|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Nowy silnik ETEK-R 450$ |
Autor |
Wiadomość |
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2008
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Montujesz przetwornicę impulsową: zakres napięć wej. od 4V do 60V lub do 72V; |
Są produkowane takie cudeńka?
Pewnie cena jakaś kosmiczna.
Jak jadę samochodem i muszę zachamowac to aż mnie serce boli |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2008
|
|
|
Nie znalazłem takich układów, chociaż szukam coś takiego.
Możesz przełączać regulator (szeregowo dioda: silnik jako zasilanie, wyjście na akumulatory, ale już na niższe napięcie - akumulatory też trzeba by przełączyć na połowę i jeszcze raz na połowę) wszystko podwójnymi stycznikami.
Można dodatkowo akumulatory łączyć diodami na plusach i na minusach na stałe, a potem na dpowiednie punkty akumulatorów podać przez diodę i regulator napięcie z silnika.
Trzeba dobrać prądy i narastanie, żeby nie wylecieć przez szybę. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2008
|
|
|
No tak, z tymi diodami i stycznikami toby działało,ale straszna komplikacja i straty dodatkowe przy pracy jako silnik.
parę procent zasięgu sie uzyska,a pewnie pare straci.
Gra nie warta swieczki. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008
|
|
|
Rudzik !
Pochwal się już efektami z tym Etekiem.
A może tak to Cię zafascynowało, że nie możesz wydusić słowa z nadmiaru szczęścia. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 06 Maj, 2008
|
|
|
Etek 2 tysiaki, tani japoniec ze 3 tysiaki, ile trzeba zapłacić za kontroler? |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Maj, 2008
|
|
|
Niewiele mam do pisania, brak czasu, za 2 tygodnie córka ma komunię, żona męczy z robotami domowymi, dokańczam schody - robota stolarska. Ale w króciutkich wolnych chwilach drobne roboty robię, jednak związane z e-samochodzikiem. Jak wiecie ma to byc pojazd z napędem na obie osie. Na złomie znalazłem rozbitą skrzynię biegów od cinquocento 700, wymontowałem mechanizm różnicowy, jeden czop był zjechany, dorobiłem tulejkę pośrednią na tokarce pod łożysko, załozyłem na klej locitte, na to nowe łożyska stożkowe, wymieniłem zębatki na nowe z malucha , dzięki temu mam identyczne dwa zespoły napędowe o identycznym przełożeniu na obu osiach i załatwiony problem napedu półosi innego typu z przodu i z tyłu, wejdzie to do obudowy mech. róznicowego od malucha, muszę tylko roztoczyc otwory pod łożyska ( w wersji CC są ciut większe), muszę więc dorobic odpowiedni wytaczak i zamocowanie obudowy skrzyni biegów na łozu tokarki, tak aby to precyzyjnie roztoczyc. Tylny naped juz gotowy , klasyczny od malucha. Dostałem dwa nadkola wewnetrzne od cinquecento ( http://www.allegro.pl/ite...rzod_prawe.html ), pozwalające na zamontowanie przedniego zawieszenia. Czekam na kompletną tylną belkę zawieszenia od malucha ( http://www.allegro.pl/ite...p_46575600.html ). Wtedy będzie mozna całośc zespawac do ramy. Nastawiam się raczej na zimę z tymi robotami montazowymi. Powinienem raczej dokańczac skuterek, bo jest ciepło i mozna pojeździc...ale jakos tak ciągnie mnie do tego samochodzika. A co do silnika...lezy i czeka w pudełku Za jakis czas kupie drugi ( w końcu maja byc dwa silniki w samochodziku ).
Tak więc robie sobie tak dla przyjemnosci....może do emerytury ( 20 lat ) zrobię ))
Wiesiek |
|
|
|
|
adjl [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Paź, 2008
|
|
|
znowu jakaś przeróbka, tym razem MANTA MOTOR
Koszt 470$. Czy to jest coś warte?
Są jeszcze tam po 290$, ale niewyważone (tak mi się wydaje, "not balanced"?)
Czy wentylator w tym ETEKu rudzika ma wystający wał silnika z drugiej strony? Skoro jest tam wentylator może dałoby rade zdjąć go i połączyć z drugim takim etekiem? Oczywiscie wentylator zamontowac spowrotem do chlodzenia |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Dolas [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2008
|
|
|
Nie taka znowu okazja na amerykanskim ebayu bywały już tańsze eteki,
z tego co widac na ich ebayu to dużo ludzi kupuje silnik z zamiarem budowy jakiegoś EV ale później rezygnują i sprzedają silnik
W styczniu udalo mi sie nawet wylicytować takiego z 297 Bagsów ale facetowi widoczne bylo z tanio bo za cholere nie chciał wysłać do Europy
niestety ale taki jest poziom amerykanów. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008
|
|
|
Jak na 20 tyś. kupujących, z tego 40 ludzi się rozmyśli - to chyba mało, a tych 40 kupią inni i coś budują.
Te tańsze są na mniejsze napięcia (tak gdzieś u nich wyczytałem). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|