|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zabezpieczenie termiczne - kto rządzi i kilka pytań dot. °C |
Autor |
Wiadomość |
PrzemDLX
początkujący
Dołączył: 12 Sty 2017 Posty: 20 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017 Zabezpieczenie termiczne - kto rządzi i kilka pytań dot. °C
|
|
|
Witam
mam kilka pytań dot. temperatur silnika.
podobno mam zamontowane zabezpieczenie termiczne w silniku.
Mam watomierz V2
W nim mogę ustawić alarm temperatury: jak nastawie np. 100°C to wyświetla się jedynie informacja: ALARM ... gdy przekroczę 100°C na wyświetlaczu
Pytanie 1: Czy watomierz = jego ustawienia mają wpływ na odłączenie termiczne silnika - u mnie nie ma
Pytanie 2: jak sprawdzić, na ile mam ustawione i czy to w ogóle działa?
Oczywiście rozgrzanie aż się odłączy odpada, gdyż gdy nie będzie działać, silnik się spali.
Pytanie 3. Kto zarządza odcięciem silnika tz. gdzie ustawia się moment w którym ma odciąć. W watomierzu czy może gdzieś w sterowniku lub w silniku?
Pytanie 4. Jeżeli watomierz pokazuje temperaturę silnika np. 100°C (u mnie w prawym dolnym rogu) to czy obudowa silnika 2806 w takim przypadku jest bardzo gorąca (tu wasze doświadczenia)
U mnie gdy pokazuje 100°C w środku to obudowa silnika jest jedynie letnia.
Czy ktoś zagrzał porządnie silnik i dotykał obudowy?
Pytanie 5. Jaka jest normalna temperatura silnika podczas jazdy po asfalcie, 90kg facet?
Na oko - 50°, 100° ?
Jak by ktoś był miły, Dziękuje... |
_________________ Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...
Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
Zaraz moment czy ty masz zabezpieczenie termiczne w silniku?
Czy tylko pomiar temp. na watomierzu?
Bo jeśli pomiar to nic ci nie odcina i nie odetnie.
Sam będziesz musiał ograniczyć moc, np. przez pedałowania.
Pamiętaj że teraz będą inne temp. a latem plus 20 stopni inne, to samo z pokrywą teraz może być letnia a latem gorąca.
Z tego co kojarzę to 100 stopni jest bezpieczną temp. a odcięcia się robi w granicach 150 stopni.
Jest taki temat przypięty, możesz poszukać i sobie poczytać. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
1. Ten watomierz nie ma wpływu na odłączenie silnika, pomiar ma charakter jedynie informacyjny
2. Ciężko będzie określić/sprawdzić działanie bez rozbierania silnika. Możesz ewentualnie pilnować temperatury na wyświetlaczu i zagrzać go delikatnie ponad próg odcięcia i zobaczyć czy odetnie.
3. Zarządza wyłącznik termiczny zainstalowany w silniku. Nie możesz tego ustawiać, jak jest zamontowany 150*C to Ci odetnie przy mniej więcej takiej temperaturze.
4. Temperatura mierzona jest za uzwojeniu, które ma dużo wyższą temperaturę pracy niż obudowa. Jak się w trakcie jazdy zatrzymasz to po chwili obudowa odbierze ciepło z uzwojenia i będzie gorąca:)
5. Zależy, zależy, zależy. Czynnikami jest prędkość, krzywizna terenu, temperatura otoczenia, to czy jazda jest jednostajna czy dużo hamujesz i przyspieszasz. Ogólnie około 60-70+ stopni, ale jak mówiłem dużo czynników o tym decyduje. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
Ja mam termometr wkładany w dziurę wywierconą centralnie w osi silnika i przy spokojnej jeździe pokazuje w granicach 60 stopni w tej ośce. Przy cięższej jeździe potrafi się rozgrzać do 90 stopni. Więcej staram się nie przekraczać. |
|
|
|
|
PrzemDLX
początkujący
Dołączył: 12 Sty 2017 Posty: 20 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017
|
|
|
pabblo_pl napisał/a: | Zaraz moment czy ty masz zabezpieczenie termiczne w silniku?
|
podobno mam...
zeeltom napisał/a: | ...przy spokojnej jeździe pokazuje w granicach 60 stopni w tej ośce. Przy cięższej jeździe potrafi się rozgrzać do 90 stopni. Więcej staram się nie przekraczać. |
ja oczywiście nie wiem jak jest zamontowany mój czujnik.
