ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Napęd w przednim czy tylnym kole?
Autor Wiadomość
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013   

Ale zanim zamkniemy wątek, moje zdanie:
Do jazdy po mieście zaletą przedniego napędu jest możliwość posiadanie przerzutki w piaście.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 18 Wrz, 2013   

dellfin napisał/a:

2. zdecydowana większość gotowców ma silnik 250W, który dla mnie jest zdecydowanie za mały, z tego co wiem takie silniki (ze względu na ilość maksymalnych obrotów) działają do prędkości ok 25km/h

Po zdjęciu ograniczenia prędkości mają zazwyczaj ok.30 km/h. Gotowce odradzam ze względu na nietypowe części, np. rozmiar suportu, rozstaw widelca, a nawet długość łańcucha, który trzeba sztukować. Dobranie właściwego rozmiaru ramy też może być problemem.
Przy okazji - wykres , który pokazuje jak wygląda zależność szybkości i mocy dla normalnego ebika do jazdy pionowej. Oczywiście są to wartości orientacyjne, ale pokazują, jak "prądożerne" jest zwiększanie szybkości.
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Śro 18 Wrz, 2013   

borsuk napisał/a:
Oczywiście są to wartości orientacyjne, ale pokazują, jak "prądożerne" jest zwiększanie szybkości.

Wychodzi na to że w przypadku tego wykresu w przybliżeniu jakoś:
P=(V^3)/135
Powyżej pewnej prędkości opory powietrza przeważają w zapotrzebowaniu na moc potrzebną do podtrzymania ruchu z daną prędkością-widziałem gdzieś kiedyś porównanie samochodu z rowerem właśnie i wyprowadzone zapotrzebowania na moc...
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

Przy prędkości 30 km/h 80% energii zużywamy na pokonanie oporów powietrza na tradycyjnym turystycznym rowerze. A co jak jedziemy z prędkością 20 km/h pod niewielki zefirek wiejący z prędkością 10 km?w trasie To ja uchwycony okiem kamery innego bikera

A to ja i tradycyjni rowerzyści zwróćcie uwagę na powierzchnię czołową na tym zdjęciu tylną :) moją i tradycyjnych rowerzystów widać co generuje takie opory mnie prawie nie widać

6703861689_05a7a06c17_o.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 357 raz(y) 204,88 KB

_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group