ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka z taniego egzemplarza na w pełni amortyzowany alum
Autor Wiadomość
fzr1000r94
początkujący


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 22
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   Przeróbka z taniego egzemplarza na w pełni amortyzowany alum

Witam
Chciałem przedstawić swój e-bike. Jako dawca części tj. Elektroniki, kół, akumulatorów posłużył
Chiński egzemplarz kupiony 2lata temu za 1400 zł. Obecna konstrukcja oparta jest na aluminiowej ramie. Mocowanie akumulatorów wykonałem z perforowanej bednarki, a za uchwyty do ramy posłużyły obejmy do rur z blachy ocynkowanej. mocowania są solidne mimo wstrząsów nie ujawniły sie żadne luzy. Całość pomalowana lakierem czarny mat.
Pozdrawiam



IMG_20140104_114208.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1785 raz(y) 614,85 KB

Ostatnio zmieniony przez Sob 04 Sty, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Captor 
początkujący
młodszy prądowy


Wiek: 38
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 23
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

No i jak się sprawdza w nowej, bujającej się ramie? Jak osiągi?

Trochę plątanina kabelków, może wartoby to uporządkować?

Całość wygląda mimo wszystko obiecująco! :)
 
 
fzr1000r94
początkujący


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 22
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Hej
pierwowzór wyglądał jak na zdjęciu poniżej.
Faktycznie stylistycznie wyszedł trochę "Madmax"
Komfort jazdy nieporównywalnie lepszy - takie właśnie było założenie.
Udało się obniżyć środek ciężkości, masa jest równomiernie teraz rozłożona.
Rama pod koła 28 cali ale koła to 26.
Teraz widzę że lepiej jest kupić kit do samodzielnego montażu i wrzucić w markowy rower.
Pzdr

IMG_20140104_114218.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 381 raz(y) 686,22 KB

24319782.jpg
Pierwowzór
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 182,33 KB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Zadziwiająco mało widoczna jest instalacja jak na taką ilość użytych przewodów i mnogość różnych doczepionych tu i ówdzie elementów. MadMax też ma swój niepowtarzalny urok! :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Jak spisuje się taka podmiana kół z większych na mniejsze? Wygodnie się jeździ?

Swoją drogą pierwowzór wyglądał całkiem ładnie, trochę szkoda go poświęcać ;) .
 
 
fzr1000r94
początkujący


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 22
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Pierwowzór, albo dawca niestety chorował na syndrom marketowego roweru składanego na zapleczu - mam na myśli niedomagania mechaniczne, pozycja za kierownicą przy moim wzroście 185 do wygodnych nie należala, brak amortyzacji z tyłu masakrował kręgosłup, przedni amortyzowany widelec to właściwie atrapa, notorycznie luzujące się wszystkie gwinty.

Co do wykonania elektroniki to jestem bardzo zadowolony, nic nie nawaliło, nic się nie przegrzewało - tutaj należy się pochwała dla chińczyków.

Jeślichodzi o koła to nie mam porównania bo do przeróbki kupiłem rower bez kół , natomiast zależało mi na amortyzowanej i aluminiowej ramie. Po przeróbce osiągi są takie same.
Akumulatory są zamocowane na stałe, umiejscowienie też okazało sie strzałem w 10, obniżył się środek ćiężkości, zarem jego masa nie jest tak odczuwalna przy wolnej jexździe czy manewrowaniu.
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

tas napisał/a:
MadMax też ma swój niepowtarzalny urok! :)


Oj zdecydowanie tak. Zwłaszcza jak ktoś jest miłośnikiem SF. Kolega fzr1000r94 bardzo fajnie ubrał (bednarka- odgromnik? :mrgreen: ) i porozkładał komponenty. Tym bardziej, że MadMaxy ostatnio idą w złym kierunku - lansowana na endless toporna skrzynka na główce ramy, która rozprzestrzenia się jak wirus.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Ta toporna skrzynka na poważną zaletę. Jest gdzie wsadzić dwie kilowatogodziny energii nie tnąc przy okazji ramy na kawałki.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Nie 05 Sty, 2014   

toft napisał/a:
Ta toporna skrzynka na poważną zaletę. Jest gdzie wsadzić dwie kilowatogodziny energii nie tnąc przy okazji ramy na kawałki.
Obrazek


Chodzi o takie skrzynki:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 05 Sty, 2014   

Hmm. No ale co jest topornego w tym rozwiązaniu? CO masz na myśli? Akurat ten Pan ma to bardzo profesjonalnie zrobione. NIe mówiąc o elektronice. W łaściwie jedyne czego bym się doczepił to że wisi na widelcu który się skręca. Ale też jest tam łagdniejszy kat główki więc nie jest pewnie tak nerwowo jak to ja odczuwałem kiedy miałem baterię w sakwie na kierownicy (kiedyś).
Pozdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Nie 05 Sty, 2014   

Podrążę jeszcze temat z podmianą kół ;) . Czy podczas pedałowania stopy nie znajdują się zbyt blisko podłoża?
 
 
fzr1000r94
początkujący


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 22
Wysłany: Nie 05 Sty, 2014   

Natanoj napisał/a:
Podrążę jeszcze temat z podmianą kół ;) . Czy podczas pedałowania stopy nie znajdują się zbyt blisko podłoża?

Jest ok, zwłaszcza iż mam opony 1,95
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

To ja też zadam proste pytanie ??

Jak ty tym rowerem hamujesz ?? Bo nie widzę ani V-break-a z tyłu ani taczy i tak samo z przodu...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
fzr1000r94
początkujący


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 22
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Nostusek napisał/a:
To ja też zadam proste pytanie ??

Jak ty tym rowerem hamujesz ?? Bo nie widzę ani V-break-a z tyłu ani taczy i tak samo z przodu...

po przeciwnej stronie zębatki (silnika) znajduje się hamulec bębnowy, na przód kupuję obręcz z tarczą
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group