Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Sparta . Jak przerobić ? |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013 Sparta . Jak przerobić ?
|
|
|
W ręce wpadł nam rowerek bez zasilania (baterii i prawdopodobnie bez "dodatków" przy kierownicy).
Na rowerku napisane jest Sparta Pharos forenzo .
Nigdzie na nim nie jest napisane na jakie jest napięcie jest ten rowerek ani tym bardziej jakiej mocy ma silnik . Silnik to taki patent z przekładnią i wolnobiegiem zamiast standardowego suportu . Silnik pod ramą wzdłuż . Manetki brak . Posiada tylko panel z włączone- wyłączone - auto i wskaźnik 3 diod (prawdopodobnie od poziomu naładowania baterii) .
Po podłączeniu do sterownika baterii 24v a w zasadzie pakietu 7S li-ion czyli 25,9V naładowanego prawie do pełna czyli 4,1V na ogniwo czyli 28,7V. Owe 3 diody się zaświeciły i nic więcej się nie dzieje . Silnik nie rusza nawet przy wspomaganiu . Po podłączeniu tej samej baterii bezpośrednio do silnika ( tylko 2 przewody ) silnik ruszył .
Została podjęta decyzja że nie będziemy szukać co jest zepsute lub czego brakuje i zakupimy sterownik i manetkę a baterie zrobimy .
Tylko nasuwa się kilka pytań .
1.Jakiej mocy jest ten oryginalny silnik i na jakie napięcie oryginalnie pracował ( 24V?)
2.Czy nie zaszkodziłby temu silnikowi bateria 36V i sterownik 36V 350W (nadmierne grzanie się układu ) ? Wolałbym kupić sterownik 36 V 250W ale ni znalazłem .
3. Czy może nic nie kombinować i zrobić baterię 24V (7S) i kupić sterownik 24V 250W+ manetka do tego najlepiej z wskaźnikiem naładowania baterii . Ta opcja jest mniej pożądana od opcji 36V bo do 36V baterii jest już w domu ładowarka od innego roweru i odpada koszt dokupienia dodatkowej .
Ostatnie pytanie gdzie to wszystko w kraju kupić ? |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
Zerknij tu |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
Cytat: | Silnik to taki patent z przekładnią i wolnobiegiem zamiast standardowego suportu |
Na stronce http://holenderskistyl.pl/rowery
jest wzmianka, że jest to:
"osprzęt Shimano Nexus, automatycznie zmieniające się biegi pod wpływem silniejszego lub słabszego pedałowania" |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
No właśnie doszliśmy do tego że jest to ta wersja z automatycznymi biegami (była tez wersja ze zmianą manualną na linkę ) . Niestety nasz rowerek jest niekompletny (bez tego modułu do zmiany biegów) . Dlatego chcemy go zrobić po swojemu . Czyli zmienić sterownik i dodać manetkę i do przodu . Tylko się cały czas wahamy czy zastosować baterie 24V i sterownik 24V/250W czy pójść krok dalej i zastosować sterownik 36V 250W tylko o takiej mocy nie możemy znaleźć . Są 36V 350W ale znowu obawiamy się czy ten silnik da radę ( nie będzie się grzał i spadnie sprawność itp). Dlatego coraz bardziej skłaniamy się do włożenia sterownika 24V 250W i manetki do tego bateria i można jechać . Tylko wtedy do tej baterii nie mamy ładowarki ( do 36V mamy) .
Jakby ten silnik (235W na 24V) dał radę na 36V 350W dał radę to by nam to sprawę zupełnie rozwiązało . (niestety sterownika 36V 250W nie mogę nigdzie znaleźć . Doradźcie coś proszę . W którym kierunku iść . Rower ma być dla mamy . |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 28 Lut, 2013
|
|
|
Czy taki sterownik będzie odpowiedni do silnika DC ? http://www.ebay.com/itm/3...205ccfe&vxp=mtr A jeśli tak to jaka do tego manetka powinna być (do sterownika i silnika DC) ? Ja się na tym kompletnie nie znam dlatego pytam tutaj . Taka manetka będzie dobra ? http://magma.sklep.pl/pro...KA-SKUTERA.html
No i najważniejsze . Bać się o silnik przy przejściu z 24V 235W na zasilanie 36V 250-350W ? |
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Pią 01 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maniakev2
młodzik
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013
|
|
|
Mam taki rower, kolega mi polecił bo sam taki kupił i bardzo mu się podobał ( z allegro od gościa z milicza ). Niestety szybko zepsuł bo chciał zakonserwować przekładnie. No i niestety odkręcił czujniki i za cholerę nie mógł ustawić tak jak było co by działało. Dlatego zrobiliśmy sterownik na 555 + mosfety i do tego manetka i amperomierz.
