ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Rower z mocnym silnikiem Crystalyte
Autor Wiadomość
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   Rower z mocnym silnikiem Crystalyte

Witam, przymierzam się do zrobienia szybkiego i dość wygodnego rowerku z silnikiem Crystalyte. Zależy mi na dużym przyśpieszeniu, ale i prędkość maksymalna też jest ważna.

Myślę o Crystalyte HS 3540 i Crystalyte HT 3540. Według testów jakie widziałem na YouTube to ten pierwszy lepiej wypada pod względem przyśpieszenia i prędkości max.

Nie wiem jak się ma sprawa do czujnika Hall, lepiej ten silnik chodzi z tym czujnikiem czy bez? Z tego co widziałem to sterowniki są z czujnikami i też bez. Na allegro widziałem tylko z czujnikiem.

Jeśli chodzi o baterie, to myślę nad zastosowaniem LiPO. Jakiś pakiet 18S1P lub 18S2P.

A i jeszcze planuje zakup jakiegoś roweru. Zastanawiam się na pełną amortyzacją.

Poniżej linki do tego co chce kupić.
Bateria lubBateria
Silnik
Sterownik lub Sterownik
Rower 1
Rower 2
Rower 3
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

Cytując za HK:
Cytat:
TURNIGY® Batteries explained
Zippy: Great value for money. Average Cycle Life* (100+) and minimal voltage sag under load.
TURNIGY Standard: Excellent value, Longer Cycle life* (160+) and very low voltage sag under load.
TUNIGY nano-tech: Unbeatable performance, Longest Cycle Life* (250+) and almost 0 voltage sag under load.
TUNIGY nano-tech A-SPEC: Competition level cells, strongest voltage hold in the industry.
*Cycle Life results from discharging at full C rate to 3.3v. End of life when battery has 80% capacity.


Jeśli stać Cię na wydanie 90$ na taki pakiet to bądź świadom, że Zippy to najgorsza jakość ogniw :)
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

A cha czyli raczej wybierać Turnigy.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

Zakładając, że rower ma jeździć szybko i być wyposażony w mocny silnik to osobiście bałbym się brać za konwersję jednośladu "no name" kosztującego ("nówka") kilkaset zł.
Chyba lepiej kupić używkę jakiejś bardziej renomowanej firmy która się nie rozleci przy prędkości 40 lub więcej km/h.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

Co do rowerów:
Pomysl ( w kontekscie doboru ksztaltu ramy) gdzie chcesz miec baterie.
te rowery które przedstawiłes maja do wymiany przedni widelec i hamulec... reszta w senie osprzetu nie jest moze az tak wazna w erowerze. Zaleta niektórych z nich jest prawdopodobnie tylny wachacz wykonany ze stali co moze ulatwiac czesciowo montaz silnika w piascie.
Moze polukaj tez starych modeli kross sfx 700. Mozna było upolowac z rama 21 cali za 650 zł. Ale i tak widelec i hamulec do wymiany... Jesli bate5ria bedzie w trójkącie ramy to rozwaz wziecie ramy wiekszej niz dla ciebie... W erowerze nie przeszkadza to tak bardzo a daje mozliwosc nawciskania pakietów.
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

Baterie będą na ramie, albo w trójkącie ramy. Ten kross nawet fajny, ale nie ma hamulców tarczowych. A z tych rowerów to jakbyś miał wybierać to który byś wybrał.
toft napisał/a:
te rowery które przedstawiłes maja do wymiany przedni widelec i hamulec...


A i dlaczego pisałeś że przedni widelec i hamulec ( też przedni ?) do wymiany ??
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

Mając do wyboru te trzy lub n ic nie brałbym się za budowę i wybral nic... Najwartościowsza jest rama w tym romecie. Jednak ma on np przednią piastę stalową o ile dobrze doczytałem.... To znaczy kiszka i kompletny brak precyzji...
Niezrozum mnie żle to są też rowery dla ludzi, nie każdy musi mieć duży budżet ale... w takim razie nie musi tez szybko jezdzic:).
Przerabiasz rower na motor jezdzący 50kmh. Żeby tak swobodnie jezdzić rowerem i czuć się bezpiecznie trzeba mieć maszynkę jak do conajmiej emtb. Inaczej te prędkości będą może bezpieczne tylko na prostym asfalcie.
Obecnie nie wyobrażam sobie szybkiej i jednoczesnie w miarę bezpiecznej jazdy bez dobrego hamulca tarczowego (min to avid bb5 z tarczą 200mm) i w miarę działającego widelca przedniego... (min to rockshock dart 2 lub jakiś duro lub raidon od suntoura) Taki tańszy widelec po miękkim ustawieniu dość ładnie wybiera nierówności a z racji braku problemów z bujaniem od pedałowania jest znośny do jazdy.

