|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
10x6 vs. 9x7 vs. 7x9 |
Autor |
Wiadomość |
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
unix napisał/a: | Szwagier napisał/a: | Mam 10x6 (lub 9x7 - kupowałem jako ten drugi, ale pod deklem jest ten pierwszy opis, więc pewności nie mam) w kole 26" i moim zdaniem ten silnik zaczyna żyć dopiero od prędkości 25 km/h (przy 16S LiPo). Poniżej się męczy, a już powolna techniczna jazda na takim setupie to jakaś pomyłka - rower nie jedzie, duże prądy, silnik się grzeje.
Jazda po lesie jeździe po lesie nie równa - jak chcesz lecieć jak przecinak leśnymi duktami pożarowymi to OK, ale jak chcesz śmigać po korzeniach, górkach, dołach, to i tak dużych prędkości nie rozwiniesz, a szybki silnik tylko "zmęczysz" (przy kole i napięciu jak podane - nie mam odniesienia do innego setupu). |
Brak "dołu" to moze kwestia zmiany sterownika ? |
To znaczy? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Raczej nie. Miałem 10x6 i na blokowym i na sabvotonie. W obu wypadkach poniżej 20 km/h słabo mu idzie - nawet na 70 amperach. 7x9 to już inna kategoria - uwielbiam ten silnik |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
sietaz, a do ilu "km/h" taki 7x9 poleci na 26" kole i 16S LiPo? (w sumie są od tego symulatory na sieci ) |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
To można policzyć: 67V x 0.75km/h=50.25km/h. Sam się mocno zastanawiam nad takim zestawem. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Z praktyki na blokowym z turbo 52 km/h, bez turbo 47 km/h, na sabvotonie z włączonym fluxem 51.5 km/h |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Ja w swoim rowerku mam 10 x 6 instalacja 65V 15 Ah, koła 26' sporo jeżdżę po górkach i w zasadzie jest wszystko ok nie można narzekać.
Ale kontrola temperatury silnika bezwarunkowa, zdarzyło się, że przegiąłem z tempem no i musiałem chwilę odczekać bezpiecznik termiczny działa. |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Mnie najbardziej interesuje aby ciagnal od dołu, to jest clou sprawy, predkosc to rzecz wtórna |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
To raczej ktoś się musi wypowiedzieć, kto miał z oboma silnikami do czynienia. Owszem, mój 10x6 rwie od dołu jak rakieta, a zwłaszcza w porównaniu do silnika 250W, ale to nie to, o co chodzi. Modulacja mocy mizerna-raczej nie tego się oczekuje. |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Popieram podejście co do prędkości.
Natomiast co do ciągnięcia od dołu, to jak tylko troszkę mocniej wychylę manetkę to potrafi rowerek mnie zrzucić.
Skrzyczne, tak dla przykładu nie stanowi żadnego problemu, oczywiście lekko wspomagam zawsze, tak żeby gdzieś po drodze nie zapomnieć do jakich celów służy zwykły rower czyli fiz kultury. |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Sterowanie pradem w tym przypadku nie pomoże ? |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Nie jestem pewien co Masz na myśli ( sterowanie prądem ) ? |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Zwykle proste sterowniki steruja napieciem, te bardziej zaawansowane pradem (natezeniem). Tak orzynajmniej wynika z lektury forum |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Opis zes trony nexun.pl
1. Producent: Sabvoton
2. Typ: BLDC
3. Budowa: Programowalny kontroler
4. Złącza: Wodoodporne
5. Odporność: IP66
6. Przeznaczenie: Skutery, motocykle, rowery, samochody
Zaawansowany kontroler sterujący silnikiem poprzez przebieg FOC. Daje dostęp do dużego momentu obrotowego już od 1RPM. Silnik zasilany takim sterownikiem pracuje o wiele ciszej, mniej się grzeje i dysponuje znacząco większym momentem obrotowym.
Podstawowe informacje.:
1. Zasilanie: 36-95V (max), Prąd: 80A (fazowy 200A) max (programowalny)
2. Wymiary: 243x146x62mm
3. Waga: 2.2 kg
4. Moc znamionowa: 2500W, Moc maksymalna: 7600W
Szczegółowe informacje o produkcie znajdują się w dokumentacji na samym dole
Funkcje:
1, Sterownik FOC-180° wektorowy dla sterowników BLDC oraz PMSM...
2, Pełny i automatyczny tryb samonauki faz i halli (konfiguracja trwa 3 min)
3, Duży moment obrotowy, cicha praca silnika, niższe zużycie energii, mniejsze straty na grzanie
4, Precyzyjne sterowanie zapewniające doskonałe warunki pracy silnika podczas ruszania lub wjazdów pod wzniesienia.
5, Manetka ze sterowaniem prądu (a nie napięcia, jak w klasycznych sterownikach). Sterowanie odzyskowym hamowaniem oraz przyśpieszaniem przy pomocy 1 manetki.
6, Wiele wbudowanych zabezpieczeń: Zablokowanego silnika, nadprądowego, przeciążeniowego, przegrzania sterownika, zabezpieczenia przed uruchomieniem, zbyt wysokiego napięcia, zbyt niskiego napiecia, przypadkowej blokady manetki i wiele innych
7, Sterownik posiada rozbudowany system diagnostyki wraz z informacją dla użytkownika o rodzaju usterki poprzed diodę sygnalizacyjną
8, Dodatkowe funkcje zewnętrzne jak tempomat, wsteczny bieg, hamowanie odzyskowe, funkcja BOOST itp
9, Wszystkie parametry są konfigurowalne z komputera
10, Sterownik posiada interfejs RS485/CAN do komunikacji z PC oraz zewnętrznymi urządzeniami takimi jak BMSy
|
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2016
|
|
|
Dlaczego na stronie Nexun silnik MXUS 16x4 i 21x3 mają napisane momenty obrotowe powyżej 140Nm oba?. Duża jest różnica między momentem obrotowym w tych silnikach czy to bardziej chodzi o prędkość?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|