Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Rower z mocnym silnikiem Crystalyte |
Autor |
Wiadomość |
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012 Rower z mocnym silnikiem Crystalyte
|
|
|
Witam, przymierzam się do zrobienia szybkiego i dość wygodnego rowerku z silnikiem Crystalyte. Zależy mi na dużym przyśpieszeniu, ale i prędkość maksymalna też jest ważna.
Myślę o Crystalyte HS 3540 i Crystalyte HT 3540. Według testów jakie widziałem na YouTube to ten pierwszy lepiej wypada pod względem przyśpieszenia i prędkości max.
Nie wiem jak się ma sprawa do czujnika Hall, lepiej ten silnik chodzi z tym czujnikiem czy bez? Z tego co widziałem to sterowniki są z czujnikami i też bez. Na allegro widziałem tylko z czujnikiem.
Jeśli chodzi o baterie, to myślę nad zastosowaniem LiPO. Jakiś pakiet 18S1P lub 18S2P.
A i jeszcze planuje zakup jakiegoś roweru. Zastanawiam się na pełną amortyzacją.
Poniżej linki do tego co chce kupić.
Bateria lubBateria
Silnik
Sterownik lub Sterownik
Rower 1
Rower 2
Rower 3 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
Cytując za HK:
Cytat: | TURNIGY® Batteries explained
Zippy: Great value for money. Average Cycle Life* (100+) and minimal voltage sag under load.
TURNIGY Standard: Excellent value, Longer Cycle life* (160+) and very low voltage sag under load.
TUNIGY nano-tech: Unbeatable performance, Longest Cycle Life* (250+) and almost 0 voltage sag under load.
TUNIGY nano-tech A-SPEC: Competition level cells, strongest voltage hold in the industry.
*Cycle Life results from discharging at full C rate to 3.3v. End of life when battery has 80% capacity. |
Jeśli stać Cię na wydanie 90$ na taki pakiet to bądź świadom, że Zippy to najgorsza jakość ogniw |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
A cha czyli raczej wybierać Turnigy. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
Zakładając, że rower ma jeździć szybko i być wyposażony w mocny silnik to osobiście bałbym się brać za konwersję jednośladu "no name" kosztującego ("nówka") kilkaset zł.
Chyba lepiej kupić używkę jakiejś bardziej renomowanej firmy która się nie rozleci przy prędkości 40 lub więcej km/h. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
Co do rowerów:
Pomysl ( w kontekscie doboru ksztaltu ramy) gdzie chcesz miec baterie.
te rowery które przedstawiłes maja do wymiany przedni widelec i hamulec... reszta w senie osprzetu nie jest moze az tak wazna w erowerze. Zaleta niektórych z nich jest prawdopodobnie tylny wachacz wykonany ze stali co moze ulatwiac czesciowo montaz silnika w piascie.
Moze polukaj tez starych modeli kross sfx 700. Mozna było upolowac z rama 21 cali za 650 zł. Ale i tak widelec i hamulec do wymiany... Jesli bate5ria bedzie w trójkącie ramy to rozwaz wziecie ramy wiekszej niz dla ciebie... W erowerze nie przeszkadza to tak bardzo a daje mozliwosc nawciskania pakietów. |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
Baterie będą na ramie, albo w trójkącie ramy. Ten kross nawet fajny, ale nie ma hamulców tarczowych. A z tych rowerów to jakbyś miał wybierać to który byś wybrał.
toft napisał/a: | te rowery które przedstawiłes maja do wymiany przedni widelec i hamulec... |
A i dlaczego pisałeś że przedni widelec i hamulec ( też przedni ?) do wymiany ?? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
Mając do wyboru te trzy lub n ic nie brałbym się za budowę i wybral nic... Najwartościowsza jest rama w tym romecie. Jednak ma on np przednią piastę stalową o ile dobrze doczytałem.... To znaczy kiszka i kompletny brak precyzji...
Niezrozum mnie żle to są też rowery dla ludzi, nie każdy musi mieć duży budżet ale... w takim razie nie musi tez szybko jezdzic:).
Przerabiasz rower na motor jezdzący 50kmh. Żeby tak swobodnie jezdzić rowerem i czuć się bezpiecznie trzeba mieć maszynkę jak do conajmiej emtb. Inaczej te prędkości będą może bezpieczne tylko na prostym asfalcie.
Obecnie nie wyobrażam sobie szybkiej i jednoczesnie w miarę bezpiecznej jazdy bez dobrego hamulca tarczowego (min to avid bb5 z tarczą 200mm) i w miarę działającego widelca przedniego... (min to rockshock dart 2 lub jakiś duro lub raidon od suntoura) Taki tańszy widelec po miękkim ustawieniu dość ładnie wybiera nierówności a z racji braku problemów z bujaniem od pedałowania jest znośny do jazdy.
