od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Lut, 2016
|
|
|
Może dętka się źle ułożyła przy wentylu. Czasem tak się dzieje. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 24 Lut, 2016
|
|
|
Nigdy nie mialem problemu z powodu cienkiej bocznej scianki tych opon.
Opona nigdy nie będzie idealnie okrągła odrazu po założeniu. W trakcie jazdy się lepiej ułoży.
Wentyla tez tak mocno nie naciagaj. Daj dużą detke i reszta będzie ok. |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
Dzięki chłopaki.
Dotarły dziś nowe dętki 2.10 -> 3.00 ależ to grubasy!
Jeszcze nie zakładałem, utknąłem na następnym problemie.....
Sterownik muszę odpalić małym prądem, mam odpowiedni zasilacz 24V i ledwie 1.2A szukam w nim plusa i minusa na wyjściu.
Rozwaliłem obudowę zasilacza a tam kicha, oba kable czarne, żadnych oznaczeń.
Jest tylko jedna podpowiedź bezpośrednio na kablach wychodzących z zasilacza, na jednym przewodzie jest przerywana szara linia, na drugim tylko opisy parametrów przewodu (300V,80' itd....) (fota poniżej)
Jest szansa dowiedzieć się który z nich to musi a który to plus?
Tandetny miernik z castoramy oddałem, shit.
A co by się stało z sterownikiem lub silnikiem gdybym pomylił plus z minusem? Gdyby był to akumulator w aucie lub wtyczka w gniazdku to wiadomo elektronika spalona. Przy 24V także?
Tak wygląda obudowa zasilacza.
A tak wejście od strony wtyczki 230V
Help..... |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
Nawet tego niepodpinaj! To daje AC na wyjściu, spalin sterownik. Dorób mostek prostowniczy lub inny zasilacz |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
O rzesz..... ale by było!
Nawet nie zauważyłem że to AC.
Dzięki Eryk! |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
Tak swoją drogą to nawet tym tanim miernikiem z casto zbadasz polaryzację - jak przyłożysz sondę czweroną i czarną i przed napięciem pojawi się minus to znaczy że w czarnej jest plus a na czerwonej minus. Jeśli minusa przed wynikiem pomiaru nie będzie wtedy standard - minus czarny, czerwony plus. Na przyszłość:D |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
Akurat przy wszystkim co z prądem związane multimetr to podstawa. Jak nie chcesz takiego chińczyka to weź jakiś tani Unit, będzie o wiele lepiej niż bez niczego. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Tak swoją drogą to nawet tym tanim miernikiem z casto zbadasz polaryzację ... |
Takim miernikiem za 2 dychy zmierzysz wszystko co potrzeba, nawet prąd do 10A, a jego dokładność jest zupełnie wystarczająca.
Największą wadą są słabe kabelki, które łatwo można ukręcić przy częstym używaniu. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
Dzięki chłopaki za pomoc i cenne rady.
Jutro skoczę po odpowiedni zasilacz: (o taki)
http://allegro.pl/zasilac...5912159398.html
Co do miernika to również jutro kupie nieco lepszy niż ten który miałem ostatnio z castoramy.
Oddając ten miernik a nie widząc za mną kolejki przy kasie zwrotów opowiedziałem o wadliwej chińskiej konstrukcji w której do miernika nie da się włożyć baterii Bateria zwisała sobie swobodnie poza urządzeniem na dwóch cienkich kabelkach, oddałem tylko z tego powodu, dwie całkiem fajne babeczki próbowały umieścić baterie w mierniku Oczywiście nie udało się.
Wychodzi na to, że pierwsze odpalenie testowe bajka odbędzie się jutro.
Nie mogę się doczekać!
Jak to wszystko będzie działać to będzie cud nad Wisłą
Lecę montować grubaśne (naprawdę grubaśne) dętki i centrować koło z silnikiem, bo nie do końca jest to wycentrowane dobrze. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
Najwyższa pora . |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
Dętki są naprawdę grube, oto fota:
(Po lewej grubas do 3,00, po prawej standard do 2,125)
Ale do rzeczy......
Zakładam tylne koło z silnikiem i tutaj mam pytanie o podkładkę z uchem.
Mocowanie silnika w ramie wygląda tak:
Siedzi całkiem głęboko.
Czy wystarczy założyć standardową podkładkę i nakrętkę i pominąć tą drugą z uchem od drugiej strony ramy?
Pytam, ponieważ podkładka z uchem nie spełnia swojej funkcji, wygląda to tak:
(Wiem, podkładka z uchem z drugiej strony ramy, chce tylko pokazać o co chodzi)
Dodam, że mam dwie blokady osi silnika i chce je założyć.
http://www.maxev.pl/p63,z...ilnika-m14.html
Po prostu podkłada z uchem niczego nie blokuje, nie łapie swoim uchem ramy.
Chyba, że musi być jakakolwiek podkładka od strony silnika. Ma być?
Help.... |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
Będziesz miał jakąś przetwornicę pokładową na niskie napięcie? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
Podkładka z uchem ma być od strony silnika, a nie z zewnątrz. Przecież to chyba logiczne...
Jak nie blokuje jak blokuje. Popatrz w któą stronę będzie gięło oś i o co się zaprze jeśli by się zrobił luz... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Podkładka z uchem ma być od strony silnika, a nie z zewnątrz. Przecież to chyba logiczne...
Jak nie blokuje jak blokuje. Popatrz w któą stronę będzie gięło oś i o co się zaprze jeśli by się zrobił luz... |
Tas, napisałem dwa razy, że wiem, że ma być od środa silnika, nie oglądaj tylko zdjęć Założyłem tylko do foty.
No dobra, to będzie podkładka z uchem.
Mechano - raczej nie, a dlaczego pytasz? Chodzi o pikacza? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016
|
|
|
Powiem ci ze ta rama jako rowerowa idealnie trzyma silnik widzę. Nic nie trzeba piłować nawet. A do tego jeszcze stalowa. Ucho podkladki oprze sie o rame tak jak tas mówi. Torqarma możesz dać bo i tak nic nie przeszkadza. |
|
|
|
|
|