Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość? |
Autor |
Wiadomość |
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
Ja będę montował zestaw na kołach 24", Mxus 3T z chłodzeniem olejowym, 20s 150A - 350A w fazy. Trzeba będzie potestować efektywność tego chłodzenia, bo to jakby nie patrzeć max moc w okolicach 12 kW. Prędkość będzie oscylowała około 80-85 km/h na tym zestawie;) Ofc na ramie customowej - Vector. Jak będzie niekontrolowanie na koło leciał to zrobię trochę dłuższy wahacz. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
maciex93 napisał/a: |
Wyjdzie mi z tego fajna prędkość ~60km/h i pytanie do Tasa i innych co wozili się na superbajkach, czy przyspieszenie/moment będzie urywać dupę i stawiać koło? |
Moment jest potworny, taki, że jak pierwszy raz jechałem na czymś co ma 8kw to po zejściu mi się kolana trzepały
Przeróbki rowerów klasycznych - potrafi podnieść na koło i wcale nie trzeba jakichś gigantycznych mocy.
Cruisery, chopery - nie podniesie bo za długie to są rowery więc luz
Customy - jeździłem na paru mocarnych i nie podnosiło, ale wyraźnie odciążało przód.
U nas tu w okolicy się wyłożył ludek na takim rowerze, mimo, że wiele lat na motocyklach jeździł. Podejrzewam, że dlatego iż gdyż w spaliniaku dajesz gazu - chwila przerwy - przyśpieszenie a na elektryku to wiesz - dajesz gazu - 0sek - przyśpieszenie. No i dał sobie gazu zanim wyszedł z zakrętu, przód całkiem odciążyło, stracił panowanie i go sponiewierała bestia. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
tas napisał/a: |
U nas tu w okolicy się wyłożył ludek na takim rowerze, mimo, że wiele lat na motocyklach jeździł. Podejrzewam, że dlatego iż gdyż w spaliniaku dajesz gazu - chwila przerwy - przyśpieszenie a na elektryku to wiesz - dajesz gazu - 0sek - przyśpieszenie. No i dał sobie gazu zanim wyszedł z zakrętu, przód całkiem odciążyło, stracił panowanie i go sponiewierała bestia. |
I to mi się podoba |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
Kiedyś na zlocie przejechałem się rowerem po mokrym betonie z dwoma silnikami w kołach. Coś kole 3 kW, lub i więcej. I byłem mocno zdziwiony, że jadąc coś kole 30 km/h i dodaniu gazu oba koła weszły w buksowanie. Szybko oddałem rower, bo chcę żyć |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
Ja jak pierwszy raz zmieniłem z 6kW na 12kW to po lekkim dodaniu gazu miałem dygotkę kolan i w głowie ja pi.....ę co ja robię . A potem mi przeszło tylko każdy kto po tym siadał nawet ostrzegany leżał na plecach . |
|
|
|
|
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015
|
|
|
Czy najwolniejszy Mxus nie będzie się za bardzo grzać? Tas odradzał wolnoobrotowce w teren. Czy to inna klasa niż 9c i wolnoobrotowy się tak nie grzeje?
Najwolniejszy to 10x6T tak?
Przy kole 26 i napięciu 60V wg wykresu pojedzie 43 km/h zgadza się? |
Ostatnio zmieniony przez mleczny Nie 11 Paź, 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015
|
|
|
Odradzam wolne + duży prąd bo zazwyczaj wraz ze zmianą silnika na wolniejszy nie idzie w parze zmiana sterownika na słabszy (co jest błędem).
Wykresy zrobione przez ludków z ESa (któe podpiąłem do tematu) pokazują o co chodzi. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015
|
|
|
Powiedzcie jak Wy to robicie że Wam tak stawia przednie koło, ja się mocno starałem i nic.
70A z baterii, 170A w fazy( sterownik od LYEN) i najwolniejszy MXUS i nic.
Więc jak Wam stawia na słąbszym setupie
Może coś źle robiłem |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015
|
|
|
Na żadnym customie jaki miałem w rękach nie podnosi koła, ale go bardzo odciąża, powiedzmy o 90% |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015
|
|
|
Ale RHR-205 jest w stanie postawić 120kg na tylne koło ?
Mam tu na myśli masę całkowitą |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Na żadnym customie jaki miałem w rękach nie podnosi koła, ale go bardzo odciąża, powiedzmy o 90% |
Z tym się zgodzę. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015
|
|
|
Tektronic napisał/a: | Ale RHR-205 jest w stanie postawić 120kg na tylne koło ?
Mam tu na myśli masę całkowitą |
W normalnym rowerze - spokojnie to zrobi.
W ciężkim customie - nie. Co nie znaczy, że jest jakiś słaby czy coś. Jest potworny. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015
|
|
|
Po prostu lekki amor, koło rowerowe lekkie, i masa baterii bliżej supportu niż główki ramy. Ale lepiej gdy jednak koła nie podnosi bezpieczniej |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015
|
|
|
Jak znajdzie się ktoś kto wykona mi ramę to się okaże jak to będzie
Wolę czuć że silnik chce mi wyrwać koło, to daje takie poczucie że silnik nie męczy się , że ma ten pałer i jeśli się mu każe to pokaże co potrafi |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015
|
|
|
Jak chcecie stawiać na koło to trzeba się wysunąć do tyłu i szarpnac kierownicę do góry podczas przyspieszania.
@Mixhal nie wiem jakie masz napięcie ale zakładając 16s to w fazy nie poleci Ci więcej jak 130-135A. Na wyższy prąd nie pozwala rezystancja uzwojenia |
|
|
|
|
|