Obręcze - rowerowe alternatywy dla obręczy moto |
Autor |
Wiadomość |
jaca622
początkujący jaca622
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Wrz 2014 Posty: 40 Skąd: Police
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
czyli mach1 Mad na 2.5 mm bedzie |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
Czemu szukacie tylko obręczy 24"? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
Bo są alternatywą dla 19" moto i są do jazdy po górkach. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
A do tego opony też rowerowe, tak? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
Tak. Z tym, że tu też jest ciężko, bo to muszą być pancerne opony. Jeszcze nie szukałem czegoś na wzór sprawdzonych CST ale na 24". Do obręczy 39mm trzeba opony 2.75, a nawet 3.0"
Ale warto powalczyć i rozpracować temat, bo to daje ponad 3kg oszczędności w masie końcowej pojazdu (względem rozwiązań moto), a to prawie 10% mniej od całości. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
tas ale po co na przód dawac równie grubego kapcia jak na tył? w żadnym moto się tak nie robi bo to niczemu nie służy, na przód można owszem na tą samą obręcz dać ale węższy kapeć, z bieżnikiem kierunkowym a nie napędowym. |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
Bo mam taką wizję.
W rowerze nie ma bieżnika napędowego i kierunkowego o takiej jasnej granicy. W moto są, bo to jest moto i mają z tego samego powodu, dla którego koła mają różne średnice.
Z kolei ja nie widzę żadnego sensu w dawaniu różnych opon w rowerze. Po prostu nie wierzę w zalety, a upatruję w tym działanie na własną szkodę, umniejszenie jakości i bezpieczeństwa jazdy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
no więc się mylisz, w MTB/XC w przeciwieństwie do szosówek stosuje się właśnie komplety opon napęd/kierunek jak na załączonym obrazku poto by przednie koło miało lepsze trzymanie boczne w zakrętach, jest to oczywiście kompromis między siłą hamowania takiej opony a trzymaniem kierunku jazdy w zakrętach dlatego tez igiełki sa skośnie do przodu a nie całkiem wzdłuż opony i zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, im szybciej tym bardziej odczuwalnie w zakrętach. |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
Zwał jak zwał, nie chce mi się walczyć z mitami, jakich to w rowerowych klimatach pełno.
Nie mam zamiaru się dopatrywać czy dana opona ma +5% trakcji na błocie i -3% trakcji na szutrze, tamta trzyma o 7% lepiej na zakrętach ale za to hamuje o 4% słabiej.
Może i pomaga, może nie pomaga, hó kars. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
ale piszesz, że na wadze Ci "kers" to po co pakować klocek w przedni widelec z 0,5kg cięższą oponą o mniejszej średnicy i mniejszej zdolności pokonywania przeszkód? zresztą pewnie masz rację, to tylko % , zostawmy to. |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
O to to, mądrze mówisz.
Hipotetyczne procenty to zostawmy teoretykom-specjalistom forów internetowych o rowerach niech się tam sprzeczają o połówki calów, milimetry, gramy. Oni tam zawsze mają dużo do opowiadania, każdy co innego. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
Ja do Mxusa szukam właśnie 24" i w sumie trafiłem też na tego sun rims. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
Z mojego doświadczenia z przodu opona gruba z tyłu może być cieńsza aby zaoszczędzić na wadze. Ja tak mam i sobie chwałę, nie widzę najmniejszego sensu dawać z tyłu kloca. Przyczepność w rowerze to głównie przód.
Jak przód dostanie uślizgu to już się praktycznie nie uratuje, tył można jeszcze wyprowadzić. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015
|
|
|
Tak tylko wspominając, okazało się, że nie trzeba wyjmować kapsli/oczek aby włożyć nypel na szprychę 2.5mm.
Wystarczy wiertłem 5mm poszerzyć otwór i już wchodzi |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016
|
|
|
A próbował ktoś do obręczy double track zmieścić szprychy 3,2mm po usunieciu kapsli i rozwierceniu otworów ? |
|
|
|
|
|