|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
MY1016Z zestaw z magmy |
Autor |
Wiadomość |
arge
początkujący
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 25 Skąd: Oświęcim
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014
|
|
|
arge napisał/a: | jakie to może mieć osiągi przy kole 26cali?
|
Cytat: |
Co o takim zestawie sądzicie? jakie to może mieć osiągi przy kole 26cali? |
Osiągi? Hmmm.... Toczopełzanie ze startem troszkę wolniejszym niż zółw.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014
|
|
|
Przerabiałem kiedyś rower na taki silnik z przekładnią, ale na 20 calowych kołach, to nie było aż tak tragicznie. Zbierał się całkiem przyzwoicie i latało to około 25 km/h. Tylko, że nie napędzało to bezpośrednio łańcucha, a była tam osobna zębatka na tylnym kole.
Do 26 cali raczej bym tego nie stosował, chyba, że z tyłu będzie przerzutka, może to coś da. |
|
|
|
|
arge
początkujący
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 25 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Czw 01 Sty, 2015
|
|
|
powiem szczerze że widziałem już na popularnym serwisie aukcyjnym rowery z zamontowanym właśnie takim silnikiem. Zamontowane było to nad przednim kołem i napędzało to niby przednie koło za pomocą zębatki 16z, ale o osiągach nic nikt nie pisał. Drugim rozwiązaniem było napędzanie tak naprawdę korby na największą zębatkę i wolnobieg był jakimś cudem zamontowany na silniku z jakąś małą zębatką. Oba rozwiązania są mi całkowicie obce, w wykonaniu tego silnika. Dla tego pytam co sądzicie o tych rozwiązaniach z tym silnikiem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Sty, 2015
|
|
|
Coś tam klecę. Jak zrobię, to pokażę |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 01 Sty, 2015
|
|
|
arge napisał/a: | Drugim rozwiązaniem było napędzanie tak naprawdę korby na największą zębatkę i wolnobieg był jakimś cudem zamontowany na silniku z jakąś małą zębatką. |
Chyba masz na myśli to rozwiązanie: http://bimoto.pl/zestawy-...ktrycznymi-bldc
Budowę zestawu korbowego można znaleźć na stronach Biura Patentowego, albo jeszcze bliżej: wpisz "Bimoto" do szukajki na naszym forum.
http://bimoto.pl/informacje-techniczne |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2015
|
|
|
arge napisał/a: | Drugim rozwiązaniem było napędzanie tak naprawdę korby na największą zębatkę i wolnobieg był jakimś cudem zamontowany na silniku z jakąś małą zębatką. Oba rozwiązania są mi całkowicie obce, w wykonaniu tego silnika. Dla tego pytam co sądzicie o tych rozwiązaniach z tym silnikiem. |
Ten układ nazywa się mid drive. Mam mida na tym silniku. Bardzo fajna sprawa bo:
-Pożera mniej energii niż popularne silniki 9c w piaście
-Pozwala brać podjazdy typu ''ściana" i jednocześnie jest całkiem szybką jazdę na prostym.
-Pozwala łatwo dostosować wspomaganie do pedałowania
-Całość elektryczno mechaniczna jest lżejsza 3-4 kg niż przy zestawie z 9c
Przykładowe zestawienie mojego mida 24v 350w ( bat. 8s2p) na rowerze mtb hardtail z moim drugim e bajkiem na 9c 10x6 ( sterownik 48v batka 12s2p li po) rower full na ramie schwinn rocket 88:
Mid 30-33km zasięgu, 9c 24-25km zasięgu. Oba przy podobnym stylu jazdy (Jeżdżę dosyć ostro, ale ciągle wspomagam pedałując). Prędkości średnie podobne, na tych samych trasach: 29-31 km/h dla mida i 30-32 dla 9c.
Wady mida to hałas przekładni (choć to i zaleta bo jak jedziemy śmieszką to piesi schodzą )
i fakt że szybciej zużywa zębatki na kole. No i do kosztów eksplantacji trzeba doliczyć też jednorzędowe łańcuchy silnika.
