ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MY1016
Autor Wiadomość
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   MY1016

Mam kilka silniczków 1016 na 24V, jakie będą obroty przy zasilaniu 36V, 48V, 60V?

Mogą się spalić nie ma to znaczenia - będą 2 próby i tylko tyle muszą wytrzymać.
Ma być zestaw 3-5 silników sprzężonych i maksymalna moc.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   

sprawdzałem - po przewoltowaniu z 24V na 36 V silnik kręcił się mniej więcej o połowę szybciej niż normalnie na 24V... więc idąc tym tropem - przy 48V będzie ok. 5 tyś obr/min a przy 60V byłoby ok 6250 obr/min. Łożyska tego mogą nie znieść albo rozerwie wirniki - toć to chińskie jest...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   

W silnikach PM obroty są proporcjonalne do napięcia, czyli w skrócie 24V 2000rpm, 48V 4000rpm, 60V 5000rpm. Zniszczenie zależy głównie od czasu (na komutatorze musi się wydzielić taka ilość energii, aby go stopić).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

Super wielkie dzięki, muszę to policzyć dla 36V maksymalnie - rzeczywiście wirnik lub komutator może nie wytrzymać próbnych przejazdów.
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 23 Cze, 2014   

Trochę inny silnik - ale nominalnie miał 24V, jeździłem na 36V i przejechałem 1000km
http://...eria/erower100W
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 23 Cze, 2014   

Fajny link, warsztat podobny do mojego.
Gratuluje byłeś pierwszy, Rubbee podpierdzielił Twój pomysł.



Mam jeszcze takie pytanie, czy duża średnica rolki powodowała mniejsze poślizgi?
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 23 Cze, 2014   

Faktycznie. Mogłem to opatentować prawie 10 lat temu.

Taki napęd jest idealny - cichy i wydaje się mało stratny. Ma też miękkie zazębienie. Problem jest tylko wtedy gdy jest deszcz.

Moje kółko sprawowało się dobrze i polecam takie rozwiązanie. Większy docisk to mniejszy poślizg ale większe opory ruchu. Więc lepiej ustawić lżejszy docisk (mocniej tez dobić oponę) ale mieć mniejsze opory ruchu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group