Przesunięty przez: tas Śro 28 Paź, 2015 |
Dyskusja: Watomierz + licznik rowerowy |
Autor |
Wiadomość |
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
Więc tak na szybko można by poprawić/dodać:
1. separację danych w logu aby np. zapis nie wyglądał tak: "2015-09-26 23:14:41 sobota DST:0.00" a tak: 2015-09-26 23:14:41 sobota DST;0.00. Zmiana : na ; po DST i reszcie ułatwi import danych do pliku xls i ich edycję,
2. Dodanie napięcia całego pakietu w logu z powodu jak wyżej, np. przed napięciem C1, wiem że mogę policzyć z cząstkowych
3. Fajnie jakby % akumulatora liczył z napięcia całego pakietu i nie kasował się po resecie danych akumulatora.
Pozdrawiam |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
1. ok
2. ok
3. teraz procent naładowania liczy wg wzoru: Pojemność aku - zużyte ah. Jak zrobię wg napięcia to wynik nie będzie dokładny. Różne baterie mają inne charakterystyki rozładowania itd.
Dodatkowo przy poborze prądu wskazanie by się zmieniało. Myślę, że tak jak jest jest lepiej, ale jak więcej osób będzie tak wolało to zmienię.
Ewentualnie mogę dodać nowe pole np.
PS. bloodyopel - dzięki za pomysł, kupie takie jak na zdjęciu. Szukam jeszcze jakiegoś przewodu 8 żyłowego, najlepiej o jak najmniejszej średnicy zewnętrznej (żeby nie był zbyt duży w porównaniu do wymiarów obudowy całego licznika 45x50x12). |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
Spoko
A co do pkt. 3 to również jestem za dotychczasowym sposobem podawania procentu naładowania. Pikacz robi to dokładnie tak samo. A podawanie z napięcia jest niemiarodajne bo raz tak jak mówisz napięcie nie schodzi liniowo oraz przy obciążeniu podczas jazdy mniej lub więcej ale zawsze przysiada |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015
|
|
|
8 żył ma rj45 i jest całkiem spoko wymiarowo. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015
|
|
|
mleczny, oczywiście chodziło o skrętkę UTP?
Skrętka fakt tania ale niestety drut czyli twarda, sam używałem jej do wyprowadzenia wtyczek do alarmów i raczej drugi raz bym tego nie zrobił |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015
|
|
|
Jest skrętka z linkami |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015
|
|
|
Adam Wysokiński, to nawet nie wiedziałem, wszechobecne są druty |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015
|
|
|
Taaa skrętka typu linka jest super mięciutka i mniej podatna na złamania |
|
|
|
|
hudy147
stażysta
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 164 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Sob 03 Paź, 2015
|
|
|
Skretka u mnie w rowerze służy do przesyłania napięć do woltomierza i amperomierza. Przez nią tez idzie sygnał do przekaźników i do świateł. Wewnątrz skretki akurat mam linke. Drut nie nadaje się ale linka sprawdza się super. Przez 8 żył można puścić całkiem sporo informacji do wyświetlaczy. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Paź, 2015
|
|
|
michal214 napisał/a: | Aktualizacja oprogramowania na telefon.
Jak chcecie inne czasy interwału zapisu czy funkcje dajcie znać.
|
Mnie brakuje :
a) NA EKRANIE NAPIEC SEGMENTOW BATERII wymuszenie zapisu danych przez dotkniecie na ekranie.
b) autozapis gdy któraś cela przekroczy próg alarmowy
Bo autologer co n sek/min to jedno a zapis gdy chcemy albo zapis rzeczywistego problemu to drugie.
Podsumowując : BARDZO przydatna apka zarówno do monitorowania w czasie jazdy, jak i stanu ładowania 'na odległość'. W moim przypadku gdy ładowanie odbywa się w innym pomieszczeniu i 'pudełko' postawione nieco wyżej powoduje, że mam zasięg odczytu BT
w pokoju/miejscu w którym leży telefon lub tablet. A więc widać/słychać równomierność ładowania cel i ew max napięcia.
Pozdrawiam i życzę sukcesów |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Paź, 2015
|
|
|
Tyle osób zakupiło a nikt nie wrzuci jakichś faktycznych testów watomierza?
Screen z dzisiejszego dojazdu na spotkanie w Warszawie - rzeczywista prędkość 35-40 km/h. Wh/km tak jak wh są trochę zawyżone ze względu na kalibrację, gps ma bardzo mały błąd względem dobrze wykalibrowanego licznika rowerowego.
Czujnik temperatury jeszcze nie podłączony, zasięg w "terenie niezabudowanym" jest całkiem spory - z ponad 13 metrów będzie. Apka nie była w najnowszej wersji więc błąd po wyjściu zasięgu bluetotha występuje (nie chciało mi się instalować nowej wersji ze względu na ponowną kalibrację cel i prądu)
Tak w ogóle widzę w tym watomierzu narzędzie, które może rozwiazać wszelkie wątpliwości w wielu kwestiach owianych mitami i spekulacjami. FOC vs blok, lipo vs lion vs lifepo4, 12x5 vs 10x6 vs 9x7, koło 24 cali vs 26 cali, wpływa wagi koła na wh/km, wpływ wagi kierownika plus roweru, ciśnienie 2 bary vs 4.5 bara itd itd. Zapewne niebawem otworzę wątek na ten temat. Wystarczą tylko chęci użytkowników danych konfiguracji do testów.
Chylę czoła przed autorem bo dokładnie takiego narzędzia potrzebowałem :] |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
hudy147
stażysta
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 164 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pon 05 Paź, 2015
|
|
|
Ja wciąż czekam na wersję 18s i na razie nie ma do kupienia. Jak zrobisz wątek to zrobię testy na silniku 7x9. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 05 Paź, 2015
|
|
|
sietaz to ja Ci kibicuję w testowej wytrwałości i będę czekał na Twoje testy bo mnie to bardzo interesuje (szczególnie różnica w średnicy koła obecnie) i to na jednym obiekcie testowym - czyt. na Tobie .
Wiesz styl jazdy też ma duży wpływ na takie porównania i lepiej jak jedna osoba będzie mogła coś z czymś porównać i najlepiej na jednym rowerze z kolejno zmienianymi komponentami, im mniej zmiennych między kolejnymi testami tym lepsze porównanie i dokładniejsze obliczenia
Testowanie wszystkiego na raz nie ma sensu przy różnych maszynach/kierownikach/silnikach/aku za dużo zmiennych. |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015
|
|
|
michal214
Napisz proszę jaki typ czujnika temperatury stosujesz. Będę niebawem zamykał silnik i chciałem odpowiedni zamontować. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015
|
|
|
Nowa seria watomierzy bt będzie współpracowała z termistorami ntc 10k. |
|
|
|
|
|