PS tamten sterownik z linka jest na 36V. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013
|
|
|
maniakev2 napisał/a: | Mam taki rower, kolega mi polecił bo sam taki kupił i bardzo mu się podobał ( z allegro od gościa z milicza ). Niestety szybko zepsuł bo chciał zakonserwować przekładnie. No i niestety odkręcił czujniki i za cholerę nie mógł ustawić tak jak było co by działało. Dlatego zrobiliśmy sterownik na 555 + mosfety i do tego manetka i amperomierz.
PS tamten sterownik z linka jest na 36V. |
My wywaliliśmy oryginalny sterownik i zmieniając napięcie zasilania silnika z 24V na 36V . Manetkę i sterownik (niestety aż 350W) kupiliśmy w Magmie . Mam nadzieję że nie będzie za dużo dla tego silniczka . Co to jest sterownik na 555+mosfety? Tak wiem że na 36V (był to świadomy wybór ze względu na to że mamy taką ładowarkę z drugiego roweru . Od tej Sparty nie mamy oryginalnej baterii 24V i ładowarki . Rowerek kupiony za 350zł +przesyłka 60zł. Mam nadzieję że wszystko będzie działać i nie będzie się grzać . No bo jednak mocy ponad 100W więcej a i napięcie o 12V teraz będzie wyższe . |
|
|
|
|
maniakev2
młodzik
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Sob 02 Mar, 2013
|
|
|
Hej, widzę, że temat ożył: Mój ten regulator PWM do świateł po kilku kolejnych próbach zdechł całkowicie, nie chciało mi się już dochodzić co tak właściwie się stało.
Za to mógłbyś rozwinąć jak zrealizować to sterowanie wyższym napięciem, niż 12V? Będę potrzebował zrobić sterownik na 200V (dorobienie maszynie regulacji silnika DC), nie wiem, czy po prostu zasilenie NE555 12V i wymiana tranzystora wykonawczego na taki na 250-300V wystarczy |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 02 Mar, 2013
|
|
|
To może kontynuuj w temacie przez siebie założonym ? O tu http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=627 . Porządek przede wszystkim który się potem przydaje w szukaniu przydatnych informacji . |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
W mojej Sparcie Pharos padł sterownik. Silnik nie reaguje na ruch korbą. Po podłączeniu napięcia bezpośrednio pod silnik, działa wspomaganie na pełnych obrotach. Czy można podpiąć uniwersalny regulator zamiast oryginalnego dając mu sterowanie na manetkę czy jest możliwość podpięcia go pod oryginalne wyjście z silnika (a'la PAS) ? |
|
|
|
|
Arturw55
początkujący Arturw55
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Belsk Duży
|
Wysłany: Pią 06 Paź, 2017
|
|
|
W tym temacie proponuje spytać Kolegę wesmar -bo On wie sporo o Sparcie. Z mojego skromnego doświadczenia, do silnika tego po wywaleniu oryginalnego sterownika można spokojnie podać 36v i 350W nic się nie nadmiernie nie grzeje śmiga fajnie. Na tym sterowniku jest naprawdę bomba....
https://www.banggood.com/...CFdXGGwodpesDLQ |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017
|
|
|
A nawet więcej bo od ponad 4,5 roku jeździ bezawaryjnie na sterowniku 36V (max 42V bat) i 20A max . Zero objawów zużycia i jakichkolwiek nadmiernego obciążenia. Jednak z opisów i zdjęć znalezionych w sieci wynika że trzeba uważać z prądem czyli z Nm bo te trybiki są plastikowe i mają już ładnych parę lat . Po "przedobrzeniu" z prądem zwyczajnie się sypią przekładnie planetarne. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017
|
|
|
Kolega ajs ma chyba silnik DC, skoro działa po podaniu napięcia, więc kontroler BLDC się nie nadaje. |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017
|
|
|
Tak mam silnik DC (z silnika wychodzą dwa przewody), po podaniu ok 25 V bezpośrednio z aku pięknie rusza. Zamówiłem z Magmy sterownik DC 24V 350 W i manetkę. W następnym tygodniu będę montował taki zestaw. |
|
|
|
|
|