|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Wto 22 Lip, 2014 |
Potrzebuję pomocy z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
grzeniu90
początkujący
Dołączył: 22 Lip 2014 Posty: 3 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014 Potrzebuję pomocy z silnikiem
|
|
|
Witam jestem nowy na forum i to jest mój pierwszy post jeżeli zły dział to serdecznie przepraszam i proszę o przeniesienie.
Potrzebuję pomocy z silnikiem (prawdo podobnie od starej pralki) znalazłem go w piwnicy i chciałbym wykorzystać go jako napęd roweru lub konstrukcji wlasnej lecz nie wiem czy będzie się nadawać i tu bym potrzebował pomocy w rozszyfrowaniu kartki znamionowej naklejonej na silniku, bo nie wiem czy wyciągam dobre wnioski...
głównie mi chodzi o to czy on ma tyko 0.83kW i czy dal bym rade zasilić ten silnik 4 akumulatorami 12v 100ah
//tas - poprawiłem link |
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 22 Lip, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
To silnik na prąd zmienny 230V. Raczej sugeruję zakup typowego silnika DC np. z Magmy. |
|
|
|
|
grzeniu90
początkujący
Dołączył: 22 Lip 2014 Posty: 3 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
szkoda, a miałem już nadzieję ze skonstruuję jakaś maszynę z silnikiem elektrycznym...
może istnieje jakaś możliwość przerobienia tego silnika? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
Koszty przeróbki i dorobienia odpowiedniego kontrolera będą większe, niż zakup silnika 800W z Magmy.
Ale się nie poddawaj, zacznij od najprostszych silników 24V 250W. Też dają frajdę A są relatywnie najtańsze. |
|
|
|
|
grzeniu90
początkujący
Dołączył: 22 Lip 2014 Posty: 3 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
tylko ze ja myślałem bardziej o skonstruowaniu w miarę lekkiej ramy coś ala kross i się pobawić w lesie czy na stund go wziąć a tu już mocniejszy silnik potrzebny myślę min 3kW |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 30 Lip, 2014
|
|
|
Pomimo tego że zazwyczaj silnik komutatorowy prądu zmiennego (szeregowy) jest silnikiem uniwersalnym (działa też zasilany prądem stałym) to silnik od pralki niestety takim silnikiem nie jest (bo to klatkowy bezszczotkowy silnik (a)synchroniczny) poza tym musisz wziąć pod uwagę że do osiągnięcia w takim silniku (szczotkowym) mocy nominalnej trzeba podłączyć mu napięcie skuteczne prądu stałego czyli ok. 160V (jako ekwiwalent ~230V) a nie 48V, poza tym obroty takich silników są zupełnie niekompatybilne z obrotami na jakimkolwiek kole więc spiętrza to też problemy natury czysto mechanicznej (przekładnie), nie dziw się więc że odradza się tu takie rozwiązania. Jest wiele prostszych (i tańszych) metod napędu pojazdu z akumulatora.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|