|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość? |
Autor |
Wiadomość |
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
no jeśli to tak wprost się przekłada w rzeczywistości na prąd i moment to gra warta świeczki i to chyba nawet więcej wyjdzie ~9,3% (24 - 507mm etrto, a 26 - 559mm, więc 507/559=0,907 albo licząc w drugą stronę 559/507=1,102 to 10,2%) |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
Tas, wszystko w porządku tylko pamiętaj, że procent to nie jest stała liczba tylko ułamek z innej liczby także 8% mniej od liczby x to nie jest to samo co liczba y + 8% Dziwnie mówie ale wiesz o co chodzi
Ray, uprzedziłeś mnie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
No to jest tylko tak poglądowo przedstawione, bo ilość korzyści zależy od preferencji użytkowania i tras po jakich jeździmy. Na asfalt albo niziny północnego kraju to raczej nie ma aż takiego znaczenia jak na górzyste tereny. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
Jakby kogoś interesowało to analizowałem wielkość koła vs silnik i wyniki są dosyć ciekawe.
Wychodzi na to, że zmniejszając koło z 26" na 24" oraz dając na nim silnik wolniejszy będziemy przyspieszać tak samo (o ile nie będziemy ograniczać prądu fazowego, bo wolniejszy silnik będzie pobierał większy fazowy), ale będzie możliwe osiągnięcie wyższej prędkości;)
Niziny w Gdańsku? Lasy oliwskie to całkiem ciekawe górki. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
Coś pokręciłeś, na zrzucie masz wolniejszy silnik na większym kole, a szybszy na mniejszym - to oczywiście dobrze, aczkolwiek wyniki dla silnika 4T w tym porównaniu to jakieś bzdury są... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
Tak tak, chodziło o to ze na mniejsze koło szybszy silnik. I nie wyszły bzdury tylko jest zaznaczone, że wartości odnoszą się do prędkości 79 km/h |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
No właśnie to nie jest możliwe żeby przy takiej prędkości silnik pobierał 10Wh/km, nie wiem jak czytać ten wykres... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
Dlatego mówię, że zakładka performance odnosi się do prędkości 79 km/h, której wolniejszy silnik nie osiąga nawet. Po to jest ta strzałka.
Z resztą nie to jest ważne a sam fakt, że zmniejszając średnicę koła i dobierając szybszy silnik nie traci się na przyspieszeniu, a umożliwia uzyskanie wyższej prędkości - na tej samej baterii.
Jednakże zaznaczam, że obowiązuje to do takiej właśnie konfiguracji baterii i ustawionego prądu. Innych nie sprawdzałem. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: |
Niziny w Gdańsku? Lasy oliwskie to całkiem ciekawe górki. |
"Czad" Tas jest zapewne pod wrażeniem przy swoim Skrzycznem, Baraniej czy Pilsku.
A na poważnie.
Poniżej jest porównanie tego samego silnika w kole 26" i 24". Poprawię trochę Tas'a. Oprócz wszystkich zalet opisanych przez Niego, mamy o 14% zwiększony zasięg (zmniejszony pobór Wh) związany z nieliniowym spadkiem oporu powietrza przy mniejszej prędkości.
Dane z http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
26" 72V / 80A 75km / godz 3340 Watt / 44.5W/h
24" 72V / 80A 69km / godz 2650 Watt / 38.4W/h
~92% ~92% ~86%
Co do tabeli i wniosków z niej wyciągniętych. Zważywszy że dla osiągnięcia prędkości 75km/godz potrzeba minimum 3kW. a silnik B jest zasilany z baterii która daje 800Watt. a dodatkowo nigdy się nie grzeje "Overheat In" - "never" udało Ci się "na papierze" stworzyć idealny silnik do roweru. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
ale nie ma sensu najmniejszego porównywanie różnych silników, na różnych kołach przy różnych prędkościach - w tej sytuacji co z czym porównujemy?