Typy przykładowe z aledrogo:
http://allegro.pl/rower-g...2771817856.html - nie wart tej ceny ale daję jako przykład ciekawej ramy z dużym okienkiem, za pół tej ceny tak.
http://allegro.pl/ghost-f...2789514075.html - drogo stosunkowo i małe okienko w ramie ale generalnie jeśli ktoś lubi takie trochę dh/friride to będzie jak znalazł przy dużych prędkościach... wart tej ceny - choć wolałbym dać mniej (używany wiadomo ryzyko ze coś nie halo)
http://allegro.pl/mam-na-...2793011939.html - rower dla mniej wymagających - zaleta duże okienko... trochę picu w postaci manetek i przerzutki reszta kiepska przedni hamulec moze być wątpliwy amortyzator niestety też (przód a zwłaszcza tył - choc tu ze względu na silnik ma to mniejsze znaczenie). Zwłaszcza jak ktoś cięższy... Za 800 okazja w ten cenie raczej nie...
http://allegro.pl/rower-k...2788891584.html - podobna konstrukcja jest na forum... Jeśli nie zajezdzone amortyzatory to za sam widelec wołają więcej więc brać... ale cena ryzyko... Dodatkowo właściwie brak możliwości zagospodarowania ramy... no i rama mała bo to jeden rozmiar 17 cali
http://allegro.pl/xcm-fol...2779679965.html - coś dla trochę lżejszych ze względu na amortyzator przedni (ewentualnie wymienić) jak za nówkę 1000 może by i był okej (choć wolałbym tego sfx700 i za resztę podmianę amora i tarczy)

Z powyższych przykładów celowałbym w coś ala ghost
Pozdrawiam:)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   Re: Rower z mocnym silnikiem Crystalyte

dezmol napisał/a:
..

Jeśli chodzi o baterie, to myślę nad zastosowaniem LiPO. Jakiś pakiet 18S1P lub 18S2P.
..

Poniżej linki do tego co chce kupić.
Bateria lubBateria
Silnik

O połowe tańszą alternatywą jest zrobienie sobie podobnych pakietów z popularnych ogniw 18650 Li-ion .
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

Aby tak samo żywotną? Przy wyższych napięciach siła rzeczy pakiet jest mniejszy pojemnościowo bo koszty i gabaryty... Czyli generalnie ograniczenia są typowo ten twój silnik zniesie i 100A chwilowo a 50 ciągle... Imho jeśli szybko i mocno to lipo i wcale nie będzie drożej niż z li-ion (to tylko nazwy a chemii tam kilka do nowego ogniwa lepiej w konkurencyjnej cenie daj linka...:) BO w mojej opinii z nowych 18650 nie złożysz batki taniej niż z lipo... A z używek to zawsze loteria więc imho trudno to porównywać jeden do jeden.
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012   

Dzięki toft, widze że większy problem będzie w doborze roweru niż silnika i baterii :D A co do samego silnika, ktoś może wie czy lepiej brać ten model z czujnikiem czy bez może ???
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

Jaki byście mi zaproponowali alarm do pakietu 6S?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

toft napisał/a:
... i wcale nie będzie drożej niż z li-ion (to tylko nazwy a chemii tam kilka do nowego ogniwa lepiej w konkurencyjnej cenie daj linka...:) BO w mojej opinii z nowych 18650 nie złożysz batki taniej niż z lipo... A z używek to zawsze loteria więc imho trudno to porównywać jeden do jeden.

Myslałem wyłacznie o uzywkach a raczej 'leżakach' , kupilem kilkadziesiat szt po srednio 7 zl i > 80 % mialo pojemnosc 2700-2800. Dlatego taki pakiet wyszedl mi tanio no i ich serwis z zalozenia bedzie tani bo w razie awarii wymieniam pojedyncze ogniwa a nie caly pakiet.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 17 Lis, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

dezmol napisał/a:
Jaki byście mi zaproponowali alarm do pakietu 6S?

Proponuje bys kupil cos wiecej niz prosty alarm czyli monitor z alarmem za 14,28 $
http://www.hobbyking.com/..._2_8S_Lipo.html
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012   

Jeśli nadal stoisz przed wyborem roweru, to polecam ten ostatni, gdyż ma przedni amortyzator sountour'a xct, który nie jest taki zły, a zawsze w razie usterek do suntoura znajdziesz jakieś części zamienne. Co do hamulca, to w cenie tych tarczówek kupisz dobre v-break shimano deore i będą one skuteczniejsze od tych "tarczek".
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012   

Jak miałem 15 lat to zjeżdżałem 70+ z górki napełnym sztywniaku z cantillewerami jeśli kotś to jeszcze pamięta... hamowało trochę jak się miał o markowe klocki... dało się? dało? Dziś mam córeczke... Wole tarczę z Avidem.... to cały komentarz... każdy wybierze co mu pasi...

a ten amor jest znośny dla "zawodnika" do 70-75 kilo... póżniej to kicha którą tzeba wymienić... ot tle oczywiście w kontekscie początku tekstu... Też jeżdziłem na widłach z sianem....

Kup zwykłe turnigy 5ah 20c w pakiecie jaki ci pasi co do prędkości i mocy... silnik ewentualnie z obręczą (jesli sprzedawca ma dostęp do szprych lub ty) za resztę fajny rower... wybór jest twój...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group