|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zakup silnika i kontrolera |
Autor |
Wiadomość |
yeszie
początkujący
Wiek: 43 Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 16 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 26 Mar, 2014 Zakup silnika i kontrolera
|
|
|
Witam,
jestem początkującym w temacie stąd chciałbym się upewnić:
1. Czy silnik Nine Continent RH2806 (10x6) Tył + Infineon 27A, 36V 48V to dobry wybór do budowy uniwersalnego pojazdu?
Rower który posiadam to Mbike Massive 28 - zdjęcia roweru tutaj
2. Czy ta obręcz będzie pasowała czy są jakieś inne lepsze? - obrecz.
3. Jaką do tego dobrać dętkę? Czy wystarczy przełożyć tę którą mam obecnie czy musi być inna?
4. czy na mojej kierownicy zmieści się manetka kciukowa? wydaje mi się że nie ma miejsca bo dźwignia zmiany biegów przeszkadza.
Dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 26 Mar, 2014
|
|
|
2. Pewnie, że są inne lepsze obręcze markowych producentów, dodatkowo wzmacniane, kapslowane, itp. Tylko, że Twój rower nie będzie jeździć w terenie, który usprawiedliwiałby zakup owej "lepszej" obręczy. Dlatego kupić można, ale dodatkowy wydatek nigdy się nie zamortyzuje.
3. Można przełożyć opaskę, oponę i dętkę. O ile są w dobrym stanie
4. Z manetkami zawsze jest kłopot, więc nie martw się. Jakoś zawsze uda sie ją ułożyć. Zazwyczaj trzeba poprzesuwać hamulce, przerzutki, czasem skrócić chwyt. No ale to wbrew pozorom nie jest jakiś wielki problem. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 26 Mar, 2014 Re: Zakup silnika i kontrolera
|
|
|
yeszie napisał/a: |
4. czy na mojej kierownicy zmieści się manetka kciukowa? wydaje mi się że nie ma miejsca bo dźwignia zmiany biegów przeszkadza. |
Mam praktycznie takie same manetki co ty i też kciukówkę.
musisz zrobić odstęp miedzy manetka a "przerzutką" 1cm ale nie bój nic... do hamulca siegniesz bez problemu ja dla symetri wrzuciłem po drugiej stronie dzwonek (taki mały) i jest lux. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 26 Mar, 2014
|
|
|
Obręcz i szprychy to zawsze jest nieco kontrowersyjny temat. Generalnie im większe moce, im słabsze szprychy, im bardziej hardcorowy styl jazdy, no i wreszcie im większe waga tym zestaw obręcz plus szprychy bardziej staje się elementem użytkowym (materiałem eksploatacyjnym) jak klocki hamulcowe czy łańcuch:). Jednak jeśli dasz dobre szprychy, będziesz miał odpowiedni zaplot, kąty wyjścia z obręczy (co przy 28 jest łatwiejsze niż miejszych) będą w miarę normalne , nie ważysz akurat 140 kilo to jest spora szansa że pojeżdizsz na takim zestawie parę sezonów beż większych problemów:). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
yeszie
początkujący
Wiek: 43 Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 16 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014
|
|
|
Dziękuję za porady.
Odnośnie szprych to będą 2.2 mm grubości. Na bagażniku będą akumulatory. Ważę 70 kg a sam rower myślę że do 18 kg (przed modyfikacją).
Sprzęt ma być głównie na asfalt, wspomaganie pedałami. Bardziej zależy mi na odległości niż na szaleństwie (tzn. szybkim i zrywnym ruszaniu). Odległość jaka mnie interesuje ze wspomaganiem to 50 km.
Czy odnośnie pierwszego posta dot. silnika i sterownika- czy to dobry wybór?
Silnik http://nexun.pl/sklep/sil...h2806-10x6.html
Kontroler http://nexun.pl/sklep/ste...v-36v-48v-.html |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014
|
|
|
Bardzo dobry. Jednak być może jeśli chcesz głównie wspomagać pedałowanie w trybie pedal assist może rozważysz mniejszy nieco silnik przekłądniowy i nieco mniejszą moc? Zaletą jeśłi nie trzeba wielkiej mocy i momentu oraz samodzielnej pracy silnka jest jego mały wymiar (wygląd nieco większego dynama w pieście) oraz mała masa ( około połowę mniej niżdd). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
yeszie
początkujący
Wiek: 43 Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 16 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014
|
|
|
Myślę że fajnie by było mieć jakiś zapas mocy i móc się czasami pobawić. Ostatecznie wciąż szukam i czytam - co jak wiadomo nie zastąpi w żaden sposób doświadczenia, jeżdżenia. Wolę też mieć mocniejszą maszynę bo pewnie łatwiej ją będzie później sprzedać i rozpocząć z nowym doświadczeniem budowę bardziej pod siebie dostosowanej wersji.
Zmieniając temat czy jeżeli mam power packa 3300 mAh czyli 3,3 Ah - NiMH 7.2V to na ładowarce mikroprocesorowej jaką wartość A muszę ustawić. Minimalnie jest 0.1A. Czy jest jakiś wzór że np. 3300 mAh ma bateria to ładowanie standardowe będzie np 0.3A? |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014
|
|
|
Moja ładowarka "paluszków" jest skonfigurowana w trybie standardowym do ładowania przez około 10h, a w trybie ekspresowym przez 5h. Czyli 0,3A powinno być OK. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014
|
|
|
yeszie napisał/a: | ...Ostatecznie wciąż szukam i czytam - co jak wiadomo nie zastąpi w żaden sposób doświadczenia, jeżdżenia. ... |
Wpadaj na Zlot do Żyrardowa a pojeździsz na różnych wynalazkach i się przekonasz "z czym się to je" |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014
|
|
|
yeszie napisał/a: | Wolę też mieć mocniejszą maszynę bo pewnie łatwiej ją będzie później sprzedać |
A to na pewno. Podobna sytuacja jest na rynku aparatów fotograficznych, im większa matryca tym lepszy aparat, i wszyscy w to wierzą.
Moim zdaniem do wspomagania wystarcza hub 250W, jeżeli waga rowerzysty z rowerem nie przekracza 100 kg. Dla wagi zdecydowanie wyższej powinno wystarczyć 500W.
W terenie górskim moc powinna być dwa razy większa.
Dotyczy to zwykłych rowerów. Jeżeli komuś marzy się elektryczny motocross lub wyprzedzanie samochodów wtedy musi mieć większą moc, ale musi też pamiętać, jak silnie zmniejsza się wtedy zasięg. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|