Przeróbka z taniego egzemplarza na w pełni amortyzowany alum |
Autor |
Wiadomość |
fzr1000r94
początkujący
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 22
|
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014 Przeróbka z taniego egzemplarza na w pełni amortyzowany alum
|
|
|
Witam
Chciałem przedstawić swój e-bike. Jako dawca części tj. Elektroniki, kół, akumulatorów posłużył
Chiński egzemplarz kupiony 2lata temu za 1400 zł. Obecna konstrukcja oparta jest na aluminiowej ramie. Mocowanie akumulatorów wykonałem z perforowanej bednarki, a za uchwyty do ramy posłużyły obejmy do rur z blachy ocynkowanej. mocowania są solidne mimo wstrząsów nie ujawniły sie żadne luzy. Całość pomalowana lakierem czarny mat.
Pozdrawiam
IMG_20140104_114208.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1785 raz(y) 614,85 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Sob 04 Sty, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Captor
początkujący młodszy prądowy
Wiek: 38 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 23 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014
|
|
|
No i jak się sprawdza w nowej, bujającej się ramie? Jak osiągi?
Trochę plątanina kabelków, może wartoby to uporządkować?
Całość wygląda mimo wszystko obiecująco! |
|
|
|
|
fzr1000r94
początkujący
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 22
|
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014
|
|
|
Hej
pierwowzór wyglądał jak na zdjęciu poniżej.
Faktycznie stylistycznie wyszedł trochę "Madmax"
Komfort jazdy nieporównywalnie lepszy - takie właśnie było założenie.
Udało się obniżyć środek ciężkości, masa jest równomiernie teraz rozłożona.
Rama pod koła 28 cali ale koła to 26.
Teraz widzę że lepiej jest kupić kit do samodzielnego montażu i wrzucić w markowy rower.
Pzdr
IMG_20140104_114218.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 381 raz(y) 686,22 KB |
24319782.jpg Pierwowzór |
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 182,33 KB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014
|
|
|
Zadziwiająco mało widoczna jest instalacja jak na taką ilość użytych przewodów i mnogość różnych doczepionych tu i ówdzie elementów. MadMax też ma swój niepowtarzalny urok! |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014
|
|
|
Jak spisuje się taka podmiana kół z większych na mniejsze? Wygodnie się jeździ?
Swoją drogą pierwowzór wyglądał całkiem ładnie, trochę szkoda go poświęcać . |
|
|
|
|
fzr1000r94
początkujący
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 22
|
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014
|
|
|
Pierwowzór, albo dawca niestety chorował na syndrom marketowego roweru składanego na zapleczu - mam na myśli niedomagania mechaniczne, pozycja za kierownicą przy moim wzroście 185 do wygodnych nie należala, brak amortyzacji z tyłu masakrował kręgosłup, przedni amortyzowany widelec to właściwie atrapa, notorycznie luzujące się wszystkie gwinty.
Co do wykonania elektroniki to jestem bardzo zadowolony, nic nie nawaliło, nic się nie przegrzewało - tutaj należy się pochwała dla chińczyków.
Jeślichodzi o koła to nie mam porównania bo do przeróbki kupiłem rower bez kół , natomiast zależało mi na amortyzowanej i aluminiowej ramie. Po przeróbce osiągi są takie same.
Akumulatory są zamocowane na stałe, umiejscowienie też okazało sie strzałem w 10, obniżył się środek ćiężkości, zarem jego masa nie jest tak odczuwalna przy wolnej jexździe czy manewrowaniu. |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | MadMax też ma swój niepowtarzalny urok! |
Oj zdecydowanie tak. Zwłaszcza jak ktoś jest miłośnikiem SF. Kolega fzr1000r94 bardzo fajnie ubrał (bednarka- odgromnik? ) i porozkładał komponenty. Tym bardziej, że MadMaxy ostatnio idą w złym kierunku - lansowana na endless toporna skrzynka na główce ramy, która rozprzestrzenia się jak wirus. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Nie 05 Sty, 2014
|
|
|
toft napisał/a: | Ta toporna skrzynka na poważną zaletę. Jest gdzie wsadzić dwie kilowatogodziny energii nie tnąc przy okazji ramy na kawałki.
Obrazek |
Chodzi o takie skrzynki:
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 05 Sty, 2014
|
|
|
Hmm. No ale co jest topornego w tym rozwiązaniu? CO masz na myśli? Akurat ten Pan ma to bardzo profesjonalnie zrobione. NIe mówiąc o elektronice. W łaściwie jedyne czego bym się doczepił to że wisi na widelcu który się skręca. Ale też jest tam łagdniejszy kat główki więc nie jest pewnie tak nerwowo jak to ja odczuwałem kiedy miałem baterię w sakwie na kierownicy (kiedyś).
Pozdrawiam:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Nie 05 Sty, 2014
|
|
|
Podrążę jeszcze temat z podmianą kół . Czy podczas pedałowania stopy nie znajdują się zbyt blisko podłoża? |
|
|
|
|
fzr1000r94
początkujący
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 22
|
Wysłany: Nie 05 Sty, 2014
|
|
|
Natanoj napisał/a: | Podrążę jeszcze temat z podmianą kół . Czy podczas pedałowania stopy nie znajdują się zbyt blisko podłoża? |
Jest ok, zwłaszcza iż mam opony 1,95 |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
To ja też zadam proste pytanie ??
Jak ty tym rowerem hamujesz ?? Bo nie widzę ani V-break-a z tyłu ani taczy i tak samo z przodu... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
fzr1000r94
początkujący
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 22
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
Nostusek napisał/a: | To ja też zadam proste pytanie ??
Jak ty tym rowerem hamujesz ?? Bo nie widzę ani V-break-a z tyłu ani taczy i tak samo z przodu... |
po przeciwnej stronie zębatki (silnika) znajduje się hamulec bębnowy, na przód kupuję obręcz z tarczą |
|
|
|
|
|