR50. Konstrukcja z tłoczonych blach zgrzanych z sobą tworących przestrzeń w środku na umieszczenie akumulatorów, lecz nie wiem czy akurat dla tych w Twoim posiadaniu. |
|
|
|
|
audiosurfer [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Dzięki za sugestię |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Witaj!
Silnik w piaście (hub) o parametrach 800-1200W/24V będzie raczej ciężko zdobyć.
Czyli albo zostajesz przy tych parametrach i dajesz silnik zewnętrzny + przeniesienie napędu (pasek, łańcuch) albo dajesz "hub'a" i napięcie 48V. |
|
|
|
|
audiosurfer [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Moim marzeniem jest konwersja a raczej hybrydyzacja (spalina+hub@48V+lifepo w kufrze) fajnego skutera np. hondy zoomer, ale... póki co zależy mi na wykorzystaniu akumulatorów, które posiadam i wydaniu minimum pln.
Kurcze zależy mi na tym hubie, bo te silniczki zewnętrzne zawsze są głośne.
Chociaż gdybym jednak znalazł cichy silniczek zewnętrzny (może ktoś z Szanownych Forumowiczów ma doświadczenie w tej materii) i np. wykorzystał tylną przerzutkę w piaście typu Shimanano Nexus mogłoby być super. Jednak idea pojazdu elektrycznego, który jest hałaśliwy jakoś mnie nie kręci - chcę jeździć po parkach i lasach, poza tym zajmuję się zawodowo dźwiękiem więc w wolnych chwilach lubię ciszę. |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
nie ma nic lepszego dla ucha jak dźwięk pracy silniczka elektrycznego w każdej opcji montażowej. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|