ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Nostuskowy rower - wersja Explorer EVO2 -
Autor Wiadomość
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

No nie do końca tak jest.
W zestawach które nie mają żadnego panela czy przełącznika - silnik po prostu się włącza (z jakąś z góry określoną mocą) po wyczuciu ruchu pedałów (kilka obrotów korbą).
Jednak w zestawach z Bestmotor (zarówno tych z panelem diodowym jak i LCD) można ustawić poziom wspomagania i na każdym silnik rozpędza się chyba do innej prędkości maksymalnej.
Nie testowałeś tego ?

(qrde - robimy koledze OT :oops: )
 
 
Hincek 
początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 12
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Testowałem i wszystko się zgadza :)
Jednak i tak PAS powoduje rozpędzenie do max zadanej prędkości.
Zawsze myślałem że jest to napęd proporcjonalny, czyli pedałując lekko jedzie się 10kmh, intensywnie 40 lub 50kmh - mój błąd.
Gdyby LCD umożliwiał ustawienie innych prędkości granicznych niż te od producenta, wszystko byłoby w porządku.

Faktycznie :oops:
_________________
1000W / 48V / 10Ah daje radę :)
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Zmierz jezeli masz mozliwosc predkosc za pomoca GPS, bedzie najbardziej dokladnie.
Pozdrawiam
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

GPS i dokładność prędkości - wszyscy twierdzą, że zbyt mocno się różnią.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

@Notusek zrób nową pokrywkę do twojego pojemnika.
 
 
Hincek 
początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 12
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

Niedokładność pomiaru prędkości wynika z możliwości LCD, gdyż nie można zdefiniować rozmiaru koła w mm a jedynie wybrać 24, 26, 29". Przez to ograniczenie różnica pomiaru między tym a tradycyjnym licznikiem rośnie proporcjonalnie do prędkości :/
_________________
1000W / 48V / 10Ah daje radę :)
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
GPS i dokładność prędkości - wszyscy twierdzą, że zbyt mocno się różnią.

Wg. mnir bdzie pomiar dokładniejszy niż to co pokazuje LCD
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

Najdokładniejszy pomiar to jest zmierzony radarem przy prędkości minimum 132 km/h na ograniczeniu 40 km/h i to minimum 4 razy oczywiście na tym samym pojeździe i z tym samym kierowcą w odstępach co dwa dni; koniecznie muszą być wystawione pokwitowania najlepiej przez policję.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 25 Maj, 2012   

Cytat:
@Notusek zrób nową pokrywkę do twojego pojemnika.


No patrz :D na to nie wpadła Nostuskowa głowa :D Tylko że to by wyglądało już troszkę komicznie bo miałbym zbyt wysoki pojemnik. Wczoraj spłodziłem wstępną obudowę do pakietu - dziś będę chciał zrobić końcową finalną obudowę. Ta co zrobiłem wczoraj ma tylko spiąć pakiet żeby się nie rozłaził i zabezpieczyć przed uszkodzeniami mechanicznymi bezpośrednio. Dziś będę robił korpus zewnętrzny..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 27 Maj, 2012   

Właśnie zrobiłem pierwsze testy nowej baterii... Przejechałem 10 kilometrów na raz i ja mógłbym więcej ale silnikowi się już odechciało - tak się nagrzał że parzył dosłownie - sterownik był również gorący. Po uniesieniu koła w górę silnik nie miał sił rozpędzić koła - po chwili postoju rozpędził ale widać i słychać było że nie jedzie pełną prędkością. A bateria specjalnie nie wzruszona jest... Średni poziom naładowania cel osiągnął przed wyjazdem ok 4,17 V - po powrocie do domu na celach jest ok 4 V średnio.... Bateria zimna zupełnie - wogóle nie wzruszona faktem że ją tak zmęczyłem.... Za niedługo przejdę się i podepnę ją jeszcze raz i zobaczę czy wogóle silnik jeszcze żyje... Jeżeli nie - trzeba będzie pomysleć nad zakupem 500 Watowego lub mocniejszego - chętnie w koło montowanego....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group