ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pomiar prądu mikrokontrolerem.
Autor Wiadomość
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Nie 08 Kwi, 2012   

Maxim-Dallas produkuje dwa rodzaje układów do pomiaru prądu.
Np.:
http://www.maxim-ic.com/d...vp/id/3758/t/al

http://www.maxim-ic.com/d...vp/id/5959/t/al

Możesz sobie poszukać w rodzinach tych układów, jak parametry nie do końca pasują...

....
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012   

Ja w rowerze zrobiłem pomiar prądu na przetworniku LEM. To jest coś w rodzaju przekładnika prądowego ale działa tak samo na AC i DC. Halotronowa elektronika. Mżzna takie 20 100 200 czy 400 A i inne kupić . Ja dałem 30zł na Allegro. Ma to 3 nogi i otwór do przełożenia przewodu prądowego mierzonego. na dwie nogi podajesz napięcie zasilania + -15 V a z trzeciej nogi płynie 1000 razy mniejszy prąd przez rezystor pomiarowy. Reszta jest prosta dałem mały przetwornik procesorek i wyświetlacz.
tu jest fotka jak to wygląda mierzy to zdalnie prąd i napięcie. To niebieskie to LEM. a ta czarna puszka to przetworniki prądu i napięcia połączone z komputerkiem po I2C na kierownicy.


https://picasaweb.google.com/lh/photo/X5r15Nx9mZ-Yqwpfhz28ENMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Nawinąłem na niego kilka zwojów z małym prądem do kalibracji (prąd się pomnożył przez liczbę zwojów) A w precyzyjne dzielniki przetworników też się nie bawiłem. powkładałem zwykłe rezystory a skalibrowałem programowo.

Jeszcze dodam może jak zrobiłem zasilanie. Układ zasilany jest z 12V. kupiłem też na allegro scaloną przetwornicę z 12V robi +-15V do dla LEM. i dałem dwa stabilizatory 5V jeden w pudełku przetworników drugi w komputerku wyświetlającym. Taki układ ma dużo zalet. Jest bezstratny dla pomiaru prądu, mam zdalny odczyt, wyliczam moc chwilową i szacuję stan baterii. Można zrobić jeszcze wiele innych rzeczy programowo wedle potrzeb.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012   

Jariko napisał/a:
To jest coś w rodzaju przekładnika prądowego ale działa tak samo na AC i DC. Halotronowa elektronika.
Ja wiem co to jest ale dzięki za wytłumaczenie innym. Niestety wymagają budowania dodatkowej infrastruktury.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012   

Ale układ jest bardzo prosty, 2 ADS1110 kilka rezystorów jakieś 4 diody scalona przetworniczka zasilania i jest zdalny pomiar prądu i napięcia.
http://www.phuelektronik.pl/ads11101100.html
tu jest programik który zmodyfikowałem. Wszystko polutowałem na płytkach uniwersalnych.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 06 Maj, 2012   

No to zakupiłem czujnik w PitLabie... Mam pytanko - czy wersja dla 36V 50A również będzie liniowo przekształcała prąd na napięcie przy zasilaniu 22,2V (nominalne napięcie konstrukcyjne dla baterii - max po naładowaniu 25,2V) czy będę musiał go troszkę uzdatnić? Zamierzam ruszyć swój projekt baterii w końcu bo czas nagli a jeździć trzeba bo cieplutko :)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
pitlab
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Maj, 2012   

Nostusek napisał/a:
No to zakupiłem czujnik w PitLabie... Mam pytanko - czy wersja dla 36V 50A również będzie liniowo przekształcała prąd na napięcie przy zasilaniu 22,2V (nominalne napięcie konstrukcyjne dla baterii - max po naładowaniu 25,2V) czy będę musiał go troszkę uzdatnić?

Będzie OK, nie ma potrzeby uzdatniania.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 06 Maj, 2012   

Super.. W takim razie będę czakał na paczuszkę - choć nie ukrywam - troszkę się zbłaźniłem bo mogłem podjechać sam - nawet choćby i zaraz bo do Warszawki mam dosłownie rzut beretem...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group