|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
MY1016 |
Autor |
Wiadomość |
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014 MY1016
|
|
|
Mam kilka silniczków 1016 na 24V, jakie będą obroty przy zasilaniu 36V, 48V, 60V?
Mogą się spalić nie ma to znaczenia - będą 2 próby i tylko tyle muszą wytrzymać.
Ma być zestaw 3-5 silników sprzężonych i maksymalna moc. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014
|
|
|
sprawdzałem - po przewoltowaniu z 24V na 36 V silnik kręcił się mniej więcej o połowę szybciej niż normalnie na 24V... więc idąc tym tropem - przy 48V będzie ok. 5 tyś obr/min a przy 60V byłoby ok 6250 obr/min. Łożyska tego mogą nie znieść albo rozerwie wirniki - toć to chińskie jest... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014
|
|
|
W silnikach PM obroty są proporcjonalne do napięcia, czyli w skrócie 24V 2000rpm, 48V 4000rpm, 60V 5000rpm. Zniszczenie zależy głównie od czasu (na komutatorze musi się wydzielić taka ilość energii, aby go stopić). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 12 Cze, 2014
|
|
|
Super wielkie dzięki, muszę to policzyć dla 36V maksymalnie - rzeczywiście wirnik lub komutator może nie wytrzymać próbnych przejazdów. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23 Cze, 2014
|
|
|
Trochę inny silnik - ale nominalnie miał 24V, jeździłem na 36V i przejechałem 1000km
http://...eria/erower100W |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 23 Cze, 2014
|
|
|
Fajny link, warsztat podobny do mojego.
Gratuluje byłeś pierwszy, Rubbee podpierdzielił Twój pomysł.
Mam jeszcze takie pytanie, czy duża średnica rolki powodowała mniejsze poślizgi? |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23 Cze, 2014
|
|
|
Faktycznie. Mogłem to opatentować prawie 10 lat temu.
Taki napęd jest idealny - cichy i wydaje się mało stratny. Ma też miękkie zazębienie. Problem jest tylko wtedy gdy jest deszcz.
Moje kółko sprawowało się dobrze i polecam takie rozwiązanie. Większy docisk to mniejszy poślizg ale większe opory ruchu. Więc lepiej ustawić lżejszy docisk (mocniej tez dobić oponę) ale mieć mniejsze opory ruchu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|