|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Czw 05 Mar, 2015 |
Wizje, teorie, alternatywy |
Autor |
Wiadomość |
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 12 Mar, 2015
|
|
|
Po przeanalizowaniu sprawy. Jeżeli bateria ma balansowanie aktywne, to nie ma problemu. Jezeli balansowanie jest pasywne to wyłączenie diod po wyrównaniu napięć (nominalne napięcie/prąd ładowarki) powinno rozwiązać sprawę balansowania. Da się bez rozbierania akumulatora stwierdzić jaki rodzaj balansera jest w baterii? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015
|
|
|
Tak, ładowanie bez diody sprawi ze jest wieksza szansa zadzialania BMS. Nie wiemy jakie napiecie Umax ma oryginalny zasilacz. Przy innych modelach dostosowanych do 42 V, przy 41,5 V to ladowanie jest nadal w granicach 1 A. Zielona lamka zapala sie przy 42,0 - 42,08 V i to po pewnym czasie (probkowanie napiecia)
Może któryś z naszych czytelnikow ma zasilacz do tego modelu i zmierzy napiecie.
Niestety jesli nie ma odstępu do złącza cel, trudno w 100 % byc pewnym stanu balansowania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015
|
|
|
WojtekErnest nie mogę dać ci "pomógł" (chyba że Tas zrobi to w moim imieniu), lecz jestem wdzięczny za pomoc. Teoria to jedno, lecz praktyka czyni MISTRZA. Znalazłem parametry chińskiego BMS'a,
http://www.made-in-china....-of-E-Bike.html
być może podobnego do mojego w baterii. "balance detection voltage" tego BMS'a jest na poziomie 4.175V ±0.025V więc moje 41.72V na ładowarce, przy założeniu błędu pomiaru wattometru na poziomie 0.3-0.5% + 2-3 oraz faktu że przy zasilaniu impulsowym faktyczny poziom napięcia może być wyższy, więc powinno być OK. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015
|
|
|
Nie namawiam Cie do zmiany BMS-a. . Zresztą ten jest standardowy/'ekonomiczny', maly prąd balansowania, prad max 16A itp.
Nie wiemy obaj jakie parametry ma oryginalny zasilacz, jaki typ ogniw -parametry ma Twoj pakiet. Moze nie mam racji ze napiecie Twojego jest trochę za male ?
Ale spotyka się zasilacze które maja nawet 43,2 V.
Generalnie każdy z nas który używa zamkniętego fabrycznego pakietu ma niedosyt informacji bo brak prostego dostępu do złącza balansera.
Dlatego warto to czasem sprawdzic, bo ogniwa -BMS - zasilacz winny do siebie pasowac.
I to bylo celem moich podpowiedzi. A Twoje pomiary z 1 diodą do zasilania drugiego pakietu, też
coś ciekawego wniosly dla innych.
Dzieki za uznanie |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|