Chodziło mi o porównanie przy jakiejś konkretnej stałej prędkości np 50km/h dającej konkretne obciążenie na silnik (opór powietrza), najlepiej na płaskim żeby mieć jakieś odniesienie jednego do drugiego, jak wyjdzie różnica 50W przy poborze mocy rzędu 1-1,2kW to 50W to jest rzeczywiste ~4% różnicy i coś konkretnie wiadomo... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
Pewnie, że by było fajnie.
Ale tak się nie da zrobić. Dlatego musimy się posiłkować teorią na papierze. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
@tkoko
Raczej mały sens jest porównywać zużycie prądu na podstawie prędkości maksymalnych różnych silników.. Bo tak na prawdę szybszym silnikiem mogę mniej odkręcić manetkę i jechać z maksymalną prędkością tego wolniejszego silnika, a wtedy zużycie mamy takie samo.
@tkoko, raymaxxx
Coście się uczepili tych ramek na dole... Tak jak napisałem... Pokazane wyniki odnoszą się pojazdu rozpędzonego do 79 km/h, czyli prędkości max szybszego silnika na tym napięciu. Ale to są także wyniki wolniejszego silnika PRZY TEJ SAMEJ prędkości 79 km/h. Czyli ktoś na linkę musiałby was doholować do takiej prędkości mimo pełnego gazu, a silnik i tak by pobierał jeszcze 800W (w raz z prędkością moc spadłaby do 0).
Doczepiliście się do tych wyników, a mi w ogóle o nie nie chodziło, tylko o sam fakt, że nie traci się na przyspieszeniu, a zyskuje na V max. Chłopaki, odpalcie sobie symulator z dokładnie taką konfiguracją i pobawcie się nim trochę, można dużo ciekawych rzeczy wywnioskować.
No a co do górek w lesie oliwskim to faktycznie przy skrzyczne to wrażenia nie robi:P Ale przynajmniej całkiem płasko nie jest:P |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
maniekrox wybacz za żart a co do symulacji wyników to wolę ten symulator co używam. Mam tam to co mnie interesuje najbardziej, czyli jaka moc jest potrzebna do osiągnięcia celu. Brakuje mi w nim tylko suwaka z opcją wyboru terenu (droga polna, asfalt, piasek itp.). |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015
|
|
|
To ja zaproponuje jeszcze bardzo fajne narzędzie jakim jest trip simulator:)
http://www.ebikes.ca/tools/trip-simulator.html
Można sobie ustawić prędkość i jakiś teren i porównywać ile wciągnie Ci baterii, jaka będzie moc w danej chwili i super wykresy pokazujące (a bardziej obrazujące) grzanie się silnika, obudowy i ogólnie meeega dużo opcji.
Uwaga: w specyfikacji podaje się prąd fazowy, a nie prąd płynący z baterii. W większości nieustawialnych sterowników jest około 2-2,5x większy niż prąd z baterii;) |
|
|
|
|
lep
początkujący
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 24 Lis, 2015
|
|
|
Hej!
Próbuję zdecydować się na silnik do wspomagania dojazdów do pracy. Analizuję sobie wykresy silników 9C 2806 i 2808 (chcę porównać 10x6 i 7x9, ale tego drugiego nie mają) na ebikes.ca .
Wygląda na to, że przy spokojnej jeździe oba pobierają tyle samo energii z baterii, Batt Power i Batt Amps podobny:
Podobnie jest jak się kończy manetka w 2808:
Dlatego też Range jest podobny. Różnica jest taka, że 2808 będzie troszeczkę szybciej przyśpieszał przy małych prędkościach, patrz Acceleration, 1.83 vs 1.95:
Więc mam pytania:
1) Jak oba pobierają tą samą energie z baterii, jak to się dzieje, że na fazach prąd różny, patrz Mtr Amps? Różne też napięcie na fazach obu silników?
2) Czy dobrze rozumiem że poza trochę większym momentem 2808, przoduję 2806 gdyż pozwala na większe prędkości? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|