|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Pomiar prądu mikrokontrolerem. |
Autor |
Wiadomość |
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012
|
|
|
Ja w rowerze zrobiłem pomiar prądu na przetworniku LEM. To jest coś w rodzaju przekładnika prądowego ale działa tak samo na AC i DC. Halotronowa elektronika. Mżzna takie 20 100 200 czy 400 A i inne kupić . Ja dałem 30zł na Allegro. Ma to 3 nogi i otwór do przełożenia przewodu prądowego mierzonego. na dwie nogi podajesz napięcie zasilania + -15 V a z trzeciej nogi płynie 1000 razy mniejszy prąd przez rezystor pomiarowy. Reszta jest prosta dałem mały przetwornik procesorek i wyświetlacz.
tu jest fotka jak to wygląda mierzy to zdalnie prąd i napięcie. To niebieskie to LEM. a ta czarna puszka to przetworniki prądu i napięcia połączone z komputerkiem po I2C na kierownicy.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/X5r15Nx9mZ-Yqwpfhz28ENMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
Nawinąłem na niego kilka zwojów z małym prądem do kalibracji (prąd się pomnożył przez liczbę zwojów) A w precyzyjne dzielniki przetworników też się nie bawiłem. powkładałem zwykłe rezystory a skalibrowałem programowo.
Jeszcze dodam może jak zrobiłem zasilanie. Układ zasilany jest z 12V. kupiłem też na allegro scaloną przetwornicę z 12V robi +-15V do dla LEM. i dałem dwa stabilizatory 5V jeden w pudełku przetworników drugi w komputerku wyświetlającym. Taki układ ma dużo zalet. Jest bezstratny dla pomiaru prądu, mam zdalny odczyt, wyliczam moc chwilową i szacuję stan baterii. Można zrobić jeszcze wiele innych rzeczy programowo wedle potrzeb. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012
|
|
|
Jariko napisał/a: | To jest coś w rodzaju przekładnika prądowego ale działa tak samo na AC i DC. Halotronowa elektronika. | Ja wiem co to jest ale dzięki za wytłumaczenie innym. Niestety wymagają budowania dodatkowej infrastruktury. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012
|
|
|
Ale układ jest bardzo prosty, 2 ADS1110 kilka rezystorów jakieś 4 diody scalona przetworniczka zasilania i jest zdalny pomiar prądu i napięcia.
http://www.phuelektronik.pl/ads11101100.html
tu jest programik który zmodyfikowałem. Wszystko polutowałem na płytkach uniwersalnych. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 06 Maj, 2012
|
|
|
No to zakupiłem czujnik w PitLabie... Mam pytanko - czy wersja dla 36V 50A również będzie liniowo przekształcała prąd na napięcie przy zasilaniu 22,2V (nominalne napięcie konstrukcyjne dla baterii - max po naładowaniu 25,2V) czy będę musiał go troszkę uzdatnić? Zamierzam ruszyć swój projekt baterii w końcu bo czas nagli a jeździć trzeba bo cieplutko |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
pitlab [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Maj, 2012
|
|
|
Nostusek napisał/a: | No to zakupiłem czujnik w PitLabie... Mam pytanko - czy wersja dla 36V 50A również będzie liniowo przekształcała prąd na napięcie przy zasilaniu 22,2V (nominalne napięcie konstrukcyjne dla baterii - max po naładowaniu 25,2V) czy będę musiał go troszkę uzdatnić? |
Będzie OK, nie ma potrzeby uzdatniania. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 06 Maj, 2012
|
|
|
Super.. W takim razie będę czakał na paczuszkę - choć nie ukrywam - troszkę się zbłaźniłem bo mogłem podjechać sam - nawet choćby i zaraz bo do Warszawki mam dosłownie rzut beretem... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|