|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
CyklonEbike ~14kW, 23s16p 84V48Ah samsung 30Q, sabvoton72150 |
Autor |
Wiadomość |
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016 CyklonEbike ~14kW, 23s16p 84V48Ah samsung 30Q, sabvoton72150
|
|
|
Jakiś czas temu urodził się w głowie nowy projekt mocnego ebike
Na początku lipca rozpoczną się prace na maszyną
Niestety dobór elementów nie jest rzeczą prostą i łatwą ale postaram się wszystko opisywać, być może komuś te informacje będą przydatne
Na dzień dzisiejszy rozpocząłem poszukiwania osprzętu w internecie
Założenia są takie:
moc jak największa, prędkość jak największa ~105km/h, przyśpieszenie maksymalne możliwe, zasięg przy 40km/h 200km, wytrzymałość duża, waga ebika do 70kg
Budżet ????
20 tyś zł (powinno wystarczyć)
Mój wybór to :
rama Falcon V2 (zamówiona)
silnik QS V3 24x5 (kupiony)
Sabvoton SVMC72150 nominalnie 80-84V 80A, z funkcją BOOST 80-84V150A
bateria Li-ion 22s17p 80V lub 23s16p 84V 48-57Ah (w zależności od ogniwa i ilości p NCR18650GA, Samsung30Q)
ładowarka 900W ~8A (kupiona)
amortyzator przód DNM Volcano USD-8 z piastą na dwie tarcze hamulcowe
amortyzator tył BURNER RCP3
obręcz moto aluminiowa 1.6-1.85 z oponą 2.5-2.75x21
obręcz moto aluminiowa 1.85-2.15 z oponą 3.0-3.50x18-19
Tektro auriga e twin
i tektro auriga e tune
potrzebne będą 3 tarcze hamulcowe pływające 203mm
|
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Nie 24 Lip, 2016, w całości zmieniany 26 razy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
Ten bajk będzie ważyć >70 kilo |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Ten bajk będzie ważyć >70 kilo |
po wstępnym przeliczeniu wagi wychodzi że powinienem zamknąć się w 60kg |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
No to teraz niespodzianka, jak liczyłem mój wyszło mi ~55, ale jak zważyłem to wyszło 64,3 ale.....
- mam rowerowe koła
- mam tylko 320szt 18650
Wiec obawiam się, że twój pęknie 70 aż miło |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
Cytat: | Założenia są takie:
moc jak największa, prędkość jak największa, przyśpieszenie maksymalne możliwe, wytrzymałość duża, waga ebika do 55-60kg |
To się dopiero nazywa "nolimit" Jeśli ta konstrukcja będzie tak wykonana jak poprzednie to już zazdroszcze |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
Bedzie pewnie problem z temperatura, pojezdzilem dzis u siebie przy max pradzie(350Aw fazy) na mxus 4t po 3km dobijalo do ponad 120°C |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
@Szymon645 odpychał się przynajmniej porządnie?:) |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
Zdecydowanie porzadnie W tym tygodniu zabieram sie za zalewanie olejem |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
Szymon645 napisał/a: | Bedzie pewnie problem z temperatura, pojezdzilem dzis u siebie przy max pradzie(350Aw fazy) na mxus 4t po 3km dobijalo do ponad 120°C |
Wynika że 300A w fazy to max dla tego silnika
|
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
QS V3 ma dużą pojemność cieplną można mu chwilowo piękny zastrzyk prądu załadować, niestety oddaje ciepło tak jak inne huby. Mi się dosyć szybko grzeje parę szybkich startów mocne pociśnięcie pod górę i zaraz ma 120 stopni, to wszystko na asfalcie z prądem 70A. Ostatnio jak przygrzało słoneczko to jeszcze szybciej osiąga takie temperatury. W upalne lato to hmmm, będzie wesoło To co dają na papierku nie odzwierciedla rzeczywistości. Arek u ciebie powinieneś szukać innego kolosa do napędu. Masa twojej konstrukcji będzie jeszcze większa niż w innych falconach z racji ogromnego aku. Tak wydaje mi się że robisz ebajka typu drag racer szybki ogień i potem długi odpoczynek i studzenie motorka. Jak się zdecydujesz finalnie wsadzić tego QSa to musisz porządnie zabezpieczyć go termikami. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
teraz moja grafika peak 350A z fazy
qs_3000.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 590 raz(y) 1,25 MB |
|
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
pawextelinfo napisał/a: | teraz moja grafika peak 350A z fazy |
papier przyjmie wszystko |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
Silnik(chłodny ) w peak tez |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
Miałem okazje testować ostatnio mxusa v3 turbo i przy 80a przy pierwszej górze rower stop, także ja nie wiem jak można więcej w taki silnik pakować, a stawiając qs v3 przy mxusie jak i wagowa i z wyglądu widać różnice. Być może jest to tak jak tas mówił, że wszystko zależy, gdzie mieszkasz. Dlatego dziwię się, że ktoś jest wstanie pakować w silnik koło 100amper, gdzie moim testem jak góra trzonka i taki mxus pada od razu przy 80a. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2016
|
|
|
po płaskim jak stół możesz sobie dać ile chcesz, nawet 100A, kręcić filmiki jak to się buksuje na szutrze i podnosi koło przy 70km/h z przyśpieszeniem 8sek do setki... a życie i pierwsza górka tak to zweryfikuje ile w tym jest prawdy, a ile chęci |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 13 Cze, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|