Rozpocznę może od wskazówki:
- Przeróbki rowerów na kołach większych niż 26" (27,5, 28, 29) - kręcenie dużym kołem jest dla silnika większym wyzwaniem niż mniejszym. O ile na szosie nie powinno się odczuwać skutków ubocznych to wraz ze wzrostem ilości górek lub terenową jazdą wady dużego koła zaczynają być bardzo widoczne. Większe zużycie energii, mniejsza efektywność, większe grzanie, wyższa prędkość minimalna efektywnej jazdy.
Aby minimalizować efekt powinno stosować się jak najwolniejszy silnik z dużym momentem. Wtedy niższa prędkość będzie zrekompensowana średnicą, a wyższy moment łatwiej zakręci dużym kołem.
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015
Dodam, ku pamięci, że opony należy pompować do maksymalnego ciśnienia podanego na oponie. Opory toczenia zmniejszają się radykalnie i zasięgi wtedy są największe.
Jaki BLDC montowany w kole ma największą moc/moment już od dołu(nie prędkość), jest w miarę łatwy do dostania i ma dość sensowny stosunek jakości do możliwości? Taki do zamontowania w ramie customowej. Jaką baterię do niego podpiąć by wyciągnąć z niego tą moc? I czy sterownik SVMC060080 go ogarnie?
Wsadzenie tego silnika w koło 24' z tyłu i 26' z przodu to dobry pomysł? Czy lepiej jeszcze zmniejszyć rozmiar tylnego koła? Jak będzie optymalnie wyglądowo/mocowo oraz w miarę komfortowo? Większe koło trochę lepiej wybiera ...
Zrób 24"/24", znośnie wygląda z balonami.
"Trochę lepiej" to jest głównie placebo, lawina tsunami momentu obrotowego z nawiązką zastąpi Ci tą łyżeczkę smutku duszy po stracie 2" na kole
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Tas Ty zasuwasz po bezdrożach weź zdradź jaki silnik do tego? 24/24 ' koło i co dalej? Jaki jest optymalny wybór na elektrycznego crossa za rozsądną kasę? Tak bym się nastawił na kolejne 2 lata zbierania
Widziałem i zazdroszczę jazdy na tym monstrum. Mi bardziej chodzi o to jaki model/numer silnika Mxus wg Ciebie sie najlepiej nadaje do tego typu 'zabawy'? Statystyki statystykami a doświadczenie bezcenne . Wiesz tak z praktycznego punktu widzenia. No i na jakim zasilaniu,
W Twoim przypadku im wolniejszy silnik tym lepiej (cros leśny po wertepach chcesz mieć tak ?) . Piszę to też ze swojego doświadczenia z terenów kaszubskich . Ja teraz zamiast zasuwania bardzo szybko po prostej z dużymi prądami wybrałbym zamiast RHR-205/50 najwolniejszego Mxusa .
Edit: Poprawione literówki .
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Sob 10 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 112 Skąd: Polska
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
Plan taki:
Cruiser na kołach 24", silnik mxus 4T, sterownik wektorowy, pakiet li-ion 18650 20S 8P lub 10P.
Prąd w granicach 50-70A.
Wyjdzie mi z tego fajna prędkość ~60km/h i pytanie do Tasa i innych co wozili się na superbajkach, czy przyspieszenie/moment będzie urywać dupę i stawiać koło?
Czy do takiej mocy warto już pakować się w mxus'a? czy może jeszcze coś z rodziny RH28xx dało by rade?
Ja miałem RHR-205/50 czyli nawój aż 23x3 i przy 60V i prądzie max 150A z dodania manetki każdy leżał na plecach w 1,5sek mimo że ostrzegany by ostrożnie dodawać gazu . Działo się tak nawet z osobnikiem ponad 130kg a rower też ważył ze 45-48kg. Więc Ci odpowiadam tak ,będzie stawał na koło i to nawet bardziej jak w porę nie zareagujesz że jest za ostro . Koło z tyłu miałem 16x1.40 (obręcz moto) a opona 16x2.75 więc koło wychodziło po pomiarach z zewnątrz jakieś 23cale .Jak się będzie wspinał na koło zależy też w dużej mierze od rozkładu masy i od miękkości zawieszenia również przedniego oraz ogólnie od rozstawu kół .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum