ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczenie termiczne - kto rządzi i kilka pytań dot. °C
Autor Wiadomość
PrzemDLX 
początkujący


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Stargard
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   Zabezpieczenie termiczne - kto rządzi i kilka pytań dot. °C

Witam
mam kilka pytań dot. temperatur silnika.

podobno mam zamontowane zabezpieczenie termiczne w silniku.
Mam watomierz V2
W nim mogę ustawić alarm temperatury: jak nastawie np. 100°C to wyświetla się jedynie informacja: ALARM ... gdy przekroczę 100°C na wyświetlaczu

Pytanie 1: Czy watomierz = jego ustawienia mają wpływ na odłączenie termiczne silnika - u mnie nie ma

Pytanie 2: jak sprawdzić, na ile mam ustawione i czy to w ogóle działa?
Oczywiście rozgrzanie aż się odłączy odpada, gdyż gdy nie będzie działać, silnik się spali.

Pytanie 3. Kto zarządza odcięciem silnika tz. gdzie ustawia się moment w którym ma odciąć. W watomierzu czy może gdzieś w sterowniku lub w silniku?

Pytanie 4. Jeżeli watomierz pokazuje temperaturę silnika np. 100°C (u mnie w prawym dolnym rogu) to czy obudowa silnika 2806 w takim przypadku jest bardzo gorąca (tu wasze doświadczenia)
U mnie gdy pokazuje 100°C w środku to obudowa silnika jest jedynie letnia.
Czy ktoś zagrzał porządnie silnik i dotykał obudowy?

Pytanie 5. Jaka jest normalna temperatura silnika podczas jazdy po asfalcie, 90kg facet?
Na oko - 50°, 100° ?

Jak by ktoś był miły, Dziękuje...
_________________
Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...

Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

Zaraz moment czy ty masz zabezpieczenie termiczne w silniku?
Czy tylko pomiar temp. na watomierzu?
Bo jeśli pomiar to nic ci nie odcina i nie odetnie.
Sam będziesz musiał ograniczyć moc, np. przez pedałowania.
Pamiętaj że teraz będą inne temp. a latem plus 20 stopni inne, to samo z pokrywą teraz może być letnia a latem gorąca.
Z tego co kojarzę to 100 stopni jest bezpieczną temp. a odcięcia się robi w granicach 150 stopni.
Jest taki temat przypięty, możesz poszukać i sobie poczytać.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

1. Ten watomierz nie ma wpływu na odłączenie silnika, pomiar ma charakter jedynie informacyjny

2. Ciężko będzie określić/sprawdzić działanie bez rozbierania silnika. Możesz ewentualnie pilnować temperatury na wyświetlaczu i zagrzać go delikatnie ponad próg odcięcia i zobaczyć czy odetnie.

3. Zarządza wyłącznik termiczny zainstalowany w silniku. Nie możesz tego ustawiać, jak jest zamontowany 150*C to Ci odetnie przy mniej więcej takiej temperaturze.

4. Temperatura mierzona jest za uzwojeniu, które ma dużo wyższą temperaturę pracy niż obudowa. Jak się w trakcie jazdy zatrzymasz to po chwili obudowa odbierze ciepło z uzwojenia i będzie gorąca:)

5. Zależy, zależy, zależy. Czynnikami jest prędkość, krzywizna terenu, temperatura otoczenia, to czy jazda jest jednostajna czy dużo hamujesz i przyspieszasz. Ogólnie około 60-70+ stopni, ale jak mówiłem dużo czynników o tym decyduje.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

Ja mam termometr wkładany w dziurę wywierconą centralnie w osi silnika i przy spokojnej jeździe pokazuje w granicach 60 stopni w tej ośce. Przy cięższej jeździe potrafi się rozgrzać do 90 stopni. Więcej staram się nie przekraczać.
 
 
PrzemDLX 
początkujący


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Stargard
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

pabblo_pl napisał/a:
Zaraz moment czy ty masz zabezpieczenie termiczne w silniku?

podobno mam...

zeeltom napisał/a:
...przy spokojnej jeździe pokazuje w granicach 60 stopni w tej ośce. Przy cięższej jeździe potrafi się rozgrzać do 90 stopni. Więcej staram się nie przekraczać.


ja oczywiście nie wiem jak jest zamontowany mój czujnik.

Pytanie: czy sprawdzałeś temperaturę obudowy jak miał około 100st.
U mnie w wczoraj przy jeździe bez pedałowania watomierz pokazał 125 gdzie obudowa silnika była jedynie letnia, wiec ciężko uwierzyć w te dane.

Poza tym, jak jadę na pol gazie to mam np. 100, jak dodam gaz na 100% to pokazuje mi skok do 120°C, to już zupełnie dziwne...
jesienią tego nie zauważyłem.

rower jeździ oczywiście wyśmienicie,
maksymalna prędkość z tymi kolami 28" to około 55kmh, prąd na pełnym gazie mam ustawiony na 45A.
_________________
Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...

Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

PrzemDLX napisał/a:

maksymalna prędkość z tymi kolami 28" to około 55kmh, prąd na pełnym gazie mam ustawiony na 45A.

Im większe koło tym silnikowi trudniej nim zakręcić - więc przy ruszaniu i rozpędzaniu bierze w uproszczeniu więcej mocy ( dłużej płyną maksymalne prądy) . Więcej mocy + dłużej = większa grzałka. Temperatury masz imho normalne.
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

Przemku,Jeżeli czujnik jest wklejony w sposób prawidłowy w odpowiednim miejscu to pokazuje temperaturę uzwojenia silnika,na dodatek może być odizolowany ( powinien ) od stojanu.W takiej sytuacji przy temperaturze wskazywanej 150 stopni i odcięciu zasilania przez czujnik obudowa silnika - w szczególności w zimie może być w granicach 60 stopni.
 
 
PrzemDLX 
początkujący


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Stargard
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

mhmm... kto to wie.... :)

reszta klientów pana T w watomierzu ma ustawioną temperaturę otoczenia a nie silnika.

to znaczy jeździć i mieć wszystko gdzieś... ręką nie sprawdzę, jak się wyłączy to zadziałało zabezpieczenie (wtedy mogę porównać info z watomierza i 150° zabezpieczenia termicznego) a jak się spali, zabezpieczenie nie działa, lub go brak ...

Jeżeli jednak dobrze pokazuje, to przy normalnej jeździe takie temperatury to w lato czarno to widzę...
_________________
Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...

Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

No cóż, jednak masz silnik 1200W rated a w szczycie pchasz w niego prawie 3 kW:) To ma prawo się grzać.
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

Nie przejmował bym się aż tak bardzo tymi wskazaniami temperatury,wcześniej nie montowano czujników, a rowerki śmigały, z tego co wiem tylko jeden w historii się spalił.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

tomoaza napisał/a:
Nie przejmował bym się aż tak bardzo tymi wskazaniami temperatury,wcześniej nie montowano czujników, a rowerki śmigały, z tego co wiem tylko jeden w historii się spalił.

Ja spalilem dd który jeździł w wózku z hoddogami - ponad 400 kg i wolna jazda zrobiły swoje. Zamontowalem zabezpieczenie na uzwojenia i póki co jest ok.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

No tak, ale trzeba przyznać,że silnik był wykorzystywany w dość ekstremalnych warunkach,tak jak napisałeś, masa i prędkość zrobiły swoje. Rower w większości przypadków nie jest narażony na takie warunki,no chyba,że buduje się go w odpowiednim celu,do ekstremalnej jazdy w trudnym górskim terenie,a z tego co wiem, to kolega porusza się nim w miarę normalnym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group