Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2016
|
|
|
To prawda life są cięższe, mniejsze napięcie, droższe ale zapomniałeś dodać, że nie kupi się pojedynczego lion o pojemnosci 10ah. Aby taką pojemnośc uzyskać trzeba łaczyc równolegle kilka lionów. Co lepsze? Wystarczy wejść na sklep BTO i sobie policzyć ile wyjdzie 48v 10ah lion a ile life. Jeżeli chodzi o ilośc cykli to nie miałem na mysli chińskiego badziewia. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 25 Cze, 2016
|
|
|
A BTO to niby dobra jakosc? Nie slyszalem o nich zadnych pozytywnych komentarzy na tym forum do ebikow. ktos tu kiedys pisal ze te headwaye w sezon z 10Ah mialy juz tylko 6.5. Mial BMSa dbal itd a akumulatory ladowane pewnie ze 100 razy. Patrzac na ich normalny prad rozladowywania (1C) to dobre moze do duzej latarki. Ale spoko rozumiem, kiedys tez wierzylem w takie rzeczy (2000 cykli). Moze tez musisz wydac kupe kasy aby sie samemu przekonac co jednak jest lepsze |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | A BTO to niby dobra jakosc? |
Oraz niekoniecznie dobra cena... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 27 Cze, 2016
|
|
|
No wlasnie smieszy mnie to ze tylu ludzi zawsze z gory zaklada ze jak cos jest drogie to zawsze musi byc dobre. Na tej zasadzie to ja moge kupowac najgorsze badziewia i sprzedawac po 10-20 wyzszej cenie w ladnym pudelku zainwestowac w reklame itd. Przeciez wysoka cena o niczym nie swiadczy, albo zaryzykowac kupic i sprawdzic samemu albo szybciej i taniej spytac sie ludzi co juz zrobili to wczesniej. |
|
|
|
|
ixion
początkujący
Dołączył: 19 Sie 2016 Posty: 8 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
W jaki sposób sprawdzić czy taki silnik MID bedzie pasował do mojej ramy, za około 3 tyg chce kupić kupić taki silnik ale w opisach tych wlasnie silników jest tylko info że pasują do większości ram a to mi nie wystarcza bo wydam kilka tyś a okaże się że nie bedzie pasował, mój rower jest na ramie kellys swag 30 z 2015roku, konkretnie to interesuje mnie silnik bafang 8fun, bardzo proszę o pomoc |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
ixion napisał/a: | W jaki sposób sprawdzić czy taki silnik MID bedzie pasował do mojej ramy, za około 3 tyg chce kupić kupić taki silnik ale w opisach tych wlasnie silników jest tylko info że pasują do większości ram a to mi nie wystarcza bo wydam kilka tyś a okaże się że nie bedzie pasował, mój rower jest na ramie kellys swag 30 z 2015roku, konkretnie to interesuje mnie silnik bafang 8fun, bardzo proszę o pomoc |
Szerokość suportu dla Bafanga BBS to 68 mm, a średnica 33,5 mm, co odpowiada najpopularniejszemu standardowi BSA (brytyjskiemu). Stosując dłuższe śruby i dodatkowe podkładki można go zamocować przy szerokości 73 mm.
Twój suport jest chyba szerszy i typowy BBS nie będzie tam pasował.
Podobno są jakieś nowe modele Bafanga, ale nie znam szczegółów.
Tu dokładniejszy opis:
https://www.empoweredcycl...id-drive-motors |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
ixion
początkujący
Dołączył: 19 Sie 2016 Posty: 8 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
Dziękuję za odp, i za link, ciężki temat odnośnie zamontowania silnika bo rama jest z 2015 roku a te silniki dedykowane są do ram do 2012, bez toczenia elementów na tokarce się nie obejdzie a i może poprostu nie da się założyć w tej ramie silnika ani mid ani na tył |
|
|
|
|
XM6
początkujący
Dołączył: 28 Gru 2016 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam ogólną wizję elektryfikacji roweru, co do której chciałem się skonsultować z fachowcami. Widzę na Forum bardzo ciekawe eksperymenty i bardzo dojrzałe opisy ciekawych konstrukcji.
Mój docelowy rower to coś w rodzaju niemieckiego Schnell Pedelec, rower kręcący do 45-50 km/h przy pedałowaniu.
Interesuje mnie rower do użytku na drogach, jako środek transportu. Prędkości powyżej 25km/h są do uzyskania tylko na drogach (nie na ścieżkach rowerowych), wtedy nawet lepiej bo pojazd jest mniejszym zawalidrogą. Uważam że prędkości powyżej 45km/h są zaś na drogach niebezpieczne dla pojazdu o konstrukcji roweru. Poza tym to kłuje w oczy. Stąd S-pedelec. Docelowo pojazd powinien być w miarę uniwersalny, możliwie lekki i możliwy do użytkowania również jako zwykły rower.
