|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
V max a rozmiar koła - jak obliczyć? |
Autor |
Wiadomość |
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015 V max a rozmiar koła - jak obliczyć?
|
|
|
Nabyłem od Tasa RHR2804 (14x4) - i dylemat: zapleść go w obręczy 20" czy 26"
Silnik ma iść do poziomki więc że względu na krótszy rozmiar roweru wolał bym dać go do 20" ale jeśli miało by to mocno ograniczać prędkość to dam do 26" i przemęczę się z większymi gabarytami.
Czy ktoś ma 14x4 w kole 20" i może powiedzieć jaką prędkość uzyskuje na zasilaniach 48v lub 60v?
Edit: z symulacji na http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html wynika że z zasilaniem 67v na kole 20" silnik powinien uzyskać 71 km/h i 78 km/h na kole 26". Pytanie na ile obliczenia pokrywają się z praktyką? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
Yin napisał/a: | Czy ktoś ma 14x4 w kole 20" i może powiedzieć jaką prędkość uzyskuje na zasilaniach 48v |
Sam jestem ciekaw bo mam właśnie takie parametry ale jeszcze nie mam do czego założyć koła. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
Mniejsze koło, to większy moment, a prędkość "robi" się napięciem, dlatego silniki przekładniowe mają mniejszą wagę (szybciej się kręcą). Jak pojedziesz pod dużą górkę, a będzie mały moment, to i tak nie pojedziesz 70km/h. Moim zdaniem mniejsze koło jest lepsze. Prędkość (max) można policzyć, jeżeli przy 67V jest 71km/h, to przy 48 będzie ponad 50. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
Mi chodzi o coś troszkę innego - wiemy że ten konkretny silnik ma prędkość maksymalną przy 48V: 63km/h i 60V: 75km/h zapleciony w kole 26"
Moje pytanie jest takie - jaką prędkość maksymalną będzie miał ten konkretny sinik przy napięciu 48v lub 60v zapleciony w kole 20"
Z symulatora wynika że różnica nie powinna być większa niż 7 km mniej dla 20" w porównaniu z 26". Pytanie czy ktoś to fizycznie zweryfikował? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
Z grubsza 20/26 ×V, 48km/h dla 48V i 57km/h dla 60V. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015
|
|
|
Nie wiem jaką prędkość uzyskuje silnik 10x6 w kole 26cali ale ten silnik zapleciony fizycznie w koło 20cali na 12s Li-po jedzie po równym 35km/h z osobnikiem 90kg (sam rower jakieś 35kg). Różnicę jak znasz dla koła 26 wyliczysz a potem podstawisz do silnika 14x4. Ja bym to pchał do koła 20cali . Takie rozwiązanie ma prawie same plusy a jak by się okazało że jednak za wolno to dołożył kilka s. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015
|
|
|
Ale wy widzicie problemy...
Każdy silnik powinien mieć podane maksymalne obr/min albo chociaż znamionowe. Jeśli znacie obwód koła w metrach i obroty silnika to gdzie jest problem w liczeniu? Ilość obrotów na 1 min x obwód koła i wyjdzie Wam ile zrobicie metrów/min. Potem gdy chcemy odczytać ile km/h pojedziemy to redukujemy ilość metrów przez 1000 a liczbę mniut mnożymy x 60... Ot i cała filozofia... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2015
|
|
|
Tyle że to nie działa względem tego co chińczyk napisał o silniku . Bo ja np jak miałem silnik 9x7 który według nich miał mieć 0,93km/h/1V w kole 26cali u mnie w kole 24cale na równej drodze i to z aku od 10-20s miał 0,78km/h na 1V napięcia a 2 cale nie powinny zrobić aż takiej różnicy w realu.Więc moim zdaniem coś jest chyba nie tak w tych ich opisach .Chyba że na silniku co innego napisane a co innego w środku miałem . |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2015
|
|
|
Napięcie jest podawane na silniku, więc należy uwzględnić spadki na baterii, sterowniku i przewodach. Dodam że silnik mógł pracować przy ograniczeniu prądu przez sterownik. Ten parametr sprawdza się bez obciążenia. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2015
|
|
|
Bo to należy podawać dane z praktyki, a nie z karty katalogowej.
Silnik 10x6 ma 1km/h na 1V zasilania w praktyce, czyli na zasilaniu 65V podawanym na silnik pojedziemy prawie 65km/h.
Silnik 12x5 jest 20% szybszy i 20% słabszy i rozpędza się do ~72km/h na równej drodze bez wiatru w praktyce.
Chyba sposób nawinięcia jest proporcjonalny i liniowy do uzyskiwanej prędkości i momentu. Więc w 9c to akurat się fajnie porównuje, bo ten parametr jest wiadomy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 03 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2015
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Napięcie jest podawane na silniku, więc należy uwzględnić spadki na baterii, sterowniku i przewodach. Dodam że silnik mógł pracować przy ograniczeniu prądu przez sterownik. Ten parametr sprawdza się bez obciążenia. |
Ja zawsze wszystko ostro przewymiarowuję . Kable sterownik-aku 4mm2 x dwa dla każdego bieguna, aku to Turnigy 20-30C tyle że po 6szt równolegle (30Ah) (mostki połączeniowe lity miedziany drut 6mm2 ostro zacynowany). Sterownik tylko 50Amax na tak przygotowaną baterię to nic . Spadek przy max prądzie to 2-3V max przy aku 14s . Więc cała różnica pochodziła by praktycznie tylko z powodu pracy silnika bez obciążenia .
tas napisał/a: | Bo to należy podawać dane z praktyki, a nie z karty katalogowej.
Silnik 10x6 ma 1km/h na 1V zasilania w praktyce, czyli na zasilaniu 65V podawanym na silnik pojedziemy prawie 65km/h.
Silnik 12x5 jest 20% szybszy i 20% słabszy i rozpędza się do ~72km/h na równej drodze bez wiatru w praktyce.
Chyba sposób nawinięcia jest proporcjonalny i liniowy do uzyskiwanej prędkości i momentu. Więc w 9c to akurat się fajnie porównuje, bo ten parametr jest wiadomy. |
To jak to się ma do mojej praktyki czyli miało być 0.93 a było 0.79 ? Miałem inne bebechy ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|