Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Swoją drogą, zastanawiałem się jakie przeciążenia musi znosić napęd rowerowy (korba, łańcuch, przerzutki, kaseta itd) skoro moc potrafi iść 10x większa niż z nóg. Podejrzewam, że elementy zużywają się co najmniej ze 3x szybciej niż w napędzie hub.
Np kiedyś w terenie normalnie łańcuch mi się naciągał po 2-3k km i był do wymiany, teraz na hubie po 7k km jest jak nowy. A na MIDzie? |
Mam mida 350w - łańcuch hg 41 na takiej samej kasecie zaczął przeskakiwać po 1700km. Normalnie starcza na 2-3k km.
beazee napisał/a: | Bo w przypadku Bafang BBS - możesz mieć z tyłu 7 czy 8, z których ten słabiutki motorek będzie chętnie korzystał. I gdy osiągnął już moc szczytową na danym biegu - z radością wrzucę mu wyższy, niech troszkę mocniej popracuje.
|
Nawet więcej - u siebie mam z tyłu piastę dual drive - 3 biegi wewnętrzne planetarne i kaseta 7 rzędowa. Bardzo fajne rozwiązanie, sprawdza się szczególnie kiedy nie zdążymy zredukować przełożenia przed zatrzymaniem się na światłach. |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Czekaj czekaj to middrive ma wbudowaną skrzynie biegów? |
Mój tak jakby ma. Wbudowaną tam gdzie ty masz silnik. Nie ma sie co brudzić, łańcuch nie spada. Nic się nie urwie przy wywrotce. Ale cyrki z serwisem gdyby był potrzebny.
Yin napisał/a: |
Bardzo fajne rozwiązanie, sprawdza się szczególnie kiedy nie zdążymy zredukować przełożenia przed zatrzymaniem się na światłach. |
Dokładnie to! Nie mam najmniejszego problemu z redukcją gdy już stanąłem na światłach.
Dodatkowa zaleta - płynna zmiana w całym zakresie pracy przekładni, zakres równoważny standardowemu rozwiązaniu z przerzutkami, 24-27 biegów. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014
|
|
|
beazee napisał/a: | ...
Dokładnie to! Nie mam najmniejszego problemu z redukcją gdy już stanąłem na światłach.
Dodatkowa zaleta - płynna zmiana w całym zakresie pracy przekładni, zakres równoważny standardowemu rozwiązaniu z przerzutkami, 24-27 biegów. |
Nuvinci ma same zalety i tylko jedną wadę: waga 2,45 kg.
No jeszcze do ceny można mieć zastrzeżenia |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014
|
|
|
borsuk napisał/a: | Nuvinci ma same zalety i tylko jedną wadę: waga 2,45 kg.
No jeszcze do ceny można mieć zastrzeżenia |
Znalazłbym jeszcze kilka wad
Ale, mimo przejść, kółko nadal się kręci - więc zaskoczony jestem jej trwałością
Choć lekko ze mną nie ma. |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Podejrzewam, że elementy zużywają się co najmniej ze 3x szybciej niż w napędzie hub.
Np kiedyś w terenie normalnie łańcuch mi się naciągał po 2-3k km i był do wymiany, teraz na hubie po 7k km jest jak nowy. A na MIDzie? |
Tak jak obiecywałem - przyszedł czas na serwis mechaniczny po 3,000 km.
zębatka.jpg zębatka po 3,000 km |
Pobierz Plik ściągnięto 950 raz(y) 60,4 KB |
lancuch.jpg łańcuch po 3,000 km |
Pobierz Plik ściągnięto 925 raz(y) 75,6 KB |
|
|
|
|
|
laminat
początkujący
Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 10
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
Czy te zdjęcia zębatki łańcucha po czyszczeniu ? Jak dla mnie gdyby był odpowiedni smar i jego odpowiednia ilość (nie WD40) to takie ubytki materiału nie miały by miejsca. |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
|
|
|
laminat napisał/a: | gdyby był odpowiedni smar i jego odpowiednia ilość (nie WD40) |
Dziękuję za fachową poradę |
|
|
|
|
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2016
|
|
|
Witam
Ostatnie plany z tematu nie wypaliły - finanse.
Teraz myślę że uda mi się zakupić napęd elektryczny do roweru.
Przez ten czas pojawił się nowy silnik Bafanga BBS HD 1000W 30A.
Na razie chwalony jest za sprawność,bez awaryjność,możliwość podłączenia urządzenia wyłączającego napięcie podczas zmiany biegu w rowerze, przez co mniej się zużywa łańcuch i kaseta.
Taka moc nie jest mi potrzebna,ale kusi lepsze wykonanie od BBS 02.
Jest możliwość zakupu tego silnika z ustawieniem 25A i mocą 750W.
I tu mam pytanie do kolegów:
Czy silnik z ustawieniem 25A 750W pobiera mniej prądu do pracy od 30A 1000W ? |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2016
|
|
|
To zależy od sterownika ile puści prądu, sillnik przyjmie ile mu się da, nawet 100A.
Jak jest napisane ile ma A i W to taka informacja jaką mocą można go obciążać dłuższy czas. |
|
|
|
|
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016
|
|
|
Silnik Bafanga BBS HD 1000W 30A już zamówiony z Niemiec.
Przyślą na początku lipca.
Teraz mam dylemat który akumulator wybrać ,czym się kierować ?
48V 12Ah na ogniwach Samsung INR18650 30Q - opisany że ciągłe rozładowanie prądu 25-30 A (418 Euro) z W.Brytanii
48V 11.6Ah na ogniwach Samsung INR18650 29E - opisany że ciągłe rozładowanie prądu 25-30 A (361 Euro) z W.Brytanii
48V 14Ah na ogniwach LG INR18650-MJ1 - rozładowanie brak danych (629 Euro) z Niemiec
Wszystkie produkcji Chińskiej i montowane w miejsce bidonu . |
|
|
|
|
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
Brak podpowiedzi więc wybrałem 48V 12Ah na ogniwach Samsung INR18650 30Q - opisany że ciągłe rozładowanie prądu 25-30 A (418 Euro) z W.Brytanii.
Poczytałem na forum że ogniwa Samsung INR18650 30Q są dobre. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
dobry wybór |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016
|
|
|
Można dyskutować czy dobry wybów. W tej cenie masz 48v 10ah life które mają 3x więcej cykli ładowania |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016
|
|
|
angawe napisał/a: | W tej cenie masz 48v 10ah life które mają 3x więcej cykli ładowania |
W tej cenie masz chińskie life które często nie dożywają do cykli li-ion. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2016
|
|
|
angawe widac ze poczatkujacy jestes. Te 2000+ cykli dla life to tylko na papierze. Czesto juzpo 300 wysiadaja. Jedyne w miare dobre co testowalem to w takich metalowych obudowach ale one sa 2-3x drozsze od lipo. Do tego sa ciezsze, maja nizsze napiecie i zajmuja wiecej miejsca, naprawde nie ma sie co w to pchac |
|
|
|
|
|