Pytanie: czy sprawdzałeś temperaturę obudowy jak miał około 100st.
U mnie w wczoraj przy jeździe bez pedałowania watomierz pokazał 125 gdzie obudowa silnika była jedynie letnia, wiec ciężko uwierzyć w te dane.
Poza tym, jak jadę na pol gazie to mam np. 100, jak dodam gaz na 100% to pokazuje mi skok do 120°C, to już zupełnie dziwne...
jesienią tego nie zauważyłem.
rower jeździ oczywiście wyśmienicie,
maksymalna prędkość z tymi kolami 28" to około 55kmh, prąd na pełnym gazie mam ustawiony na 45A. |
_________________ Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...
Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017
|
|
|
PrzemDLX napisał/a: |
maksymalna prędkość z tymi kolami 28" to około 55kmh, prąd na pełnym gazie mam ustawiony na 45A. |
Im większe koło tym silnikowi trudniej nim zakręcić - więc przy ruszaniu i rozpędzaniu bierze w uproszczeniu więcej mocy ( dłużej płyną maksymalne prądy) . Więcej mocy + dłużej = większa grzałka. Temperatury masz imho normalne. |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017
|
|
|
Przemku,Jeżeli czujnik jest wklejony w sposób prawidłowy w odpowiednim miejscu to pokazuje temperaturę uzwojenia silnika,na dodatek może być odizolowany ( powinien ) od stojanu.W takiej sytuacji przy temperaturze wskazywanej 150 stopni i odcięciu zasilania przez czujnik obudowa silnika - w szczególności w zimie może być w granicach 60 stopni. |
|
|
|
|
PrzemDLX
początkujący
Dołączył: 12 Sty 2017 Posty: 20 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017
|
|
|
mhmm... kto to wie....
reszta klientów pana T w watomierzu ma ustawioną temperaturę otoczenia a nie silnika.
to znaczy jeździć i mieć wszystko gdzieś... ręką nie sprawdzę, jak się wyłączy to zadziałało zabezpieczenie (wtedy mogę porównać info z watomierza i 150° zabezpieczenia termicznego) a jak się spali, zabezpieczenie nie działa, lub go brak ...
Jeżeli jednak dobrze pokazuje, to przy normalnej jeździe takie temperatury to w lato czarno to widzę... |
_________________ Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...
Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017
|
|
|
No cóż, jednak masz silnik 1200W rated a w szczycie pchasz w niego prawie 3 kW:) To ma prawo się grzać. |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017
|
|
|
Nie przejmował bym się aż tak bardzo tymi wskazaniami temperatury,wcześniej nie montowano czujników, a rowerki śmigały, z tego co wiem tylko jeden w historii się spalił. |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
tomoaza napisał/a: | Nie przejmował bym się aż tak bardzo tymi wskazaniami temperatury,wcześniej nie montowano czujników, a rowerki śmigały, z tego co wiem tylko jeden w historii się spalił. |
Ja spalilem dd który jeździł w wózku z hoddogami - ponad 400 kg i wolna jazda zrobiły swoje. Zamontowalem zabezpieczenie na uzwojenia i póki co jest ok. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
No tak, ale trzeba przyznać,że silnik był wykorzystywany w dość ekstremalnych warunkach,tak jak napisałeś, masa i prędkość zrobiły swoje. Rower w większości przypadków nie jest narażony na takie warunki,no chyba,że buduje się go w odpowiednim celu,do ekstremalnej jazdy w trudnym górskim terenie,a z tego co wiem, to kolega porusza się nim w miarę normalnym. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|