|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
tester silników i konrolerów - opinie |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015 tester silników i konrolerów - opinie
|
|
|
Dostałem do testów kontroler silników i kontrolerów z firmy ebike.pl
Każdy, w miarę rozsądny elektronik, da sobie radę bez tego urządzenia, ale laicy mogą liczyć na dużą pomoc przy rozwiązywaniu problemów za pomocą tego gadżetu.
Zastosowanie dla maniaków napraw określam na jakieś 7/10 w skali zapotrzebowania na taki sprzęt.
UWAGI: instrukcja powinna być po polsku, a nie po angielsku, druga sprawa przydały by się przejściówki na różne wtyczki, albo krokodylki do podłączania nietypowych złączek. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015
|
|
|
No dobra ale jakie to ma funkcje? |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015
|
|
|
Cytat: | Za pomocą tego urządzenia możesz zrobić
- diagnostykę kontrolera ///do 60v
- szybki test silnika bezszczotkowego
- kontrolę poprawnego działania czujników hamulców
- testowanie przepustnicy, manetki gazu
oraz wiele innych czynności sprawdzających poprawne działanie
wszystkich podzespołów rowerów elektrycznych |
Więcej> klik |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016
|
|
|
Tego brakuje w zestawie. Przejściówka na hallotrony z płaską, czarną wtyczką i druga, z krokodylkami
Dorobiłem i się bardzo przydaje |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2016
|
|
|
Pytanie jaka cena tego cacka I czy sprawdza stan uzwojeń silnika np czy nie są spalone oraz czy w razie ew. zwarcia przewodów to urządzenie się spali czy ma zabezpieczenie ?
Pytam bo ostatnio prawdopodobnie spaliłem sterownik mając zwarcie na hallu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2016
|
|
|
To jest zasilane z bateryjki 9V. Do sprawdzania cewek silnika najlepiej jest je zewrzeć po kolei każdy z każdym i zakręcić kołem. Do tego nie potrzeba specjalnych przyrządów. Ten konkretnie pokazuje sprawność hallotronów i ewentualnie napięcia na wyjściach kontrolera. Plus hamulce i manetkę. Raczej się tego nie spali w prosty sposób.
Na pewno nie wykryje się tym zwarć miedzyzwojowych w cekach silnika.
Dobre też jest to, że można sprawdzić kąty silnika i rozróżnić 60 i 120 stopni. Może się to przydać w praktyce serwisowej.
Zwarcie na hallu nie powinno raczej uszkodzić kontrolera, chyba, że stabilizator 5V. Sprawdź czy masz na zasilaniu hallotronów 5V po włączeniu stacyjki, przy odpiętych hallotronach. |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2016
|
|
|
Pogrubiając przewody silnika i przeciągając je przez ośkę , okazało się że mam zwarcie na hallach. Wymieniłem wszystko itp itd wszystkie hale pokazywały od 0 do 4,8 V czyli wszystko pieknie. POdłączyłem znowu do sterownika cały osprzęt i okazało się że ruszając kołem cofię lekko do tyłu oraz prędkośc max zmalała przynajmniej 30 %. Wymieniłem sterownik i wszystko chodzi pięknie. To raczej upaliło się coś na poprzednim sterowniku.
Sorka że nie w temacie. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
W końcu zrobiłem sobie tester akumulatorów i ich pojemności. Jakoś nie przekonują mnie testery fabryczne. Dojdzie jeszcze woltomierz cyfrowy do 100V, który muszę zakupić, bo mam problemy z zasilaniem takowego. Na razie używam zewnętrznego woltomierza cyfrowego (miernik uniwersalny).
Testuje akumulatory każdego typu od 24 do 48V prądem około 8A, czyli typowym dla akumulatorów do spokojnej jazdy po osiągnięciu prędkości przelotowej
A może ktoś ma pomysł, jak zasilić woltomierz 30V zasilania z zewnętrzego źródła do 60V bez zbędnych komplikacji? Do 36V można dać diodę zenera na 15V, ale 48V wymaga następnej diody, a przełącznik nie ma już dodatkowych styków?
Pozostaje chyba tylko przetwornica dc/dc?
Ewentualnie szukam przetwornicy która daje od 6V do 24V przy zasilaniu do 60V na wejściu.
Mam jedną, która pracuje do 36-72V ale zaczyna pracę od 25V, a minimalne napięcie zasilania to jakieś 20V. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
Jakoś słabo widzę te plastiki pod żarówkami . |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Jakoś słabo widzę te plastiki pod żarówkami . |
To sobie powiększ zdjęcie
Właśnie sprawdzałem 3 sztuki li-ion i stwierdziłem, że są do bani. Napięcie spadło w kilka minut.
Prąd pobierany przez tester, to jest rzędu 8A. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
W układzie 3s1p? A były to wysokoprądowe ogniwa? Bo Twoje 8A to nie tak mało dla pojedynczego zwykłego ogniwa liion |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: |
A może ktoś ma pomysł, jak zasilić woltomierz 30V zasilania z zewnętrzego źródła do 60V bez zbędnych komplikacji? V. |
Proponuję podejsc do tego inaczej, te mierniki mają najczesciej osobne kabelki na ich zewnetrzne zasilanie a nie tylko z źródła mierzonego.
Zasil go z dwóch ogniw 18650, które mogą miec małą pojemność, byleby się samoistnie nie rozladowywaly.
Do tego maly wyłącznik zasilania, lub wręcz 3 pozycyjny tak aby
a) włączony mierzył napięcie obciazanego akumulatora 24/36/48 V
b) wyłączony
c) wlaczony mierzyl napięcie zewnetrzne - styki pomiarowe.
W tej obudowie sie zmieszcza, a będziesz je podladowywal raz na parę mies.
I po kłopocie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2016
|
|
|
Mierzyłem pakiety rowerowe 36V LI-ION, które dostałem do sprawdzenia. Było w obu po 48 ogniw.
Niestety, nie nadają się do niczego. Może poszczególne ogniwa jeszcze coś z siebie wyduszą, ale nie chce mi się tego rozbierać i sprawdzać.
Co do zasilania woltomierza, to nie chcę do środka wkładać baterii. Kupię chyba dedykowany woltomierz do 100V na dwóch kabelkach. Mam takie dwa w słoneczniku. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2016
|
|
|
zeeltom, aha, ok dla mnie sztuki to od razu informacja o pojedynczych ogniwach |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|