Surowcem będzie najprawdopodobniej taki rower:
Sztywna rama, koła 28 cali, balonowe opony (przyczepność + amortyzacja), możliwość zamontowania błotników (uniwersalność). Widzę bardzo porządnie wyglądający system Bafang SS02 i myślę o takim silniku zamontowanym do supportu.
Na dobrym, choć niedoskonałym asfalcie, jadę takim rowerem 25km/h. Chodziłoby mi o uzyskanie w takich warunkach prędkości rzędu 45km/h. Będę przyzwoicie pedałował ale silnik powinien dać te dodatkowe 20km/h.
I teraz pierwsze pytanie: o silniku jakiej mocy powinienem myśleć? 250W, 350W czy może 500W? Wolałbym oczywiście mniejszy bo to wiąże się z mniejszym, lżejszym akumulatorem.
Proszę o uwagi, jeśli popełniam jakiś błąd w rozumowaniu. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Żeby około 50km/h lecieć to minimum 500W, teraz jest fajna cena z linku który wrzucił kolega borsuk http://forum.arbiter.pl/v...t=4755&start=60 na zestaw 750W 48V, znajomy to wsadza w swój rower, bardzo szybko dotarła paczka z zestawem pod choinkę No zobaczymy co z tego wyjdzie, całość z baterią to maks 9kg do rowerka, tak że niewiele. Co do mocy zawsze możesz skręcić silnik z 25A na 18A nie ma z tym problemu kabelek do programowania opisany na forum. Poruszanie się z prędkością 50km/h będzie dosyć prądożerne tak że aku warto zrobić pojemny w Wh. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
XM6
początkujący
Dołączył: 28 Gru 2016 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Dzięki za uwagę.
Eryk1000 - powiedz proszę czy błędem jest sztywny widelec? Mam wątpliwości w tym zakresie bo generalnie wszyscy stosują amortyzatory. Nie wiem czy użyć tej ramy czy jednak sprawić sobie prawdziwego górala. Waham się bo ta rama jest strasznie lekka, jest cienka a to przecież aluminium.
750W to wydaje się być strasznie dużo. 3X limit z Kodeksu drogowego!
Borsuk zamieścił bardzo ciekawe opisy, pisał o swoim Bafangu SSB02 o mocy 350W. Nie pamiętam czy wspominał o prędkości z pedałowaniem, ale chyba tak, była mowa chyba o 40km/h.
Wolałbym zejść z prędkości maksymalnej. Psychicznie nie jestem przygotowany na 750W. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Jak będziesz jeździć tylko po gładkim asfalcie to jakoś specjalnie ta amortyzacja tam nie zapracuje, można jeździć na sztywniaku jeżeli już planujesz raz za czas w jakiś teren uderzyć to wybór ramy jest oczywisty. Co do mocy to nigdy za wiele te 750W to zawsze możesz skręcić tak żeby było mniej(do legalu drogowego ), przeprogramujesz sterownik na mniejszy prąd maks, zresztą tam masz różne poziomy wspomagania. Bafang to nie jest bosch ale za to części dostępniejsze i z ewentualnym serwisowaniem też łatwej. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
XM6
początkujący
Dołączył: 28 Gru 2016 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016
|
|
|
Dzięki. To co piszesz ma głęboki sens. Jeszcze nie wiem czy teraz to będę robił ale najprawdopodobniej w tym kierunku pójdę. Jeszcze raz dziękuję za radę. |
|
|
|
|
sentinel
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 75 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017
|
|
|
A orientuje się ktoś może, jak bbshd pasuje do kony stinky? |
|
|
|
|
XM6
początkujący
Dołączył: 28 Gru 2016 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Najlepiej jak sam się zoriętujesz. Ja bym szedł w kierunku napędu Bafanga. Obejrzyj sobie flimik instruktażowy na YT i sprawdź konstrukcję supportu. Zdaje się że szerokość ma być 68-72mm, wtedy pasuje. To nie jest zbyt wygórowany warunek, pewnie będzie pasować. Rower jest rower. Nawet ta kuna. |
|
|
|
|
tomekc
początkujący
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Tuchów
|
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017
|
|
|
Hejka,
Tez kombinuje nad bafangiem 750w albo 1000w. Jedno pytanko o klamki hamulcow, do tej pory widzez e sa tylko sensory pod linki........co z heblami hydrauliczmi? |
|
|
|
|
|