Typy przykładowe z aledrogo:
http://allegro.pl/rower-g...2771817856.html - nie wart tej ceny ale daję jako przykład ciekawej ramy z dużym okienkiem, za pół tej ceny tak.
http://allegro.pl/ghost-f...2789514075.html - drogo stosunkowo i małe okienko w ramie ale generalnie jeśli ktoś lubi takie trochę dh/friride to będzie jak znalazł przy dużych prędkościach... wart tej ceny - choć wolałbym dać mniej (używany wiadomo ryzyko ze coś nie halo)
http://allegro.pl/mam-na-...2793011939.html - rower dla mniej wymagających - zaleta duże okienko... trochę picu w postaci manetek i przerzutki reszta kiepska przedni hamulec moze być wątpliwy amortyzator niestety też (przód a zwłaszcza tył - choc tu ze względu na silnik ma to mniejsze znaczenie). Zwłaszcza jak ktoś cięższy... Za 800 okazja w ten cenie raczej nie...
http://allegro.pl/rower-k...2788891584.html - podobna konstrukcja jest na forum... Jeśli nie zajezdzone amortyzatory to za sam widelec wołają więcej więc brać... ale cena ryzyko... Dodatkowo właściwie brak możliwości zagospodarowania ramy... no i rama mała bo to jeden rozmiar 17 cali
http://allegro.pl/xcm-fol...2779679965.html - coś dla trochę lżejszych ze względu na amortyzator przedni (ewentualnie wymienić) jak za nówkę 1000 może by i był okej (choć wolałbym tego sfx700 i za resztę podmianę amora i tarczy)
Z powyższych przykładów celowałbym w coś ala ghost
Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012 Re: Rower z mocnym silnikiem Crystalyte
|
|
|
dezmol napisał/a: | ..
Jeśli chodzi o baterie, to myślę nad zastosowaniem LiPO. Jakiś pakiet 18S1P lub 18S2P.
..
Poniżej linki do tego co chce kupić.
Bateria lubBateria
Silnik
|
O połowe tańszą alternatywą jest zrobienie sobie podobnych pakietów z popularnych ogniw 18650 Li-ion . |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
Aby tak samo żywotną? Przy wyższych napięciach siła rzeczy pakiet jest mniejszy pojemnościowo bo koszty i gabaryty... Czyli generalnie ograniczenia są typowo ten twój silnik zniesie i 100A chwilowo a 50 ciągle... Imho jeśli szybko i mocno to lipo i wcale nie będzie drożej niż z li-ion (to tylko nazwy a chemii tam kilka do nowego ogniwa lepiej w konkurencyjnej cenie daj linka...:) BO w mojej opinii z nowych 18650 nie złożysz batki taniej niż z lipo... A z używek to zawsze loteria więc imho trudno to porównywać jeden do jeden. |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
Dzięki toft, widze że większy problem będzie w doborze roweru niż silnika i baterii A co do samego silnika, ktoś może wie czy lepiej brać ten model z czujnikiem czy bez może ??? |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
Jaki byście mi zaproponowali alarm do pakietu 6S? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
toft napisał/a: | ... i wcale nie będzie drożej niż z li-ion (to tylko nazwy a chemii tam kilka do nowego ogniwa lepiej w konkurencyjnej cenie daj linka...:) BO w mojej opinii z nowych 18650 nie złożysz batki taniej niż z lipo... A z używek to zawsze loteria więc imho trudno to porównywać jeden do jeden. |
Myslałem wyłacznie o uzywkach a raczej 'leżakach' , kupilem kilkadziesiat szt po srednio 7 zl i > 80 % mialo pojemnosc 2700-2800. Dlatego taki pakiet wyszedl mi tanio no i ich serwis z zalozenia bedzie tani bo w razie awarii wymieniam pojedyncze ogniwa a nie caly pakiet. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 17 Lis, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012
|
|
|
Jeśli nadal stoisz przed wyborem roweru, to polecam ten ostatni, gdyż ma przedni amortyzator sountour'a xct, który nie jest taki zły, a zawsze w razie usterek do suntoura znajdziesz jakieś części zamienne. Co do hamulca, to w cenie tych tarczówek kupisz dobre v-break shimano deore i będą one skuteczniejsze od tych "tarczek". |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012
|
|
|
Jak miałem 15 lat to zjeżdżałem 70+ z górki napełnym sztywniaku z cantillewerami jeśli kotś to jeszcze pamięta... hamowało trochę jak się miał o markowe klocki... dało się? dało? Dziś mam córeczke... Wole tarczę z Avidem.... to cały komentarz... każdy wybierze co mu pasi...
a ten amor jest znośny dla "zawodnika" do 70-75 kilo... póżniej to kicha którą tzeba wymienić... ot tle oczywiście w kontekscie początku tekstu... Też jeżdziłem na widłach z sianem....
Kup zwykłe turnigy 5ah 20c w pakiecie jaki ci pasi co do prędkości i mocy... silnik ewentualnie z obręczą (jesli sprzedawca ma dostęp do szprych lub ty) za resztę fajny rower... wybór jest twój... |
|
|
|
|
|