Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Korba z wolnobiegiem - budowa |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 04 Paź, 2012
|
|
|
Wykona i weźmie 400,-zł za to wykonanie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 04 Paź, 2012
|
|
|
Zależy gdzie pojdziesz... Mnie też ktoś kiedyś powiedział za zrobienie takiego gwintu 200 zł po czym jeszcze dodał że pewnie się nie uda...
Ten zakład mechaniki precyzyjnej obchodzę dziś z daleka... z drugiej strony z doświadczenia już wiem że wtedy spotykalem się nie z szefem tylko z różnymi cieciami i sekretarkami i każdy z nich chciał cie trochę skubnąć liczć że szef się nie dowie... smutna prawda polska...
Ale wierz mi można znaleźć jeszcze dobre zakłady obróbki z porządnymi ludzmi. Gdzie są jednak jakieś zasady...
Jka poszukasz na internecie to dorobienie takiego gwintu nożna znaleźć w zaprzyjaźnionych kręgach np trialowców rowerowych za 50-80 zł. JEst to cena z czasu kiedy sam robiłem ( w koncu zrobiłem u siebie - korba 175 nie mieściła mi się w maszynie stąd mam 170) swoje korby.... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 05 Paź, 2012
|
|
|
Ja ostatnio wykminiłem też pewien koncept... Nowe korby z gwintem pod wolnobieg są do dostania za ok 100 zł (firma Echo). I myślałem aby kupic zwykły wolnobieg z zębatką których to w magmie jest do bólu póki co i do niego dokręcić 3 blaty z innych zębatek z magmy. Magma ma w ofercie zębatki od chyba 22 do 38 zębów na zwykłe łańcuszki oraz do 80 zebów na drobne łańcuchy. Niestety wszystko handlują razem z wolnobiegami. Wtedy wystarczy mi wykręcić z 3 zębatek wolnobiegi i całość złożyć na jednym - jedyne co bym musiał wykombinować to jak zachować równomierne odstępy między zębatkami |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Paź, 2012
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Chciałbym to zobaczyć w praktyce. |
Jest pomysł to się i zrobi. Zbyt ciekawy koncept, żeby takiej hybrydy nie sprawdzić
Przy tych "konkretnych" cenach za wyszukane specjalne korby, cena za nowe sprzęgło jednokierunkowe za 150 PLN to niewielki wydatek.
BTW: W najgorszym wypadku fajny zestaw treningowy będzie i jak wyłączą prąd w zimie będzie można przez inwerter TV sat oglądać |
|
|
|
|
prince.temi
początkujący
Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: lodz
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
gdybanie gdybaniem, a rozwiązanie, żeby w domu zrobić dalej nie padło.
wiem ze są korby w magmie, ale czy sie nie powyginają na tym jednym wolnobiegu? czy poza zarąbiście drogim rozwiązaniem z Bimoto ma ktoś prostą propozycję którą można kupić w PL? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
prince.temi
początkujący
Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: lodz
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
wydawalo mi sie chyba...
dzisiaj znowu przejrzalem oferte, to sa tylko chinskie wolnobiegi z zebatkami.
ok. od poczatku.
czy musze kupic oske supotru przedluzana, czy moge zachowac wkrecane w suport lozyska,?
moze ktos powiedzieć jak zachowac jak najwiecej z obecnego roweru:
Mechanizm korbowy SHIMANO ACERA M361 / 48X38X28T / OSŁONA (zębatki na śrubach)
Środek Suportu TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE
co musze kupic do tego zestawu i gdzie. poprosze o linki. co musze poprzerabiac?
czego nie robic zeby tak sie nie skonczylo:
http://www.youtube.com/watch?v=PtirHbKIqJE
pzdr. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
prince.temi
początkujący
Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: lodz
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
Opcja korby z wolnobiegiem odpada. chce wydac kase raz na 5k km.
w toku mojego gdybania teoretycznego:
wklad suportu 133mm na lozyskach maszynowych np. NECO.
lozysko jednokierunkowe z kolnierzem do montazu zebatki oraz wkretami mocujacymi do osi suportu.
zebatka rowerowa 48T moze wtedy zostac o ile uda sie ją dokrecic do lozyska, odpada nam z uzytkowania najwyzszy bieg, pozostaje najnizszy i sredni.
wolnobieg na silnik minimum 12T, zeby nie napedzac go pedalowaniem, oraz dac lancuchowi wiekszy kontakt z zebatka - czy wolnobieg powinien byc odwrotny?
teraz pytanie do specjalistów:
jakie lozysko jednokierunkowe zamontowac? prosze o link albo dokladna nazwe bo zanim znajde to zejdzie mi tydzien nauki o lozyskach, Jak pytam w firmach lozyskowych to ludzie robią oczy jakby ufoludka zobaczyli i każą przyjsć z dokladna nazwą czesci. |
|
|
|
|
prince.temi
początkujący
Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: lodz
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
mam nowy pomysl ale nie wiem czy ktos jest w stanie znaleść sprzęgło takie:
sprzeglo jednokierunkowe
no chyba że ktos ma lepsiejsze rozwiazania :] |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
prince.temi napisał/a: | Jak pytam w firmach lozyskowych to ludzie robią oczy jakby ufoludka zobaczyli i każą przyjsć z dokladna nazwą czesci. | Zapytaj wujka Googla:
https://www.google.com/se...lla:pl:official |
|
|
|
|
|