|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
silnik 3-przewodowy ze sterwonikiem |
Autor |
Wiadomość |
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016 silnik 3-przewodowy ze sterwonikiem
|
|
|
dzisiaj w moje ręce wpadł silnik na przód dość sporych rozmiarów, miał 3 przewody, więc byłem przekonany, że to zwykły bldc. Przed podłączeniem do sterownika postanowiłem sprawdzić silnik w imadle, po zwarciu czerwonego przewodu z czarnym, czuć wyraźny opór przy kręceniu, ale po zwarciu któregoś z tych przewodów z pozostałym żółtym nie czuć już oporu. Postanowiłem rozebrać silnik i okazało się, że w środku jest sterownik. Czy miał ktoś styczność z takim silnikiem? Da się to jakoś wykorzystać?
Z silnika wychodzą 3 przewody, czerwony i czarny to zapewne zasilanie sterownika, a żółty to jakiś sygnał, tylko jak to wysterować? Niestety na płytce sterownika brak oznaczeń dla przewodów.
Silnik prawdopodobnie pochodzi od sparty ION. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Za pomocą tego 3 przewodu odbywa się komunikacją z sterownikiem silnika. Kiedyś byłem sam ciekawy czy idzie ruszyć ten silnik jakoś alternatynie na oryginalnym sterowniku. Niestety z info znalezionych w sieci wynika że szkoda się męczyć i najlepiej wyflaczyc środek i wypuścić wiązkę 8przewodowa. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Czyli będę musiał tak zrobić, niestety tam jest jakiś dziwny system z hallotronami, więc najprawdopodobniej będzie z tego porządny silnik bezczujnikowy na przód. dzięki za szybkie info |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Masz 3 hallotrony? To normalny układ, pytanie tylko czy to 60, czy 120 stopni. Nowe kontrolery sobie z tym poradzą |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Gdyby to był typowy układ, czyli 3 czujniki pomiędzy cewkami, to nie było by problemu, ale to jest 6 czujników, które biorą odczyty z niewielkiego magnesu w kształcie pierścienia, umieszczonego w pokrywie.
Tak to wygląda:
|
|
|
|
|
Napiecie
początkujący
Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 4 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
Wyflaczyć sterownik, dać swoje hallotrony - klasycznie 3 60/120 stopni, wyprowadzić 8 przeodów (3fazy, 5 halle) I będzie śmigać.
Aktualnie to samo przerabiam ze starym silnikiem bionx. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
A nie lepiej użyć tych które już są? Takie rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze, mniej zakłóceń na hallach. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|