Z plusów bajka z 9c: Lepiej się zbiera ( nie trzeba wachlować biegami) znacznie cichszy silnik, całość jest bardziej bezobsługowa. |
|
|
|
|
arge
początkujący
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 25 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2015
|
|
|
A czy mogłbyś mi podpowiedzieć jak z wolnobiegiem, czy masz zamontowany na korbie czy przy silniku? bo takie wlaśnie rozwiązania gdzieś na necie znalazlem. Co do przerobki korby to mimo schematów na stronce podanej przez kolegę w poście wyżej to ja po prostu nie wiem jak wyczarować podobną korbę. Po prostu nie mam koncepcji jak to zmontować, co użyć itd. a nie chcę tego rozwiązania odpuszczać bo mi się bardzo taki mid podoba i wydaje mi się że ma potencjał choć co do 250w 24v z przekładnią to nie jestem pewien czy da radę. |
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
arge napisał/a: | A czy mogłbyś mi podpowiedzieć jak z wolnobiegiem, czy masz zamontowany na korbie czy przy silniku? |
I na korbie i na silniku. Dzięki temu mogę:
-Jechać na samych pedałach bez oporu silnika
-Jechać na samym silniku gdy pedały stoją w miejscu
-Pedałować wspomagając silnik
Do zamontowania zębatki na korbie potrzebujesz korbę traialową: http://www.trialshop.pl/pl/40-korby
Do zamontowania zębatki na silniku do zębatki silnika trzeba przyspawać miskę supportu i na nią nakręcamy wolnobieg. Tu istotne jest by miska byla z odpowiedniej strony suportu - tak by silnik w czasie jazdy dokręcał zębatkę, inaczej będzie się odkręcać.
arge napisał/a: | choć co do 250w 24v z przekładnią to nie jestem pewien czy da radę. |
U mnie jest zasilany 33,v więc przewoltowany przy wadze 80kg mykam nim z pedałowaniem po 45km/h po płaskim. Pod górki gdzie normalnie jadę 15-20 km/h z wspomaganiem lecę 30-35 km/h. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
Yin, a można gdziekolwiek dostać taniej takie korby, nowe bądź używane (najtańsze w trialshop to 150zł; to źródło znałem)? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | Yin, a można gdziekolwiek dostać taniej takie korby, nowe bądź używane (najtańsze w trialshop to 150zł; to źródło znałem)? |
Na allegro możesz nie szukać... nie ma... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
arge
początkujący
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 25 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Panowie, a co sądzicie o drugim rozwiązaniu. Montaż tylnego kola w przedni widelec 26cali z piastą typu "kontra" z pojedynczą zębatką z wolnobiegiem tam będzie pewnie zębatka 16z i silnik 250w 24v z przekładnią i zębatka na silniku prawdopodobnie 11z ? co takie rozwiązanie warte?
Z tego co tak sobie przeglądałem to typowy silnik w piaście 250w z przekładnią planetarną ma 251rpm a silnik 250w 24v my1016 z przekladnią ma 353rpm na wyjściu jak się do tego odnieść? teoretycznie powinien na chłopski rozum mieć większy v-max |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
arge napisał/a: | teoretycznie powinien na chłopski rozum mieć większy v-max |
Tak - o ile moc mu na to pozwoli.
Ja męczyłem MY1016 bezprzekładniowego (2500 obr/min) gdzie na silniku miałem 11Z a na kole 80Z. Koła 26". Ruszyć ruszało po płaskim ale wystarczało żeby na drodze pojawiła się niewielka górka i silnik nie miał już mocy.
Na tym samym przełożeniu silnik 500W radzi sobie zdecydowanie lepiej - bynajmniej nie grzeje się tak jak na 250W... A zjarmoliłem 250-tki 2szt... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
arge
początkujący
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 25 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Masz rację, ale jeszcze łudzę się że ta wbudowana przekładnia w tym MY1016 powinna coś dać więcej od takiego zwykłego bez przekładniowego. Przecież ten bez przekładni ma ok 0,9NM a ten z przekładnią coś chyba ok 9 z czymś NM jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie szybko żebym nie siał propagandy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|