|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
ktokolwiek wie KTM panasonic hub NKY442B2 |
Autor |
Wiadomość |
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016
|
|
|
Mógłbyś teoretycznie sprawdzić rezystancję całej baterii ale w kwestii pojemności dużo to nie mówi,jedynie ocenił byś czy nie jest to kompletnie trup |
|
|
|
|
playerC
początkujący
Dołączył: 13 Cze 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016
|
|
|
O co tu chodzi? Wrzuciłem oprócz tego forum na endless sphere i też nikt nie zna systemu panasonic. Czy kupiłem jakiegoś dziwolonga KtM ? Nikt nie wie jaki sygnał albo v podają dwa kabelki w sterowniku lub baterii? W necie oprócz wybuchających baterii nie ma żadnego schematu lub nawet dyskusji o tym systemie. Jak tu wrzucić foty na forum? Tylko z jakiegoś konta hostingowego? Jak się dowiem to wrzucę foty z środka sterownika to może ktoś wydedukuje od czego te dwa przewody mogą służyć. |
|
|
|
|
playerC
początkujący
Dołączył: 13 Cze 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016
|
|
|
|
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016
|
|
|
A serwis KTM nie wie..? |
|
|
|
|
playerC
początkujący
Dołączył: 13 Cze 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016
|
|
|
Serwis ktm ma nową bat.....po 4200 i ładowarkę za 1,1k W sumie to ich nie pytałem, bo pan z srwisu po 2-3tyg od mojego zgłoszenia do centrali w Austrii, wyslał email po polsku ale nawet w stopce nie podał adresu serwisu w pl. Z resztą do Austrii zwracałem się z taką prośbą,bo nawet nie wiem czy całość jest sprawna. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016
|
|
|
Moje pytanie było w sumie raczej retoryczne - nie spodziewałem się odpowiedzi pozytywnej To jest właśnie taki ból, przy kupieniu roweru "fabrycznego". Jeszcze pół biedy, jeśli to jest jakiś "składak" na chińskich komponentach, bo jak coś w sterowniku nie działa, to się go wymienia na innego "chinola" za 200 zł i gra gitara. A w takim KTM co Ci zostaje..? Płacz i płać - i żeby to w ogóle szło zdiagnozować i naprawić.
Ale na czym polega Twój problem? Najpierw pytasz o jakieś dwa przewody dodatkowe do baterii. Potem pytasz o grubszy czarny do silnika. Obie sprawy nadal aktualne?
Ja bym rozebrał tę baterię i zobaczył, do czego idą te dwa przewody. Strzelam, że do jakiegoś zabezpieczenia termicznego. Z silnikiem już koledzy pisali. Trzeba to zweryfikować. Jeśli nie masz wiedzy, narzędzi - szukałbym jakiegoś elektryka samochodowego, elektronika - kogoś, kto jak spojrzy na układ, do którego idą te kable będzie Ci w stanie odpowiedzieć, co to jest, za co odpowiadają... |
|
|
|
|
playerC
początkujący
Dołączył: 13 Cze 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016
|
|
|
Może się uda z zdjęciem sterownika. Chodzi o kable szary i biały - dwa środkowe przy złączu od baterii
[img]<a href=https://zapodaj.net/71dc569a6e819.jpg.html>DSC_0068-1.JPG</a>[/img]
U mnie we wiosce nikt się na tym nie zna, nawet ci z serwisu (jest tylko jeden) ale oni sprzedają tylko unibike i nie bawią się z innymi . Ogólnie pat |
Ostatnio zmieniony przez playerC Czw 14 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
playerC
początkujący
Dołączył: 13 Cze 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016
|
|
|
Baterii nie mam (i w tym cały problem)bo się poprzedniemu właścicielowi spaliła. Więc nie wiem w związku z tym czy system będzie działać na nowej bat, czy nie jest uszkodzony. Mam na myśli albo używaną bat od tego systemu albo złożoną na zamówienie na to samo V. Nie chcę kupować baterii zanim nie sprawdzę czy to działa. Dlatego dopytuję się o złącza baterii. Chcę podłączyć duży zasilacz z regulacją V na 46,8 bezpośrednio do sterownika zamiast bat. Nie chcę zepsuć dlatego szukam wiedzy o tych dodatkowych przewodach, które mają złącza w baterii. Może to jest zwrotny pomiar napięcia bat? Znalazłem używaną bat od tego modelu tylko kilkaset km ode mnie, więc żeby sprawdzić czy wszystko działa musiałbym jechać do sprzedającego z rowerem
Druga opcja to kupienie jakiejś bat 48v , chińskiego sterownika i podłączenie tego do obecnego silnika, stąd moje pytanie o kabelki przy silniku. Tylko przed zakupem chcę i tak sprawdzić czy silnik działa. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016
|
|
|
W ubiegłym roku naprawiałem (uaktywniałem) baterię z roweru KTM który miał silnik centralny (MID). Mogę stwierdzić, że konstrukcja tej baterii nie zezwala na spalenie gdyż każda cela ma swój bezpiecznik termiczny (bardzo "sprytna" konstrukcja) a BMS jak w Gazelle oparty na podobnej zasadzie z prockiem Atmega32. Przewody o których piszesz to jeden jest szyną danych a drugi pewnie uaktywnia baterię (przycisk na wyświetlaczu). Napięcie jakie może się pojawić na tych przewodach to max.12V ale raczej 5V byłoby bezpieczniej. |
|
|
|
|
playerC
początkujący
Dołączył: 13 Cze 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016
|
|
|
Dzięki za info ale to nie ten system . A baterie niestety wybuchały bo dwie serie były wadliwe. Ktm miało akcję serwisową właśnie dla tych akku nky442b2. Chyba dlatego zrezygnowali z panasonica i przesiedli się na bionxa. Pozdro |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|